Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 148 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33601 berichten
As you wish.............

Afbeelding
Bob&Marguérite schreef:As you wish.............
Afbeelding
Nou wil jij natuurlijk weten waar? 8) In Fagny
Michael W schreef:Nou wil jij natuurlijk weten waar? 8) In Fagny
Ik weet wel waar, heb daar zelf die foto genomen in 2006 tijdens een fietstocht.
Maar inderdaad Fagny. Ik had ook op streetwise gekeken, had verwacht dat het gebouwtje inmiddels wel weg was. Maar ze hadden het zelfs mooi opgeknapt! Aan de door jou geplaatste foto is te zien dat er al
weer verval is. Jammer.
Afbeelding

Lokatie ook binnen een uur?
Een foto van het huisje iets verder is ook goed!
Bob&Marguérite schreef:Lokatie ook binnen een uur?
Morgen eens zoeken naar deze trompe l'oeil 8)
Even een vreemde vraag tussendoor:
Waar staat die lelijke kerktoren?
Het was in april 1976, toen ik op fietstocht was van de hoofdstad Ville de Luxembourg via Ettelbrück en Vianden naar Echternach.
Ik kwam daar een zeer lelijke, moderne, betonnen kerktoren tegen, ergens ten zuiden van Ettelbrück of zo, in ieder geval in een vrij vlak landschap en de spoorbaan loopt een paar honderd meter ten oosten ervan. Deze toren is rond met daarin enkele smalle verticale galmgaten, staat op drie of vier poten en heeft bovenop een enorme "klep van een baseballpet", waarachter een kruis uitsteekt. Eind mei 2013 ga ik weer fietsen door Luxemburg en wil die toren toch fotograferen alleen omdat hij zo lelijk is. Maar wie weet waar hij precies staat? Is niet te vinden op Google satellietbeelden.
Op het prikbord van Luxemburg kwamen na lange tijd geen reacties.
Die wijnvaten zouden zomaar in de buurt van de Champagne kunnen staan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Polling schreef:Die wijnvaten zouden zomaar in de buurt van de Champagne kunnen staan:
Dat zou zeker kunnen Polling, maar waar precies hé ? 8)
Frankrijk is vergeven van de trompe l'oeil's :wink:
Bob&Marguérite schreef:Een foto van het huisje iets verder is ook goed!
Zoek maar uit:

http://cheztoni.fr/www.cheztoni.fr/Mes_ ... ottes.html
Expresso schreef:
Bob&Marguérite schreef:Een foto van het huisje iets verder is ook goed!
Zoek maar uit:

http://cheztoni.fr/www.cheztoni.fr/Mes_ ... ottes.html
Hij zit er inderdaad tussen Sérignan Plage het huisje verderop, langs D37.
Afbeelding
Deze lokatie herinner ik me nog vanwege, een uistekend gerecht. Het gerecht,
dat in een steelpan werd geserveerd was pikzwart en wij vroegen ons af, 'gaan we dat opeten?'.
Nou na de maaltijd kon de pan zo weer in de kast we hadden deze schoon leeg gemaakt!
Tot op de dag van vandaag weten we nog niet wat het was!
Bob&Marguérite schreef:Deze lokatie herinner ik me nog vanwege, een uistekend gerecht.
Afbeelding

Spångens Gästgivaregård Inn, Spången, 26070 Ljungbyhed. 8) 8) :wink:
Michael W schreef:Spångens Gästgivaregård Inn, Spången, 26070 Ljungbyhed. 8) 8) :wink:
Zucht........ :?
Bob&Marguérite schreef:
Michael W schreef:Spångens Gästgivaregård Inn, Spången, 26070 Ljungbyhed. 8) 8) :wink:
Zucht........ :?
Toch nog 15 minuten nodig gehad 8)

http://www.spangen.se/

Hier kan je dat gerecht vast wel op vinden :lol:
Bob&Marguérite schreef:Deze lokatie herinner ik me nog vanwege, een uistekend gerecht. Het gerecht, dat in een steelpan werd geserveerd was pikzwart en wij vroegen ons af, 'gaan we dat opeten?'.
Nou na de maaltijd kon de pan zo weer in de kast we hadden deze schoon leeg gemaakt!
Tot op de dag van vandaag weten we nog niet wat het was!
Ah, dat moet wel Skånepanna zijn: Två Fläskfilémedaljonger serveras på Skånskpotatis samt knaperstekt bacon (bacon met suiker bakken geeft die zwarte kleur).
Het kan ook svartsoppa zijn (schijnen ze daar ook gek op te zijn), zwarte soep van ganzenbloed en ingewanden. En dan heb je ook nog de ganzenbloedpudding, schijnt ook errug verrukkelijk te zijn.
Ik heb het nog nooit gegeten (woon gelukkig mijlenver van die barbaren) en het lijkt me ook helemaal niets. Brr, bloedsoep met drijvende ingewanden.
Yopie schreef:Skånepanna
Yep zo noemde zo de serveerster het!
Bob&Marguérite schreef:
Yopie schreef:Skånepanna
Yep zo noemde zo de serveerster het!
De serveerster vertaalde het in het Engels naar Skånisch pannetje! Maar dat doen ze hier ook met bijv. Ala Grand Mère, hetgeen veelal inhoud met restjes van de dag ervoor. :lol:
8)
Afbeelding
Expresso schreef:l'église Beggen.
Leuk voor Martin.
Aan de Rue de Beggen in Beggen, Luxembourg
http://www.panoramio.com/photo/6638499
Martin E. van Doornik schreef:Even een vreemde vraag tussendoor:
Waar staat die lelijke kerktoren?
ergens ten zuiden van Ettelbrück of zo,
Ja dan moest het eigenlijk ook wel Beggen zijn. :lol: