Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 156 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33913 berichten
Bob&Marguérite schreef:Ik begrijp je wilt een hint:

Als je de bergweg goed raad, vind je um! :o
Inderdaad expresso, deze Goedenraadsbergweg loopt van Eys onder het miljoenenlijntje door naar Baneheide - gem. Simpelveld (daar staat de wilg).
Ik verwacht dat menig wereldfietser er langs gekomen is. 8)
Ik zet daar vaak de auto neer, fietsen eraf en dan lekker toeren door Zuid Limburg.
Voor mij een half uurtje met de auto vanaf de woonplaats.

Nou ik wacht weer een leuke raadplaat af :wink:
Afbeelding
Een markant huis in een plaatsje aan het begin van een wat minder bekende Tour de France-klim. Kwam in de afgelopen 6 jaar toch zeker 3 maal aan bod. Je kunt in deze omgeving ook een wat vlakker parcours fietsen, min of meer langs een rivier.
Expresso schreef: minder bekende Tour de France-klim.
Afbeelding
Andy Schleck zal daar sinds 19 juli 2010 heel anders over denken!!! :wink:

Hier dus
Bob&Marguérite schreef:Ik verwacht dat menig wereldfietser er langs gekomen is. 8)
Ik heb in 1981 voor het laatst in Zuid-Limburg gefietst.... (afgezien van een fietstocht van Liège naar Aachen vlak onder Zuid-Limburg geschampt in 1995), maar maandag 27 mei a.s. ga ik met de trein naar Maastricht en ga daar mijn gele Giant weer bestijgen richting Luxemburg! Zo ongeveer langs het huis van André Rieu.... En met opzet helemaal zonder landkaarten bij me!
Martin E. van Doornik schreef:Maastricht en ga daar mijn gele Giant weer bestijgen richting Luxemburg!
Dan kan het zijn dat je hier langs komt!
Afbeelding

Mooie trip, maar men verkijkt zich nog wel eens op de klimmetjes.
Bob&Marguérite schreef:Mooie trip, maar men verkijkt zich nog wel eens op de klimmetjes.
Martin neemt toch gewoon de snelweg -->> [Luxembourg] 8)
Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef:Mooie trip, maar men verkijkt zich nog wel eens op de klimmetjes.
Martin neemt toch gewoon de snelweg -->> [Luxembourg] 8)
Al eens bij Luik omhoog gemoeten ?? er staan trouwens te veel

Afbeelding

en de snelweg is saai! :wink:
Bob&Marguérite schreef:Al eens bij Luik omhoog gemoeten ??
l'Ourthe gevolgd tot La Roche en Ardenne en daar aan de friet :wink:
ah nu zie ik het :lol:
steinfietser schreef:ah nu zie ik het :lol:
Afbeelding
Bob&Marguérite schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Maastricht en ga daar mijn gele Giant weer bestijgen richting Luxemburg!
Dan kan het zijn dat je hier langs komt!
Afbeelding

Mooie trip, maar men verkijkt zich nog wel eens op de klimmetjes.
Spijtig, ik ken dit monument niet. Kan ook niet vinden op Google Maps satelliet of Street View. Het is de bedoeling dat ik vanaf Maastricht langs de linkeroever van de Maas ga fietsen en ter hoogte van Visé over het eiland tot de Rue d'Argenteau (want verder fietsen op dit eiland kan niet meer) daarna op het linker "vasteland" tot Liège en dan zie ik wel verder. Ik heb vroeger hier vaker gefietst en ken de weg naar Luxemburg al. Dit is het enige Maasgedeelte in België waar ik nog niet langs heb gefietst.
Martin E. van Doornik schreef:Spijtig, ik ken dit monument niet. Kan ook niet vinden op Google Maps satelliet of Street View.
Dat is koning Albert II van België Martin, aan het begin van het Albertkanaal en waarschijnlijk de laatste koning, want de Belgen zijn verstandiger dan de Hollanders en gooien die monarchen er misschien binnenkort wel uit :wink:

Discussie over de monarchie niet hier voeren maar in het forum "achtergrond" 8)
Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Spijtig, ik ken dit monument niet. Kan ook niet vinden op Google Maps satelliet of Street View.
Dat is koning Albert II van België Martin, aan het begin van het Albertkanaal en waarschijnlijk de laatste koning, want de Belgen zijn verstandiger dan de Hollanders en gooien die monarchen er misschien binnenkort wel uit :wink:

Discussie over de monarchie niet hier voeren maar in het forum "achtergrond" 8)
Moet je helaas teleurstellen, maar het is niet koning Albert II, maar koning Albert I. Over de Belgische monarchie zal ik geen uitspraken doen.
Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Spijtig, ik ken dit monument niet. Kan ook niet vinden op Google Maps satelliet of Street View.
Dat is koning Albert II van België Martin, aan het begin van het Albertkanaal en waarschijnlijk de laatste koning, want de Belgen zijn verstandiger dan de Hollanders en gooien die monarchen er misschien binnenkort wel uit :wink:

