Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 111 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33981 berichten
Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef: :?
Hint II : http://www.hanzefietsroute.nl/albums/album2/
Leuk album, maar zeker geen klokken die gaan luiden of witte rook die opstijgt :wink:

Ik begin wel érg nieuwsgierig te worden waar dit is 8)
Hint III: Toen ik dit zag moest ik denken aan
Willem Hupkes (Arnhem, 12 mei 1880 - Bilthoven, 11 maart 1965) was een Nederlands ingenieur en topfunctionaris,
Moerdijk
en een bouwwerk iets ten noord-westen van 's Hertogenbosch, deze hebben alle 3 iets gemeen met het bouwwerk op de foto.
Als je weet wat de gemeenschappelijke factor is, is de locatie a whistle of a penny :D
Bob&Marguérite schreef: Hint III: Toen ik dit zag moest ik denken aan
Willem Hupkes (Arnhem, 12 mei 1880 - Bilthoven, 11 maart 1965) was een Nederlands ingenieur en topfunctionaris,
Moerdijk
en een bouwwerk iets ten noord-westen van 's Hertogenbosch, deze hebben alle 3 iets gemeen met het bouwwerk op de foto.
Als je weet wat de gemeenschappelijke factor is, is de locatie a whistle of a penny :D
Topman NS, spoorbruggen en de stilgelegde halvezolenspoorlijn blijkbaar 8)
Michael, ik ga voor deze heel sneaky bij MvD in het wiel zitten en misschien maakt die dan een stuurfoutje en kan ik proberen er alnog overheen te knallen.
Voorlopig ga ik vanmiddag even een lekker stukje in het zonnetje fietsen.
Ik raadt je aan hetzelfde te doen.
Hint IV: Komt dit bekend voor :wink:
Wie de gehele route te lang vindt om in één keer te fietsen kan hem op eenvoudige wijze inkorten. Bijvoorbeeld via de Ems-Radweg langs de Ems, de Weser Radweg langs de Weser of de Elbe Radweg langs de Elbe.
(zie de blauwe rivierlijntjes op het overzichtkaartje hierboven).
Bob&Marguérite schreef:Hint IV: Komt dit bekend voor :wink:
Wie de gehele route te lang vindt om in één keer te fietsen kan hem op eenvoudige wijze inkorten. Bijvoorbeeld via de Ems-Radweg langs de Ems, de Weser Radweg langs de Weser of de Elbe Radweg langs de Elbe.
(zie de blauwe rivierlijntjes op het overzichtkaartje hierboven).
'Héhé, Die Dömitzer Eisenbahnbrücke :wink:

Afbeelding
Kon het lijden niet langer meer aanzien :wink:

Zoals je hebt kunnen natrekken alle hints waren eerlijk. Het enige was dat er niets (bewust gedaan)van de ijzeren brug op zich op de raadplaat stond.
De derde foto van het fotoalbum geeft de ir W. Hupkesbrug te Zaltbommel weer en als je daar oude foto's van bekijkt, evenals de Moerdijkbrug, en de 'Moerputten' bij Den Bosch hebben ze veel gemeen met deze helaas in verval geraakte brug!

Jammer ik had van MichaelW toch een sneller antwoord verwacht :D

Afbeelding
Bob&Marguérite schreef: Jammer ik had van MichaelW toch een sneller antwoord verwacht :D
Nooit tussen Lauenburg en Tangermünde langs de Elbe geweest ! 8)
Michael W schreef: Nooit tussen Lauenburg en Tangermünde langs de Elbe geweest ! 8)
Kan ik je aanbevelen kom je deze mooie brug tegen :wink: en komt er misschien een 4e boekje.
Een schattig kerkje.

Afbeelding
geertdebruijn schreef:Een schattig kerkje.

Afbeelding
Typisch ergens in Engeland lijkt mij :wink:
geertdebruijn schreef:Een schattig kerkje.
Idd Engeland, waar ik al negen keer per fiets ben geweest. Voor het laatst in 1984! Op 27 mei a.s. ga ik weer in Engeland fietsen, hopelijk is de vermaledijde pijn in mijn bekken dan al genezen... Maar er zijn zovele honderden van zulke kerkjes aan de overkant van de Noordzee. Ik ben zelf een regelmatige deelnemer van Rara's op het Engelandforum. En vaak met succes! :wink:
Ik kan wel zeggen dat het kerkje de zogenaamde 'Perpendicular style' vertoont.
Engeland is al goed.
Nog even verder raden.
Het is het kanaal van Buinen naar Schoonoord. Prachtig om te fietsen. Er liggen sluizen in uit de jaren 20 van de vorige eeuw. De foto is gemaakt bij Borger.
Expresso schreef:Ik ben zelf een beetje huiverig (geworden) voor kerkbezoek tijdens de vakantie, sinds die cathedraal van Le Puy en Velay. Twee hele grote halve deuren met daarop elk 2 A4-tjes met de tekst: "attention à la marche". Oh ja, "denk om 't afstapje" zouden wij zeggen, dacht ik toen trots op mezelf vanwege die nette vertaling, maar zonder dat de waarschuwing zélf echt tot me doordrong. Dus ik betreedt op eerbiedige wijze het achterste van de cathedraal. Aardedonker. Er viel alleen wat licht bij het altaar naar binnen en in ene maak ik me toch een zwieper ... Gelukkig kwam ik precies recht op mijn voet terecht, anders was het waarschijnlijk einde-vakantie geweest.

Nadere gok voor 't slootje van tuinhek: Westerborkerstroom
tuinhek schreef:Het is het kanaal van Buinen naar Schoonoord. Prachtig om te fietsen. Er liggen sluizen in uit de jaren 20 van de vorige eeuw. De foto is gemaakt bij Borger
Ik had het niet herkend, terwijl wij jaarlijks met uitvalsbasis Buinen daar fietsen.
Dit is er nog één in hetzelfde kanaal. Afbeelding
Bob&Marguérite schreef:
tuinhek schreef:Het is het kanaal van Buinen naar Schoonoord. Prachtig om te fietsen. Er liggen sluizen in uit de jaren 20 van de vorige eeuw. De foto is gemaakt bij Borger
Ik had het niet herkend, terwijl wij jaarlijks met uitvalsbasis Buinen daar fietsen.
Afbeelding
Misschien wordt het tijd om de horizon weer eens te verleggen van kikkerperspectief naar vogelperspectief :roll: . Welke camping hebben we hier in beeld?

Afbeelding
Het vogelperspectief Afbeelding
keesswart schreef:Misschien wordt het tijd om de horizon weer eens te verleggen van kikkerperspectief naar vogelperspectief :roll: . Welke camping hebben we hier in beeld?

Afbeelding
Waar in Europa is dit? Het zal inmiddels duidelijk zijn dat ik een sluizenfreak ben.
Harm.Afbeelding
tuinhek schreef:Waar in Europa is dit? Het zal inmiddels duidelijk zijn dat ik een sluizenfreak ben.
Dat is in Frankrijk!

Speciaal voor een sluizenfreak 8)

Afbeelding

Oh je hoeft niet te raden, want een beetje wereldfietser is hier geweest :wink:
Béziers - Les Neuf Ecluses de Fonsérannes [registered UNESCO World Heritage landmark ]