Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 247 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34070 berichten
Voila ...
alweer Frankrijk
alweer niet al te makkelijk (denk ik)
ik heb nog niet gechecked hoe het met de vindbaarheid staat
 
- 2017-06-19 - P1020483.JPG.jpg
En alweer kan ik alvast verklappen dat er een Bridgestone op de foto (hierboven) staat.
 
- 2013-08-25 - P1110569.JPG.jpg
 
Succes

BSM

PS De bezoekjes-teller stond bij aanvang op: 401720
Als het niet het viaduc in Chaumes-en-Brie is, dan toch een tweelingbroer.

Afbeelding


Echt niet mijn bedoeling om er een één-twee met BSM van te maken, maar ja, spelletjes hé.
Bridgestone SM schreef:
za 08 dec, 2018 20:05
(ik was vandaag even "fietsen").

BSM
Met dit rotweer? Ik had vanmiddag al moeite om mijn molen tot stilstand te brengen.
Martin E. van Doornik schreef:
za 08 dec, 2018 22:57
Bridgestone SM schreef:
za 08 dec, 2018 20:05
(ik was vandaag even "fietsen").
Met dit rotweer? Ik had vanmiddag al moeite om mijn molen tot stilstand te brengen.
Neem mij niet altijd letterlijk. Ik was de deur uit .... that's all ...
Maar je hebt gelijk, voor de fiets was het grote delen van de dag beestenweer.

BSM
CarlW schreef:
za 08 dec, 2018 21:47
Als het niet het viaduc in Chaumes-en-Brie is, dan toch een tweelingbroer.

Afbeelding

Echt niet mijn bedoeling om er een één-twee met BSM van te maken, maar ja, spelletjes hé.
CarlW,

Weest niet bevreesd. Je maakt er zo één-twee-drie geen één-tweetje van.

Het is een fraai viaduc dat van Chaumes-en-Brie, ik kende het niet, maar het is het dus ook niet.
De gelijkenis is groot maar oplettende lezertjes zien verschillen.
Leuk gevonden maar dus gewoon niet goed, zelfs geen tweeling-viaduct.
Wellicht wel dezelfde ontwerper of dezelfde ontwerp-traditie.

BSM

PS Het viaduc in Chaumes is er overigens eentje zo uit het "boekje", een schoolvoorbeeld, eentje dat niet zou misstaan op een modelspoorbaan.
Ha, vizier niet goed afgesteld dus, hier de volgende kandidaat. Aan het Marne-Saone kanaal.

Afbeelding
Verduiveld, toch nog makkelijker als ik gedacht had, de volgende keer moet ik hetzij iets echt heel moeilijks uitzoeken (eerst effe checke wat er op 't internet te vinden is) danwel de harde eis dat er aanvullende info bij het antwoord komt.

CarlW. je antwoord is dus goed, en nu ligt bij jou de opgaaf weer een nieuwe opgaaf te maken.
 
Viaduc d'Oisilly - 2013-08-25 - P1110571.JPG.jpg
 
Nu dan maar wat aanvullende info:
Het viaduct is een enkelsporig spoorviaduct en het verbindt Gray met Is-sur-Tille.
Interessant intermezzo: De spoorlijnen rond Gray worden al een "eeuwigheid" geëxploiteerd door de CFTA, een dochter van de SNCF (met allerlei verknopingen, via Veolia en EuroPorte etc.) en de "étoile de Gray" was ooit beroemd vanwege de laatste stoomlocomotieven in actieve dienst in Frankrijk (de allerlaatste reed op 20 nov 1975)
Het is in 1875 geplanned, gebouwd tussen 1884 en 1886 (of tussen 1886 en 1888) uit natuursteen en werd in 1888 in gebruik gesteld (officiële opening van de spoorlijn 27 okt. 1888).
Na de tweede wereldoorlog is de in die oorlog vernietigde boog over het kanaal herbouwd in beton, bij deze betonnen herbouw heeft men de oorspronkelijke vormgeving behouden.
 
Viaduc de Oisilly - Picasso.jpg
 
Er zij 7 bogen het het overbrugt niet alleen het Saône-Marne Kanaal (Canal entre Chamagne et Bourgogne) maar ook de Vingeanne (een zijriviertje in de bovenstroom van de Saône), meer correct: het viaduct overbrugt de wijde vallei van de Vingeanne (de vallei is hier zo breed dat je moet vermoeden dat er in het verleden "iets" gebeurd moet zijn, een verlegde rivierloop lijkt mij een goede mogelijkheid).
Het viaduct is 20 meter hoog of misschien ± 20 hoog want met betrekking tot de lengte is er nogal wat verwarring.
De lengte is (denkelijk) 294 meter maar ... toen de voie verte langs het kanaal geopend werd stond er om te beginnen iets heel anders ...
 
Viaduc d'Oisilly - 2013-08-25 - P1110568.JPG.jpg
Longueur 4820m - PK 227.300
Quelle honte
Viaduc d'Oisilly - 2017-06-19 P1020481.JPG.jpg
Longueur 293 m - PK 209.940
 
O ja, extra humor: De PK (= point kilometrique) aanduiding op het eerste bord is ook hartstikke fout, een hogere waarde als de lengte van het kanaal !! NB Het "Quelle honte" is vaag leesbaar op het eerste bord geschreven naar de evidente foute lengte van ruim 4 kilometer.


Vroegehhh, lang geleden, probeerden we al eens een stukje van het Saône-Marne kanaal, een vriendelijke sluiswachtster meende dat het jaagpad wel te fietsen was maar we hadden het binnen enkele kilometers wel gezien (wellicht hadden we net een beroerd stuk, maar nauwelijks kunnen fietsen, gewoon tout-terrain is een beetje teveel van het "goede"). Echter, het "onduidelijke" binnenland is ook niet echt uitnodigend: alsmaar op en neer zonder ook maar ergens boven te komen, en zonder een beetje op te schieten ... dat werd toentertijd nog maar weer eens bevestigd. Er zijn wellicht hellingwegtrappers die graag hun energie kwijtraken op van die heuvelende routes, voor ons is het niks. We staken toen over naar de bronnen van de Maas, dus er lag nog heel wat zinloos heuvel-geweld op onze route.
In 2011 stonden we weer eens aan de Bourgondische kant en ... er bleek een stuk van het kanaal ingericht ... dus op hoop van zegen toch maar weer het kanaal. Kort na het Viaduc de Oisilly was er het fin provisoire ... maar tegelijk was er wel een ingericht jaagpad, en ook waren er steeds weer zwart afgeplakte bordjes en steeds ging het weer verder en verder, tot aan het Plateau van Langres ... wij waren wellicht de eerste fietsers die het nieuwe fietspad inaugureerden "avant la lettre", dwz voor de officiële lijntjesknipperij. (Dit was niet de eerste keer dat zoiets ons overkwam.)
 
- 2011-08-07 - P1000469.jpg
 
In 2012 was het fietspad dus officieel open en je vindt dan ook de eerste (positieve) beschrijvingen van 2012, zie La vie à vélo d'Albert

BSM

PS De voie verte / velo-route langs het Saône-Marne kanaal wordt niet erg intensief befietst, dat is vaak prettig, dwz prettig rustig, maar soms ook niet, de laatste keer dat wij er reden sprong een stuk van een tak tussen de spaken van mijn achterwiel en de tak landde precies zo dat mijn achterspatbord werd opgestroopt. Ik heb jet aluminium weer een beetje gefatsoeneerd maar ik moet nog steeds kijken wat te doen, denkelijk is het beter een nieuw gerecupereerd spatbord te monteren en het oude de bewaren voor latere reparaties.
Bridgestone SM schreef:
zo 09 dec, 2018 11:46
Nu dan maar wat aanvullende info:
Het viaduct is een dubbelsporig spoorviaduct en het verbindt Gray met Is-sur-Tille.
Interessant intermezzo: De spoorlijnen rond Gray worden al een "eeuwigheid" geëxploiteerd door de CFTA, een dochter van de SNCF (met allerlei verknopingen, via Veolia en EuroPorte etc.) en de "étoile de Gray" was ooit beroemd vanwege de laatste spoorlocomotieven in actieve dienst in Frankrijk (de allerlaatste reed op 20 nov 1975)


Wel de juiste achtergrondinfo verstrekken :wink:
Volgens deze foto https://www.bienpublic.com/actualite/20 ... -d-oisilly is het viaduct enkelsporig.
En ik neem aan dat je met "spoorlocomotieven" stoomlocomotieven bedoeld.
Een makkelijke, waar en wanneer?


Afbeelding
DaVinci schreef:
zo 09 dec, 2018 12:08
Bridgestone SM schreef:
zo 09 dec, 2018 11:46
Nu dan maar wat aanvullende info:
Het viaduct is een dubbelsporig spoorviaduct en het verbindt Gray met Is-sur-Tille.
Interessant intermezzo: De spoorlijnen rond Gray worden al een "eeuwigheid" geëxploiteerd door de CFTA, een dochter van de SNCF (met allerlei verknopingen, via Veolia en EuroPorte etc.) en de "étoile de Gray" was ooit beroemd vanwege de laatste spoorlocomotieven in actieve dienst in Frankrijk (de allerlaatste reed op 20 nov 1975)
Wel de juiste achtergrondinfo verstrekken :wink:
Volgens deze foto https://www.bienpublic.com/actualite/20 ... -d-oisilly is het viaduct enkelsporig.
En ik neem aan dat je met "spoorlocomotieven" stoomlocomotieven bedoeld.
 
Ja, Ja, ik had even niet goed gekeken, op een klein kiekje leek het dubbelspoor (wat me verbaasde en daarom nam ik het op, ik had eerst even beter moeten kijken). De spoorlocomotieven waren een combi van te dikke vingers en de automatische spellingscorrectie.

In ieder geval iemand die mijn toelichtende tekst goed leest (en niet voor zoete koek neemt).

BSM

PS   Wel even goed kijken hoe het citeer-systeem werkt :?
CarlW schreef:
zo 09 dec, 2018 12:16
Een makkelijke, waar en wanneer?


Afbeelding
Ik zou zo gokken op Pamplona.
Wit met rood geklede mannen, en La Vasconia "dunkel"

BSM
Bridgestone SM schreef:
zo 09 dec, 2018 12:27
Ik zou zo gokken op Pamplona.
Wit met rood geklede mannen, en La Vasconia "dunkel"

BSM
Om preciezer te zijn dan "Pamplona":

Txirrintxa
Calle de la Estafeta, 85-83
31001 Pamplona
https://goo.gl/maps/BRrn7w6Nq9Q2
Bridgestone SM schreef:
zo 09 dec, 2018 12:27
Ik zou zo gokken op Pamplona.
... en de dag (ochtend, 08.44 u) vóór de grote stierenrennen. De mannen en vrouwen die hun leven gaan wagen moeten zich immers moed indrinken.
willem.m schreef:
zo 09 dec, 2018 12:31
Bridgestone SM schreef:
zo 09 dec, 2018 12:27
Ik zou zo gokken op Pamplona.
Wit met rood geklede mannen, en La Vasconia "dunkel"

BSM
Om preciezer te zijn dan "Pamplona":

Txirrintxa
Calle de la Estafeta, 85-83
31001 Pamplona
https://goo.gl/maps/BRrn7w6Nq9Q2
Als we dan toch zó precies zijn dan is het eerder voor de deur van Calle de la Estafeta 89 :shock:
De Farmacia is op nummer 87 :twisted:
 
Schermafbeelding 2018-12-09 om 12.52.13.png
Pamplona Calle de la Estafeta 89 & 87
BSM
Het is nà de run, die om 7.30 begint (en slechts een paar minuten duurt). Tweede week van juli, de beroemde feesten van San Fermin.

"Als er geen gevaar bij komt kijken is het geen feest"

Afbeelding

Van de run zelf ziet niemand eigenlijk iets, behalve de mensen op de balkons. Het circuit is uitgerust met een "bovenleiding" met bewegende camera en het tracking-shot dat die produceert wordt dan in glorieuze slow motion op tientallen schermen in de binnenstad vertoond.

Afbeelding

En ja, alle mensen hebben het spektakel overleefd.

