Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 146 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33895 berichten
Michael W schreef:/1/11/Tienen_Paterskerk.JPG/266px-Tienen_Paterskerk.JPG[/img]
L.B.L kwam er niet langs 8)

Paterskerk in Tienen, België
Nee, die ging wel door de ardennen.
Maar de route klik
voert je wel langs Tienen of zoals ik deed, door deze kerk!
Bob&Marguérite schreef:Nee, die ging wel door de ardennen.
Maar daar gebruiken ze meestal andere stenen voor het bouwen van kerken :wink:
Waar staat dit huisje en wat is er zo bijzonder aan?

Afbeelding
Bob&Marguérite schreef:Waar staat dit huisje en wat is er zo bijzonder aan?
Afbeelding
Geen idee, ik zie wel een opkamer, dus heel oude boerderij ? 8)
Michael W schreef:Geen idee
Dat gaat er bij mij niet in, wel een filmpie met K3 in de Paterskerk vinden
en dan geen idee! :wink:
Michael W schreef:dus heel oude boerderij ? 8)
Zo wordt dit huisje niet betiteld. Er staat een bord(je) bij met een andere uitleg!
Als je dat raad, vindt je het huisje op google!
Goedenavond,

Dit is het raadhuisje van Groet. Het is bijzonder omdat het het kleinste raadhuisje van Nederland is. Het staat trouwens zo goed in de verf omdat m'n pa het heeft geschilderd.
Als je dat raad, vindt je het huisje op google!

Dat is wat ik ook aangaf :lol:
Het stond inderdaad goed in de verf, vakwerk.
Mooie omgeving om fietsen.
Bob&Marguérite schreef:Mooie omgeving om fietsen.
Afbeelding

Ik vind het raadhuisje van Schoorl toch mooier en volgens mij kleiner :wink:
Ja zo ziet het er wel uit. Wat ik weet is dat het originele raadhuis van Schoorl op die locatie dienst deed tot 1900 en dat het huisje dat je op deze foto ziet in 1931 gebouwd is met de gevelstenen van het origineel (jaartal). Eigenlijk is het dus nooit echt gebruikt als Raadhuis.
Michael W schreef: Ik vind het raadhuisje van Schoorl toch mooier en volgens mij kleiner :wink:
Dat mooier is een kwestie van smaak, maar ben ik met je eens.
Voor het groter of kleiner mis je van het raadhuisje van Groet nog de lengtemaat, zodat je de inhoud kunt berekenen. :wink:
Bob&Marguérite schreef:Voor het groter of kleiner mis je van het raadhuisje van Groet nog de lengtemaat, zodat je de inhoud kunt berekenen. :wink:
Zonder dat durf ik er een stevige borrel op te verwedden :wink:

Leuk klusje voor Jens 8)
Michael W schreef:Zonder dat durf ik er een stevige borrel op te verwedden :wink:
Die borrel zou je winnen!
Overigens het raadhuisje staat op een ouderwetse Brink met een pitoresk kerkje er naast.

Afbeelding
Bob&Marguérite schreef: Overigens het raadhuisje staat op een ouderwetse Brink met een pittoresk kerkje er naast.
Heel vaak in Groet geweest, op de Tureluur en op de Oude Heereweg, maar nooit gezien 8)
Wedden dat je de kerk en het raadhuisje volgende keer wel ziet, zijstraat van de Heereweg.
Bob&Marguérite schreef:Wedden dat je de kerk en het raadhuisje volgende keer wel ziet, zijstraat van de Heereweg.
Zeker weten !!

Ik ben benieuwd of je ook de overeenkomst vindt tussen de Tureluur en de Oude Heereweg 8)
Michael W schreef:Ik ben benieuwd of je ook de overeenkomst vindt tussen de Tureluur en de Oude Heereweg 8)
Druk op www > Conserve>Pirola denk dat daar een overeenkomst in zit :wink:
Bob&Marguérite schreef:Druk op www > Conserve>Pirola denk dat daar een overeenkomst in zit :wink:
Twee uitgeverijen ja, in dat miniplaatsje :wink:
Pirola, bekend van de Europafietsersgidsen en Conserve, allerlei literatuur en ook reisboeken

Afbeelding
Afbeelding

Waar?
Loschwitz, das Blaue Wunder. Ik zal die plek niet snel vergeten omdat in de topzak van mijn tent ook een fles bier zat waarvan juist daar de dop in de zak losschoot. Slaapt toch anders.
Ter aanvulling dat verticale streepje rechts van de brug een kabelbaantje.
arnob schreef:Ter aanvulling dat verticale streepje rechts van de brug een kabelbaantje.
Kabelbaantje :shock: Laten ze dat in Dresden maar niet horen.

Het is Die Loschwitzer Schwebebahn :wink: