Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets en wandelbeurs 2008 - Forum Wereldfietser

Fiets en wandelbeurs 2008

Vandaag zijn we (voor het eerst) naar deze beurs geweest. Ik vond het erg leuk om daar te kijken. Er waren ontzettend veel standjes, het was er druk en er was heel veel informatie te krijgen.

Maar wat ik nog leuker vond waren de lezingen. Ik heb er 3 bij kunnen wonen:
De eerste was van Floris Dierdorp. Hij had een verhaal wat voornamelijk ging over wat hij allemaal niet hadden kunnen doen en wat hij wad willen doen, maar niet gelukt was tijdens zijn fietsreis in Groot-Brittannie. Maar zijn plaatjes waren mooi.

Daarna heb ik het verhaal van Eric Schuijt aangehoord over de voorbereiding van de fietsvakantie. Dit deed hij erg grappig en, ondanks dat ik hier op het forum al heel veel geleerd heb, toch nog wat bruikbare tips (en een negerzoen :lol: ) opgestoken.

Vlak voor we weggingen ook nog het verhaal van Eric en Carla over hun fietsreis in Chili gezien. Mooie beelden en een inspirerend verhaal. Zou ik zo heen willen.

Bij deze wil ik Floris, Eric en Carla bedanken voor de genomen moeite om hun ervaringen te delen!

Hans (en voor deze keer ook Saskia)

ik sluit mij bij Hans aan.
Zelf heb ik de workshops van Eric, Jim + ....(sorry!!) bijgewoont.
Zeer informatief en leuk om eens wat 'reallife' informatie te krijgen.
Bedankt mannen!

Leen trouwens ook bedankt voor de kaarten van Nieuw Zeeland! en de ontmoeting (voor het eerst ;)) met andere wereldfietsers die actief waren op de stand.
Allemaal erg behulpzaam!

wij waren er vandaag ook voor het eerst..............en hebben genoten en heeeeeel veeel, vragen beantwoord gekregen over onze fietsplannen met kinderen en hond. Zoveel kennis als er aanwezig is.........en gedeeld werd. We hebben de workshop van Eric ook gedaan , helaas geen negerzoen wel een schat aan praktische tips............wel een uur staan kletsen bij de stand van fietsen met kinderen.......heel veel spullen gezien die we wilden bekijken voor dat we ze gaan aanschaffen...........en vooral genoten van de sfeer en de indrukken..............genieten met volle teugen...........Dank je wel voor een ieder die dit mogelijk heeft gemaakt..........

Hallo,

Ik ben ook geweest en heb o.a. de lezing van Frank van Rijn bijgewoond en die van Carla en Eric. Beide vond ik erg interessant én erg vermakelijk.

Verder ook wat workshops gezien; wat ik ook erg nuttig vond waren die tentjes die bij elkaar opgesteld stonden (ik ben me nog aan het orienteren op een nieuw tentje).
Verder moet ik zeggen dat ik qua "nieuwe informatie" niet veel aan de beurs heb gehad (geen standje over Noorwegen, jammer ;)). Maar dat is eerder een compliment aan o.a. dit forum dan dat ik het als een manco zie :lol:

Groetjes,

Maarten

Friso schreef:Zelf heb ik de workshops van Eric, Jim + ....(sorry!!) bijgewoond.
Hoi Friso, ik vul het maar even aan: de workshop fietsbagage was van Jim + Leon. Leuk dat je zo enthousiast bent!
jim

daar zijn wij helaas niet an toegekomen.....jammer maar we hadden gewoon te weinig tijd.............wel leuk om te horen dat het goed was............

Ik kan mij bij de indrukken van Hans aansluiten. Ook ik was er voor het eerst. Het was erg leuk om er te zijn met ons hele gezin. Wij hadden een taakverdeling gemaakt: Vrouwlief is met de kinderen (3 en 5) heel veel (van tevoren geselecteerde) stands langs gegaan en ik heb intussen twee lezingen bijgewoond: dezelfde workshop als Hans over het voorbereiden van een fietsreis (helaas, geen negerzoen gescoord -> ook een beetje mijn eigen schuld, want ik heb mij niet als hyena op de overgebleven negerzoenen gestort).

Na de workshop van Eric ben ik op het puntje van mijn stoel blijven zitten voor een workshop van Marten over fietspech onderweg. Ook die was erg interessant voor mij, ik heb er veel van opgestoken. Vooral het doorknippen èn repareren van spaken heeft diepe indruk gemaakt. Toepassen in de praktijk is een tweede, maar dat komt nog wel.

Heel graag had ik de workshop van Jim en Leon nog bij willen wonen, maar zolang wilde ik vrouw en kinderen niet alleen laten.

Voor de kinderen ben ik nog op gestuit op een 20 inch fiets met 7 versnellingen van Santos, waarvan wij het bestaan nog niet kenden. Een ander ding waarvan we het bestaan wel kenden, maar ook interessant: de aanhangtandem, sinds kort beschikbaar voor de Nederlandse markt. Of deze fijn fietst weten we niet echt: mijn vrouw heeft er kort even met de kinderen op gereden en het voelde heel wiebelig. Het ritje was echter te kort om een goed oordeel te kunnen vellen.

Dat waren onze indrukken van ons eerste bezoek aan de fiets-/wandelbeurs.

Groeten,

Guus en Ingrid

Yep, ere wie ere toekomt. Ik heb de workshop van Eric ook gevolgd en ik vond het heel informatief. Ook vond ik dat Eric het heel erg leuk deed met het uitdelen van de negerzoenen. Wat ik ook erg leuk vond was om mensen die je van dit forum kent nu eens in levende lijve te ontmoeten. En dan te ontdekken dat ze er in het echt heel anders uitzien dan in mijn fantasie :D
Zelf vond ik de beurs ietwat tegenvallen buiten de lezeingen om. Veel informatie heb ik op de beursvloer zelf niet gevonden. Dat is weer een compliment voor dit forumwaar ik echt veel informatie vind. :P

jimvdberg schreef:
Friso schreef:Zelf heb ik de workshops van Eric, Jim + ....(sorry!!) bijgewoond.
Hoi Friso, ik vul het maar even aan: de workshop fietsbagage was van Jim + Leon. Leuk dat je zo enthousiast bent!
jim
thnx.

Zelf ben ik het wel met Leon eens.
Hoe jij het voor elkaar krijgt om zo licht te fietsen... :lol: ik snap er geen hout van!

Zelf vind ik licht wel een pré (dat heb ik wel geleerd vanuit mijn scouting-tijd + wandelvakanties (ierland + schotland) maar het moet wel 'lekker' zijn. ik zal eens kijken naar het aantal kilo's wat ik mee zal nemen...

Succes met het voorbereiden van je tocht in Japan Jim.

Groeten

Friso

catemaron schreef:Yep, ere wie ere toekomt. Ik heb de workshop van Eric ook gevolgd en ik vond het heel informatief. Ook vond ik dat Eric het heel erg leuk deed met het uitdelen van de negerzoenen. Wat ik ook erg leuk vond was om mensen die je van dit forum kent nu eens in levende lijve te ontmoeten. En dan te ontdekken dat ze er in het echt heel anders uitzien dan in mijn fantasie :D
Ja, en ik kom er achteraf achter dat er mensen in de zaal zaten die ik nog niet kende en nu nog steeds niet ken :(.

Ik ben blijkbaar één van de weinige personen die niet naar lezingen geweest is. Zaterdagochtend had ik nodig om zelf de beurs te verkennen en nieuwe ideetjes op te doen, en zaterdagmiddag en zondagmorgen stond ik zelf achter een stand van de wereldfietsers mensen lekker te maken om te gaan fietsen in Europa. Vooral het 'onbekende' Kroatië had veel belangstelling.

Afbeelding

Zaterdagmorgen, avond en zondagmiddag (ik kon maar niet wegkomen) heb ik nog enkel foto's geschoten zodat diegene die er stonden zichzelf nog even kunnen zien en om die mensen die om wat voor 'onbegrijpelijke' reden er niet bij waren een indruk te geven van de beurs.

Ze zijn HIER te bekijken.

Jongens bedankt voor de complimenten. Voor jullie allemaal het volgende cadeautje:


Afbeelding
En voor degenen die onze lezing over Chili hebben gezien, de Chileense versie:

Afbeelding

Volgend jaar ben ik er zeker bij, al was het maar om man/vrouw achter de wereldfietser te ontdekken, ben echt benieuwd.

Willem

Ik heb me best vermaakt op de beurs. De workshop van Marten Gerritsen over fietsreparaties was informatief en praktisch en de niet van humor gespeende presentatie van Leon en Jim over hun beider bagage was beslist ook de moeite waard.

Twee opvallende tendenzen: ten eerste de enorme belanstelling bij alle stands rond het thema "pelgrims"of "pelgrimstocht" en ten tweede de relatief hoge leeftijd van de bezoekers. De gemiddelde leeftijd lag volgens mij ver boven de 40 en jongeren waren opvallend afwezig.

haha!

dat viel mij dus ook op Peter.
ik zelf ben gister met mijn ouders geweest (zijn dol op wandelen) en vanaf Utrecht CS zat de Sprinter stampvol, maar dan ook echt stampvol met ouderen.

Kom ik aan met mijn 20 jaar :D

EDIT: daarentegen, de naam 'Fiets en Wandelbeurs' is ook niet echt aantrekkelijk voor jongeren. Klinkt oud-bollig en 'saai'...Gelukkig zijn er jongeren die het wel leuk vinden om zo nu en dan naar dit soort informatiemarkten te gaan ;)

Het lijkt er inderdaad op dat "we" vooral de 60-plussers aan het informeren zijn. Ik spreek zelf wel veel jongeren die fietsreizen maken maar jongeren komen volgens mij niet naar een beurs toe. Die vinden hun informatie via andere kanalen.

Nog twee "ouderen" op de beurs, Frank van Rijn (links) en Tilmann Waldthaler (rechts). Samen op de stand van Vaude. Deze twee mannen hebben veel fietsreizigers geinspireerd tot het maken van tochten. In de rode trui, Bert Sitters.

Afbeelding

Afbeelding

[quote]Twee opvallende tendenzen: ten eerste de enorme belanstelling bij alle stands rond het thema "pelgrims"of "pelgrimstocht" en ten tweede de relatief hoge leeftijd van de bezoekers. De gemiddelde leeftijd lag volgens mij ver boven de 40 en jongeren waren opvallend afwezig.
[/quote]

Mag ik hier een uitzondering op zijn :roll:

gr jaron (19)

Jaron schreef:de relatief hoge leeftijd van de bezoekers
Het valt me de laatste paar jaar op dat er ook weer (wat) jongeren komen, of het moet zijn dat het begrip jongere voor mij steeds ruimer wordt. :roll: :oops:
Voor mijn foto's zie http://www.leonpoels.nl/fotografie/fwbeurs2008
Frank's lezing was natuurlijk weer genieten voor de hele zaal:
Afbeelding
Leon

heerlijk om foto's te kijken , op de foto's van Leon staan wij ook nog piepklein op..........
Maar onze kinderen vonden vooral de tent inpakken met alle spullen erbij een enorm succes.........
Ze hebben verschillende keren gekeken of ze de winnaar bleven maar helaas zijn ze geklopt............
Maar zijn waren wel jonge deelnemers................:):):)

peter de rijk schreef:Twee opvallende tendenzen: ten eerste de enorme belanstelling bij alle stands rond het thema "pelgrims"of "pelgrimstocht" en ten tweede de relatief hoge leeftijd van de bezoekers. De gemiddelde leeftijd lag volgens mij ver boven de 40 en jongeren waren opvallend afwezig.
Zou dit komen omdat de jongeren zondag carnaval aan 't vieren waren???
Ik vond dat er zaterdag anders best wel wat jongeren rondliepen.
Jordan. (die ook niet meer zo jong is en carnaval viert!)