Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 168 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34070 berichten
Afbeelding

Wie weet - behalve Michael :wink: - waar dit is?
Zal vast ergens langs de Frontlijn zijn, maar waar...? Geen idee.
Robertjan schreef:Zal vast ergens langs de Frontlijn zijn, maar waar...? Geen idee.
Is een soort ophaalbrug met contragewicht op een kwart tandwiel, zoiets als ik in Weener (D.) heb gezien. Heb me blauw gegoogled, maar niets gevonden. Ziet er gloednieuw uit, vanwege de dranghekken voor de slagbomen. Kan de zendmast rechts op de achtergrond een aanwijzing geven?
Martin E. van Doornik schreef:
Robertjan schreef:Zal vast ergens langs de Frontlijn zijn, maar waar...? Geen idee.
Is een soort ophaalbrug met contragewicht op een kwart tandwiel, zoiets als ik in Weener (D.) heb gezien. Heb me blauw gegoogled, maar niets gevonden. Ziet er gloednieuw uit, vanwege de dranghekken voor de slagbomen. Kan de zendmast rechts op de achtergrond een aanwijzing geven?
Weener is het zeker niet Martin. Je zult de andere kant op moeten gaan en dan nog een heel eind verder. Anderen zullen vaak weer dichter bij deze brug wonen dan bij Weener. De dranghekken heb je goed gezien, maar dat hoeft niet te betekenen dat ie nieuw is :wink:
keesswart schreef:Anderen zullen vaak weer dichter bij deze brug wonen dan bij Weener.
Dat lijkt me een behoorlijk open deur, dus je zal het wel cryptisch bedoelen. Vooralsnog geen flauw idee. :-)
Robertjan schreef:Zal vast ergens langs de Frontlijn zijn, maar waar...? Geen idee.
Het is niet aan de frontlijnroute, maar in 1914-18 waren de kanonnen hier zeker te horen.
keesswart schreef:Weener is het zeker niet Martin.
Ik zei al alleen: zoiets als ik in Weener heb gezien, maar dat is 'm natuurlijk niet. Kijk maar op http://de.wikipedia.org/wiki/Friesenbr%C3%BCcke
Dit is trouwens een spoorbrug, de raadselfoto niet. Zei ik nog tegen de brugwachter dat die brug wel best een likje verf zou moeten gebruiken. Wat een bonk roest! Heb afgelopen zaterdag nog in de buurt daarvan rondgefietst.
Martin E. van Doornik schreef:
keesswart schreef:Weener is het zeker niet Martin.
Ik zei al alleen: zoiets als ik in Weener heb gezien, maar dat is 'm natuurlijk niet. Kijk maar op http://de.wikipedia.org/wiki/Friesenbr%C3%BCcke
Dit is trouwens een spoorbrug, de raadselfoto niet. Zei ik nog tegen de brugwachter dat die brug wel best een likje verf zou moeten gebruiken. Wat een bonk roest! Heb afgelopen zaterdag nog in de buurt daarvan rondgefietst.
De te raden brug is ook aan een opknapbeurt toe, maar er wordt geen haast mee gemaakt. Hij staat nu permanent open, zodat zeeschepen er onbelemmerd langs kunnen. En dat is jammer voor fietsers, die nu een heel eind door stedelijk gebied moeten rijden. De brug gaf toegang tot een nagenoeg autovrije route die best wel spectaculair is met veel water, vuur, wind en rook.
Ergens aan de kanaalroute...
...al is het strikt genomen nog niet aan de Kanaalkust :wink:
Even zoeken hoor, Niet in Ijmuiden of Pernis (vanwege het vuur en rook) maar veel verder naar het zuiden in Duinkerken, de kanaalroute zorgde voor het vinden ervan.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _01_09.jpg
de Pont de l'ecluse Charles de Gaulle
Yep! Pont Charles De Gaulle, pal aan de Noordzee over een van de grootste sluizen van Duinkerke. Helaas lijdend aan metaalmoeheid en 'gestabiliseerd' in een vertikale positie. Vooral vervelend voor fietsers die via deze route naar de veerhaven voor de boot naar Dover willen fietsen (zie hier).
jullie zijn werkelijk fantastisch! Ik reed nog vorig jaar voorbij die brug in Dunkerque. Maar om die brug te herkennen tussen al de andere bruggen die ik al voorbij reed...

"Voila" een nieuwe. Schijnbaar gemakkelijk.

Afbeelding
keesswart schreef:Yep! Pont Charles De Gaulle.
Ah, ik zat wel in de goede buurt, maar toch niet gevonden.
cabonga schreef:jullie zijn werkelijk fantastisch! Ik reed nog vorig jaar voorbij die brug in Dunkerque. Maar om die brug te herkennen tussen al de andere bruggen die ik al voorbij reed...

"Voila" een nieuwe. Schijnbaar gemakkelijk.
Amiens ? :wink:
Dan toch niet zo moeilijk..... :!: :twisted: inderdaad Amiens.
tja, k had vooraf zelf onderzocht of het al of niet vlot terug te vinden was op internet.... Dit bleek niet.... en toch!

Proficiat.

Piet
cabonga schreef:Dan toch niet zo moeilijk..... :!: :twisted:
Was best wel moeilijk te vinden hoor!! 8)
_Peter_ schreef:Even zoeken hoor, Niet in IJmuiden of Pernis (vanwege het vuur en rook)
Hoezo, niet Pernis? :wink:

Carl
Nog geen twee weken geleden heb ik over dit bruggetje gefietst, maar waar?

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:Nog geen twee weken geleden heb ik over dit bruggetje gefietst, maar waar?
Ik weet het niet zeker maar het lijkt op de grensbrug bij Nieuweschans 8)

Deze dus