Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 181 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33880 berichten
Ik ken die kerk van Martin niet, maar ik verwed er mijn hoed op dat het ergens in België is.

Zoals een andere Martin, namelijk Martin Amis, ooit zei ... "Put me anywhere in Belgium, and I'll tell you where I am: in Belgium".

(Hij zei het wel over Amerika)
JanH schreef:Foto van De Tovenaar.

Is deze van Outdoor Retailer Summer Market, gehouden 3 - 6 augustus 2016 in Salt Lake City, USA
Locatie:
Salt Palace Convention Center
100 S W Temple, Salt Lake City, UT 84101, Verenigde Staten

-Jan
Tja met google afbeeldingen is het wel heel makkelijk gokken :D Salt Palace Convention Center is juist.
daulagari schreef:Het gezichtspunt van de foto van Martin is voor mij in Streetview een "zwart gat".
Ik begreep deze zin eerst niet, maar inderdaad, een zwart gat. Als je vanaf Wechelderzande via Streetview richting Lille klikt wandel je zo dat gat in. Gelukkig kun je er wel weer uit. :-)

Overigens kan ik me niet voorstellen dat het die kerk niet is.
daulagari schreef:You are here is leuk, maar laat ik nog een gokje doen voor de kerk van Martin:

Kerk B-2275 in Poederlee?

Het gezichtspunt van de foto van Martin is voor mij in Streetview een "zwart gat".
Hallo Daulagari, je hebt goed opgelost! De kerk van Poederlee in Belgisch Kempen, provincie Antwerpen, net onder Lille (nee, niet die in Noord-Frankrijk :wink:). De foto is van 20 maart 2010, toen had ik de beurs van Retie net bezocht. Op weg per fiets naar de jeugdherberg van Zoersel....

De volgende raadselfoto is voor jou.
JanH schreef:Foto van De Tovenaar.

Is deze van Outdoor Retailer Summer Market, gehouden 3 - 6 augustus 2016 in Salt Lake City, USA
Locatie:
Salt Palace Convention Center
100 S W Temple, Salt Lake City, UT 84101, Verenigde Staten

-Jan
Zou goed mogelijk zijn, kijk eens naar dat ronde bouwsel op de achtergrond met de zwarte letters op de raadselfoto, dit is hier te vinden: https://www.google.nl/maps/@40.7671761, ... 312!8i6656
Wel errug ver van huis....
Martin E. van Doornik schreef:
JanH schreef:Foto van De Tovenaar.

Is deze van Outdoor Retailer Summer Market, gehouden 3 - 6 augustus 2016 in Salt Lake City, USA
Locatie:
Salt Palace Convention Center
100 S W Temple, Salt Lake City, UT 84101, Verenigde Staten

-Jan
Zou goed mogelijk zijn, kijk eens naar dat ronde bouwsel op de achtergrond met de zwarte letters op de raadselfoto, dit is hier te vinden: https://www.google.nl/maps/@40.7671761, ... 312!8i6656
Wel errug ver van huis....
Ik had het al goed gekeurd Martin. :)
Zie https://www.flickr.com/photos/33024183@ ... 778241020/ voor de foto's
De tovenaar schreef:Tja met google afbeeldingen is het wel heel makkelijk gokken :D Salt Palace Convention Center is juist.
Google afbeeldingen is my friend :D

-Jan
Eigenlijk wilde ik een foto een beetje zoals de Mechelseheid Noord, België van Leon plaatsen maar zonder enige andere aanwijzingen zou dat niet te doen zijn, misschien met wat aanwijzingen een andere keer.

Dit keer een een beetje grauw en niet bijzonder opvallend straatje dat toch heel wat meer status heeft:

Afbeelding

Zover ik kan zien komt Image search niet verder dan "building" ;-)
Helaas, de Rotterdammers zullen het wel kennen. Typisch Jaren 30 Stijl wijk. Hoek Kiefhoekstraat Arnoldstraat

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jacobus_J ... Pieter_Oud
Dat is snel geraden, ik ben er enkele keren langs gekomen voordat ik ergens las dat het een Rijksmonument was maar inderdaad Kiefhoek in de wijk Bloemhof.

@_Peter_ voor jou de volgende.
Als je de bio van Oud zo leest dan heeft hij nogal wat markante gebouwen ontworpen en ook gebouwd.
Ik ga op zoek naar iets moois.
Nooit van gehoord, maar blijkbaar zoiets als de Rotterdamse tegenhanger van het Amsterdamse Betondorp, waar Johan Cruijff vandaan kwam....
Van zijn hand zijn ook het monument op de dam en ook het onlangs gesloten Shell-hoofdkantoor.
En hier de nieuwe, waar is dit een overblijfsel van en waar staat het (als bonus)

Afbeelding

Ik kan je wel vertellen dat je er nu niet meer naar toe of vandaan kan komen.
_Peter_ schreef:En hier de nieuwe, waar is dit een overblijfsel van en waar staat het (als bonus)

Afbeelding

Ik kan je wel vertellen dat je er nu niet meer naar toe of vandaan kan komen.
Zo te zien is de bovenste regel 'Na shledanou' Tsjechisch voor 'Tot ziens'. Misschien ergens aan de grens, komend vanuit het toenmalige Tsjechoslowakije, het huidige Slowakije naar het toenmalige Sovjet-Unie, het huidige Ukraïne? Nogal een roestig oud bord.
Ik vind het leuk dit topic, toch bijzonder dat mensen, die het raden meestal 8) ook op die plaatsen zijn geweest en het plaatje herkennen en hun eigen herinneringen er ook weer bij hebben. :)
Vanwege uitblijven van meerdere reacties die wat minder algemeen zijn even een schopje omhoog.
Goed, wat betreft het 'Na shledanou' bord dacht ik aan een wereldtentoonstelling of zoiets in Tsjecho-Slowakije maar er is nooit een wereldtentoonstelling geweest in Tsjecho-Slowakije een lijst met vergelijkbare evenementen zo rond de jaren 70..80 kon ik niet vinden. De omgeving waarin het bord staat doet daar dan weer niet aan denken.
daulagari schreef:Goed, wat betreft het 'Na shledanou' bord dacht ik aan een wereldtentoonstelling of zoiets in Tsjecho-Slowakije maar er is nooit een wereldtentoonstelling geweest in Tsjecho-Slowakije een lijst met vergelijkbare evenementen zo rond de jaren 70..80 kon ik niet vinden. De omgeving waarin het bord staat doet daar dan weer niet aan denken.
Wie zegt dat het misschien een tentoonstelling of zo is geweest? Je kan zo'n bord ook verwachten bij het uitrijden van een vliegveld of luchthaven.
Martin E. van Doornik schreef:Wie zegt dat het misschien een tentoonstelling of zo is geweest? Je kan zo'n bord ook verwachten bij het uitrijden van een vliegveld of luchthaven.
Nee, mij hoor je niet zeggen dat het een tijdelijke tentoonstelling is geweest, het was alleen een van mijn gedachtegangen.

"Samen" brainstormen kom je verder dan alleen; jou suggestie voor een voormalige vliegveld is ook een goede.