Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 147 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33892 berichten
Afbeelding

Een makkelijken :)
Roeland
Lijkt mij een Bastion uit WW1.
Bob&Marguérite schreef:Lijkt mij een Bastion uit WW1.
Ik gok op de 1600 m lange Tunnel du Bois Clair; 'n voormalige spoortunnel in de buurt van Mâcon, maar gesloten voor fietsers van oktober tot half-april i.v.m de vleermuizen. De foto is gemaakt met een fraaie Olympus TG-820 in september 2012 (donderdag de 13e om 18.10 uur), dus stond het hek open. De temperatuur binnen is constant 11 graden, dus behoorlijk fris, jasje aan! 8)

Afbeelding

[reclame] Deze tunnel is ook opgenomen in de fietsgids Fietsen in Bourgondië van Luc Oteman: http://www.fietseninbourgondie.nl [/reclame]
Ik wist dat deze me bekend voorkwam :twisted:
Maar had Bastion Verdun in m'n hoofd, en die was het niet, daar was ik al van overtuigd............ dan krijg je 'tunnelvisie' :roll:
Bob&Marguérite schreef:Ik wist dat deze me bekend voorkwam :twisted:
Maar had Bastion Verdun in m'n hoofd, en die was het niet, daar was ik al van overtuigd............ dan krijg je 'tunnelvisie' :roll:
Ik herkende hem ook gelijk aan die deuren 8)
Bob&Marguérite schreef:Maar de route klik voert je wel langs Tienen of zoals ik deed, door deze kerk!
... en als je nog even had doorgefietst door deze tunnel, maar dit was dan wel de uitgang :wink:

De langste fietstunnel van Europa trouwens !!
Michael W schreef:en als je nog even had doorgefietst door deze tunnel, maar dit was dan wel de uitgang :wink:
Ik was te snel en heb niet achterom gekeken :lol: :lol:
Nog gezocht naar een filpie van K3 voor deze tunnel........ook al niet :wink:
Bob&Marguérite schreef:Ik wist dat deze me bekend voorkwam :twisted:
Maar had Bastion Verdun in m'n hoofd, en die was het niet, daar was ik al van overtuigd............ dan krijg je 'tunnelvisie' :roll:
De paraboolvorm van de ingang wijst vaak op tunnelbouw bij de spoorwegen. Denk het formaat van een stoomlocomotief eens in. Bij militaire objecten hebben ingangen een andere vorm.
Martin E. van Doornik schreef:formaat van een stoomlocomotief
Dan moet deze ook op te lossen zijn:
Afbeelding

Waar staat deze loc.
Águilas, si si si
Bob&Marguérite schreef: Waar staat deze loc.
Locomotora de vapor de RENFE 130-2124 en Águilas, Región de Murcia, España. :wink:

Afbeelding
Michael W schreef: Locomotora de vapor de RENFE 130-2124 en Águilas, Región de Murcia, España. :wink:
Is dit je nieuwe record > 11 minuten! :twisted:

Zie nu dat Matthie je toch voor was :lol:
Locomotieven met nummer zijn in enkele seconden traceerbaar ..
Een makkie:Afbeelding
(En dat is niet mijn fiets)
Bob&Marguérite schreef:
Michael W schreef: Locomotora de vapor de RENFE 130-2124 en Águilas, Región de Murcia, España. :wink:
Is dit je nieuwe record > 11 minuten! :twisted:

Zie nu dat Matthie je toch voor was :lol:
Ja, een mooi plaatje zoeken dat hier ook past was het meeste werk; de plaats 1 minuut (zie bericht Arno) 8)
Bastionder in Den Bosch
Thuiswedstrijdje he. Fascinerende architectuur: http://architectuur.nl/project/bastiond ... enbosch-2/

En vanzelfsprekend: http://www.s-hertogenboschalstublieft.tk/
Bob&Marguérite schreef:
Martin E. van Doornik schreef:formaat van een stoomlocomotief
Dan moet deze ook op te lossen zijn:
Afbeelding

Waar staat deze loc.
Helaas, heb nooit in Spanje gefietst....
Martin E. van Doornik schreef: Helaas, heb nooit in Spanje gefietst....
Kan ik aanbevelen. Vooral beneden de lijn Valencia - Madrid is het nog betaalbaar tot goedkoop. Ik ben liefhebber van Andalusië. Veelal mooi weer, soms heet afhankelijk van het seizoen en mooie rustige landschappen. Je moet wel van klimmen houden.
Alleen op de Spaanse luchthavens wordt je fiets mishandeld bij in- en uitladen.
Bob&Marguérite schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Helaas, heb nooit in Spanje gefietst....
Kan ik aanbevelen. Vooral beneden de lijn Valencia - Madrid is het nog betaalbaar tot goedkoop. Ik ben liefhebber van Andalusië. Veelal mooi weer, soms heet afhankelijk van het seizoen en mooie rustige landschappen. Je moet wel van klimmen houden.
Alleen op de Spaanse luchthavens wordt je fiets mishandeld bij in- en uitladen.
Ik kan helaas niet makkelijk van huis weg. Ik heb al jaren met de gedachte gespeeld om in Spanje of op Mallorca te fietsen. Ik heb het boek Fietsen in Spanje van Bert Sitters thuis liggen. Ik heb een vrouw, hoor en haar dementerende moeder (85) woont ook bij ons in. Dat geeft soms spanningen in huis. Bij uitzondering kan ik wel eind mei a.s. door Luxemburg fietsen (jeugdherbergen reeds geboekt), maar daar mag geen weekend in vallen. Ik ben zelf 62 jaar en ben dus al lang geen 30 meer.... Ik ben al reuze blij dat ik 10 dagen door Italië in 2006 heb rondgefietst.
Martin E. van Doornik schreef: Ik kan helaas niet makkelijk van huis weg.
Ik ben zelf 62 jaar en ben dus al lang geen 30 meer....
Ja Martin, denk niet dat het gras groener is bij een ander........................
Wij zijn 58 en 54. Men had mij ooit eens beloofd dat ik met 60 met pensioen zou gaan. Daar is al een streep door gezet - dus ook een aantal fietsplannen. Klein- en dochter op Curacao, dus daar moet ook altijd naar toe (wat een straf :wink: ) maar soupeert wel de meeste verlofdagen op................enz.

Maar heb wel de ervaring, als je iets ECHT wilt kun je het voor elkaar krijgen!
Is het vandaag niet, dan misschien over..............dagen/maanden/jaren.
Alleen vlak bij mijn woonplaats staat dit hek:
Afbeelding en dat hou ik me maar voor ogen, dus naast Carpe Diem................stel iets niet te lang uit!
Nee dit is geen raadplaatje - vrij simpel te vinden!
Bob&Marguérite schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Ik kan helaas niet makkelijk van huis weg.
Ja Martin, denk niet dat het gras groener is bij een ander........................
Graag nu weer on-topic svp :wink: