Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 226 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33969 berichten
Fedor schreef:
za 25 aug, 2018 13:56
willem.m schreef:
za 25 aug, 2018 13:54
Schalkenmehren?

https://goo.gl/maps/wJVnDAQw24u
Goed geraden! Toch best snel :D
Ik dacht aan een meer en ging zoeken op de regio icm see en kirche en toen zag ik het plaatje. Toen ik nog bij de Moezel zocht viel het me al op dat de meeste kerken haaks op de rivier staan; dat elimineert al veel kerken op plaatjes.
Nieuwe opgave:
Knipsel.JPG
Oude vuilstortplaats ten oosten van Zaltbommel?
Correct!

Ik fietste er gisteren langs en ik vond het wel een aardig plaatje voor de WF.

Het leek me lastig te raden, vandaar het stukje Waalbrug als extra aanwijzing. Maar dat was waarschijnlijk al helemaal niet nodig :shock:
De Waalbrug gaf bevestiging, maar ik herkende hem al aan de uitkijktoren en de mtb-speeltuin. Kom er soms langs. Leuk stukje tussen Zaltbommel en Rossum :D

Hier de nieuwe:
P1110133k.JPG
Geen idee. Misschien ergens ten zuiden van Aachen (waar je veel rotsen hebt)?

Iemand die er langs is gefietst herkent het vast wel, dus ik ga even wat anders doen 8)
De rots (of althans de soort rots) is wel een aanwijzing. Ik weet dat er lui van dit forum in dit gebied geweest zijn :)
Krijg nou tieten...

Ben ik een route voor de herfstvakantie aan het zoeken. Herken ik opeens het type rotsen. En ik weet dat De Tovenaar erover heeft gepost. Dus de link was snel gelegd. Even googlen op "sächsische schweiz restaurant am fels" en daar verschijnt deze mooie oude foto:

Afbeelding

Op deze locatie:

https://www.google.com/maps/@50.9720071 ... 240!8i5120

Maar goed dat De Tovenaar nu in Noord-Spanje aan het fietsen is, anders was-ie me zeker voor geweest!
Helemaal perfect :D Leuke manier om er achter te komen!

Ik was hier enkele jaren geleden. Ligt prachtig in een kloof tussen de rotsen. Menukaart en personeel had wel stilgestaan sinds de DDR-tijd ;)
Nieuwe opdracht:
IMG-20170818-WA0000.jpg
Mijn eerste ingeving was omgeving Maliebaan / Wilhelminapark in Utrecht, maar daar (nog) niets kunnen vinden.

Ook nog niet de juiste zoektermen kunnen vinden om het ruime aanbod aan witte hoekhuizen enigszins te filteren ;)
Fedor schreef:
ma 27 aug, 2018 08:41
Mijn eerste ingeving was omgeving Maliebaan / Wilhelminapark in Utrecht, maar daar (nog) niets kunnen vinden.

Ook nog niet de juiste zoektermen kunnen vinden om het ruime aanbod aan witte hoekhuizen enigszins te filteren ;)
Ik heb al sinds 1969 niet in Den Haag gefietst, maar daar staan wel nogal wat statige panden in Jugendstil. Voorbeelden zat op Streetview in de Beeklaan (waar Drees woonde) en Groot Hertoginnelaan. Maar ik lig momenteel ziek in bed, te moe om verder te zoeken....
willem.m schreef:
za 25 aug, 2018 14:57
Geen idee. Misschien ergens ten zuiden van Aachen (waar je veel rotsen hebt)?

Iemand die er langs is gefietst herkent het vast wel, dus ik ga even wat anders doen 8)
Ergens ten zuiden van Aachen ken ik wel een "Waldstube" aan de Lütticher Straße, waar ik in 1995 langs heb gefietst en daar een maaltijd genomen. Maar het is een geel bepleisterd pand.
Herenhuis Molendal in Arnhem
alma schreef:
ma 27 aug, 2018 11:31
Herenhuis Molendal in Arnhem
Heel goed geraden!

https://goo.gl/maps/c4eERJSFzTK2

Bevindt zich aan het begin van het Sonsbeekkwartier, vlak bij het gelijknamige park en het spoorviaduct bij Arnhem CS.
volgens mij wordt het weer eens tijd om een plaatje te raden!
Oke dan:

Afbeelding
alma schreef:
vr 31 aug, 2018 06:31
Oke dan:

Afbeelding
Wauw, prachtig Art Deco of Amsterdamsche School-stijl! Daar ben ik een liefhebber van. Kijk ik vaak naar de films van Poirot. Maar geen tijd, ik sta nu op het punt om naar Kootwijk af te reizen!
Mooi is het zeker, maar wat is het en waar staat het?
Ik heb een tijdje gezocht, maar kan het niet vinden. Ben benieuwd wat de functie van het gebouw is. Op de stickers afgaande gaan de deuren aan weerszijden ook open. Lijkt daarom bijna wel een theater of kerk. Maar dat zal vast niet.