Afbeelding
Bridgestone SM schreef:
zo 09 dec, 2018 11:46
Verduiveld, toch nog makkelijker als ik gedacht had, de volgende keer moet ik hetzij iets echt heel moeilijks uitzoeken (eerst effe checke wat er op 't internet te vinden is) danwel de harde eis dat er aanvullende info bij het antwoord komt.
Wat mij betreft gaat dit voor dit topic te ver. Het is al ruim tien jaar de plek waar mensen plaatjes plaatsen waarvan de anderen mogen raden wat de locatie is, en soms wordt er vrijwillig wat extra info gegeven, maar ik kan me niet heugen dat het voor de oplossing een vereiste was. Ik zal daar in elk geval niet aan meedoen.

Peter
PeterVanRijn schreef:
zo 09 dec, 2018 13:03
Bridgestone SM schreef:
zo 09 dec, 2018 11:46
Verduiveld, toch nog makkelijker als ik gedacht had, de volgende keer moet ik hetzij iets echt heel moeilijks uitzoeken (eerst effe checke wat er op 't internet te vinden is) danwel de harde eis dat er aanvullende info bij het antwoord komt.
Wat mij betreft gaat dit voor dit topic te ver. Het is al ruim tien jaar de plek waar mensen plaatjes plaatsen waarvan de anderen mogen raden wat de locatie is, en soms wordt er vrijwillig wat extra info gegeven, maar ik kan me niet heugen dat het voor de oplossing een vereiste was. Ik zal daar in elk geval niet aan meedoen.
Peter,

Weest niet bevreesd ... naast het feit dat ik me zelf bezondig aan het geven van te magere antwoorden reken ik ook antwoorden goed die niet aan de "harde eisen" voldoen. Iedereen die een zodanig antwoord geeft dat een ander daarna het nog een streepje beter kan heeft in mijn ogen het enigma "ontrafeld".
Uiteindelijk zijn we hier toch met z'n allen de scheidsrechter ?

Wel vind ik het (althans voor mezelf) een harde eis om enige toelichting te geven, want gewoon alleen een enigma-plaatje posten zonder meer (en als het niet loopt zonder al dan niet crypische) hints is zowel makkelijk als ook weinig inspirerend (althans, ook dit geldt weer voor mij).

BSM
PeterVanRijn schreef:
zo 09 dec, 2018 13:03
Bridgestone SM schreef:
zo 09 dec, 2018 11:46
Verduiveld, toch nog makkelijker als ik gedacht had, de volgende keer moet ik hetzij iets echt heel moeilijks uitzoeken (eerst effe checke wat er op 't internet te vinden is) danwel de harde eis dat er aanvullende info bij het antwoord komt.
Wat mij betreft gaat dit voor dit topic te ver. Het is al ruim tien jaar de plek waar mensen plaatjes plaatsen waarvan de anderen mogen raden wat de locatie is, en soms wordt er vrijwillig wat extra info gegeven, maar ik kan me niet heugen dat het voor de oplossing een vereiste was. Ik zal daar in elk geval niet aan meedoen.

Peter
+1

BSM:
Als jij bij je eigen plaatjes aanvullende info wilt zetten: prima. Maar verwacht het niet van anderen.
Als ik voor mijzelf mag spreken: ik wil niet zoveel tijd spenderen aan het intikken van berichten op een forum. Kort en krachtig is prima.
Wat mij betreft plaats jij weer een plaatje van een BSM in Frankrijk. Ik haak af.
Ik ben er ook voorstander van dat dit spelletje maar één vraag blijft omvatten: waar is/was dit?
Goed dan.

Waar is dit, en in dit geval mag het zelfs ruim qua aanduiding.
Ik denk dat iedereen die er ooit geweest is zich nog herinnert hoe "K" die chicanes waren.

Historische feiten en niemendalletjes voeg ik later zelf wel toe.

O ja, het is weer een Bridgestone en weer Frankrijk (ik heb gezocht naar iets anders maar mijn Belgische en Zwitserse kiekjes zijn hetzij te persoonlijk dan wel te algemeen, en verder ... moet ik er nog vele digitaliseren).
Ik beperk me tot nog toe wel netjes tot plekken war ik zelf met de fiets geweest ben, en vaak ook meermaals. Als ook fiets-bestemmingen waar ik nog niet fietsend was mogen (bestemmingen zonder vliegen!) dan is er nog wel wat meer voorraad.
 
2013-08-22 P1110544.jpg
2013-08-22 P1110546.jpg
 
Succes

BSM