Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 191 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34077 berichten
@WimB, en dan nog 2,5 km en dan ben ik ook thuis.

Thijs
Leon schreef:
ma 28 mei, 2018 10:03
Als dat de regel is dan moet ik een makkelijke plaatsen, anders kom ik er nooit vanaf :-)
Afbeelding
Héél fraaie foto trouwens.
Leon schreef:
ma 28 mei, 2018 10:27
Ik keur het goed, al is het niet bij de grens. Daar ben je dan al ruim 3,5 km overheen.
Mooi, ik ben er weer vanaf. :)
(Het is dus hierzo: https://goo.gl/maps/f6XdY3CPBgT2)
Niet 3,5 km maar slechts ongeveer 300 meter naar het oosten ligt de Nederlandse grens naast Eijsden. Scroll deze https://goo.gl/maps/f6XdY3CPBgT2 maar kleiner en dan zie je het zo. Daarom "bij de grens" is wel terecht. Die grens loopt met een rare bocht ook nog rakelings langs de sluis op de achtergrond. Het is dezelfde sluis hieronder (foto 10 juni 2013), die op jouw raadselfoto midden onder de brug zichtbaar is.

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:
ma 28 mei, 2018 16:22
Niet 3,5 km maar slechts ongeveer 300 meter naar het oosten ligt de Nederlandse grens naast Eijsden. Die grens loopt met een rare bocht ook nog rakelings langs de sluis op de achtergrond.
Als je het zo bedoelt dan klopt het.
Die rare bocht hebben ze inmiddels uit de grens gehaald; Nederland en België hebben een stukje land geruild:
Afbeelding
Leon schreef:
ma 28 mei, 2018 16:43
Martin E. van Doornik schreef:
ma 28 mei, 2018 16:22
Niet 3,5 km maar slechts ongeveer 300 meter naar het oosten ligt de Nederlandse grens naast Eijsden. Die grens loopt met een rare bocht ook nog rakelings langs de sluis op de achtergrond.
Als je het zo bedoelt dan klopt het.
Die rare bocht hebben ze inmiddels uit de grens gehaald; Nederland en België hebben een stukje land geruild:
Afbeelding
Amusant verhaal! Dus is de ruil op 1 januari 2018 een feit geworden. Het is nu aan Google om de kaart aan te passen! Gelukkig staan er geen huizen op die betreffende gebieden, anders zouden de bewoners ineens van nationaliteit zijn veranderd! Laat staan van Waalse naar Nederlandse taal of omgekeerd, want Ternaaien (Lanayé) hoort officieel bij de gemeente Visé, slechts onderbroken door een zeer smal strookje Vlaanderen onder de 'kont' van Zuid-Limburg naar de Voerstreek.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 28 mei, 2018 11:02
Hier dan een nieuwe raadselfoto, ook weer een brug over het water....

Afbeelding
Deze: https://www.google.com/maps/@52.3552657 ... 312!8i6656

Maar na heel veel kanalen in NL (vanwege het gele paaltje) nagelopen te hebben heb ik vals gespeeld :oops:

Datum waarop de foto gemaakt is nagaan en dan op het forum kijken of in die tijd de indiener ergens geweest is. daarna werd het zoekgebied een stuk kleiner :)
Fedor schreef:
ma 28 mei, 2018 17:46
Martin E. van Doornik schreef:
ma 28 mei, 2018 11:02
Hier dan een nieuwe raadselfoto, ook weer een brug over het water....
Deze: https://www.google.com/maps/@52.3552657 ... 312!8i6656

Maar na heel veel kanalen in NL (vanwege het gele paaltje) nagelopen te hebben heb ik vals gespeeld :oops:

Datum waarop de foto gemaakt is nagaan en dan op het forum kijken of in die tijd de indiener ergens geweest is. daarna werd het zoekgebied een stuk kleiner :)
Nou zeg, Fedor dat heb je knap gedaan! De locatie is inderdaad juist. De fietsbrug over de Hoge Vaart net ten zuiden van de snelweg A6. Datum foto 16 maart 2018. Mijn zus en haar man hebben een nieuw huis laten bouwen in de wijk Nobelhorst (op de foto rechts achter de bomen) en ze hebben mij gevraagd om een nieuw keukenblok te plaatsen. Daarom per trein naar Almere-Centrum en per fiets verder. Daar heb ik ook geslapen. Toen ik over deze brug fietste, dacht ik: echt iets voor een Raad plaatje-foto! Het was wel erg koud, op de dag van de terugweg vroor het met een loeiende noordoostenwind. De volgende foto is voor jou.
Zo knap was het dus niet ;)

Hier het volgende plaatje:

Bijlagen

Waalbanddijk bij Gameren!

https://goo.gl/maps/ttGWLG1U84K2
Zucht... Ok er was vast wel eens iemand langsgereden maar ik dacht niet dat dat degene zou zijn die binnen enkele minuten dit topic las... ;)

Het is goed dus :)

OK ik zie dat hit 1 op Google op "betonnen bulldozer" ook al te veel info gaf :cry:
Fedor schreef:
ma 28 mei, 2018 19:55
Zucht... Ok er was vast wel eens iemand langsgereden maar ik dacht niet dat dat degene zou zijn die binnen enkele minuten dit topic las... ;)

Het is goed dus :)

OK ik zie dat hit 1 op Google op "betonnen bulldozer" ook al te veel info gaf :cry:
Ik wist dat het daar in de buurt was. Is onderdeel van een van mijn fietsrondjes. Maar ik geef toe dat ik met 1x Googelen op "betonnen bulldozer rivier" meteen bij Gameren uit kwam. Ik heb nog wel 30 seconden mijn best gedaan om de exacte locatie te bepalen.

Is trouwens een mooi plekje daar. Zeker in de lente en zomer, als je geen last van hooikoorts hebt.
Nieuwe opgave:
Griekenland...?
Niet Griekenland. Toch close.
Cyprus dan :D
Shadow schreef:
ma 28 mei, 2018 21:37
Cyprus dan :D
Nee, closer.
Albanië?
Jurr schreef:
di 29 mei, 2018 08:23
Albanië?
Heb geprobeerd met Vlorë of Durrës in Albanië op Google satelliet, maar ik zie vooral rommelig bezaaide, kleine huizen met rode daken. Er staan vaak watertanks op de daken. De raadselfoto geeft grotere grijze en witte gebouwen weer. Ik denk op de achtergrond de zee te zien.
Denk meer aan een Laars...

Nu geef ik even geen aanwijzingen meer.
willem.m schreef:
di 29 mei, 2018 10:46
Denk meer aan een Laars...

Nu geef ik even geen aanwijzingen meer.
Ostuni in Italië...?