Discussie over de monarchie niet hier voeren maar in het forum "achtergrond" 8)
Ach, geeft niet, een verhaaltje erbij nemen is ook leuk meegenomen en dat maakt dit raadselrubriek juist nog interessanter.... :wink:
Lucsje schreef:
Michael W schreef:Dat is koning Albert II van België Martin, aan het begin van het Albertkanaal
Moet je helaas teleurstellen, maar het is niet koning Albert II, maar koning Albert I.
Bedankt voor de correctie !! :wink:
Martin E. van Doornik schreef: Spijtig, ik ken dit monument niet. Kan ook niet vinden op Google Maps satelliet of Street View. Het is de bedoeling dat ik vanaf Maastricht langs de linkeroever van de Maas ga fietsen en ter hoogte van Visé over het eiland tot de Rue d'Argenteau (want verder fietsen op dit eiland kan niet meer) daarna op het linker "vasteland" tot Liège en dan zie ik wel verder.
Martin, dit imposante monument staat hier.
Ik heb de door jou omschreven route vanaf Maastricht gefietst en kwam er langs.
Ik waande me even in het Oostblok.
Overigens dan ook het mooie stuk langs het fort van Eben-Emael.
Je moet aardig bekend zijn rond en in Luik anders rij je helemaal verloren.
M.a.w. rij je eigen route en je hebt mazzel als je er toch langs komt.
Fijne reis toegewenst!
Bob&Marguérite schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Spijtig, ik ken dit monument niet. Kan ook niet vinden op Google Maps satelliet of Street View. Het is de bedoeling dat ik vanaf Maastricht langs de linkeroever van de Maas ga fietsen en ter hoogte van Visé over het eiland tot de Rue d'Argenteau (want verder fietsen op dit eiland kan niet meer) daarna op het linker "vasteland" tot Liège en dan zie ik wel verder.
Martin, dit imposante monument staat hier.
Ik heb de door jou omschreven route vanaf Maastricht gefietst en kwam er langs.
Ik waande me even in het Oostblok.
Overigens dan ook het mooie stuk langs het fort van Eben-Emael.
Je moet aardig bekend zijn rond en in Luik anders rij je helemaal verloren.
M.a.w. rij je eigen route en je hebt mazzel als je er toch langs komt.
Fijne reis toegewenst!
Dus aan de splitsing van La Meuse en het Canal du Albert, nog vlakbij het centrum van Liège. Ik heb al veel vaker in Liège gefietst, al voor het eerst in 1970. Toen waren er nog van die stinkfabrieken die hun vieze smurrie via buizen boven de kademuren zomaar in La Meuse loosden!

Tussen haakjes: vanmiddag op de molen van Kolham (Gr.) een partij gerst gemalen, dit voor het eerst sinds de nieuwbouw van deze molen in 2010. Ben zo blij als een kind in een snoepwinkel! Hier de filmpjes, de man voor de meelzak ben ik zelf.

http://www.youtube.com/watch?v=xayQ42ok ... EA&index=2

http://www.youtube.com/watch?v=RTSuWWnS ... EA&index=1
Bob&Marguérite schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Spijtig, ik ken dit monument niet. Kan ook niet vinden op Google Maps satelliet of Street View. Het is de bedoeling dat ik vanaf Maastricht langs de linkeroever van de Maas ga fietsen en ter hoogte van Visé over het eiland tot de Rue d'Argenteau (want verder fietsen op dit eiland kan niet meer) daarna op het linker "vasteland" tot Liège en dan zie ik wel verder.
Ik heb de door jou omschreven route vanaf Maastricht gefietst en kwam er langs.
Ik waande me even in het Oostblok.
Overigens dan ook het mooie stuk langs het fort van Eben-Emael.
Je moet aardig bekend zijn rond en in Luik anders rij je helemaal verloren.
M.a.w. rij je eigen route en je hebt mazzel als je er toch langs komt.
Fijne reis toegewenst!
Ik heb op internet de weerberichten voor Liège en Luxemburg voor de komende week bekeken.... veel kliederregen en nauwelijks zon! De tocht wordt nu uitgesteld naar midden juni, de boekingen op de jeugdherbergen zijn al verzet, geen probleem. Hoop op beter weer....
Ook verder van huis wil het maar geen lente worden. Deze foto heb ik gemaakt op 30 april. Terwijl half Nederland voor de buis zat, schuifelden wij met onze fietsen uren lang over een dik pak sneeuw in ... waar??? (Zoek het vooral niet te noordelijk :wink: )

Afbeelding
keesswart schreef:Ook verder van huis wil het maar geen lente worden. Deze foto heb ik gemaakt op 30 april.
Ik doe niet mee 8)
Eerst wil ik nog met Corrie in ... gaan fietsen