Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ipod opladen met een ui - Forum Wereldfietser

ipod opladen met een ui

http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=2846

ik las vandaag het bovenstaande artikel

inspirerend voor op reis zou ik zeggen!
zou normaal moeten lukken voor alle USB ladende dingen.
Ik weet niet eens wat een iPod is....

Zeker een van de zovele overbodige technische snufjes, alleen maar voor mooie verkoopcijfers van de fabrikant....

Poe poe, Martin, je maakt anders wel gebruik van uiterst geavanceerd internet om op dit forum te komen. Of heb je je brief ingezonden? 8)

Even serieus: een mp3 speler, van welk merk dan ook, is niet helemaal nutteloos hoor. Naast een leuk ding voor mensen die graag hun muziek mee willen nemen op reis, bespaart het mij 600 cd's in de boekenkast. Ik ben er inmiddels een stuk goedkoper mee uit. Hulde aan de fabrikant! Hulde aan vooruitgang!

willem.megens schreef:Poe poe, Martin, je maakt anders wel gebruik van uiterst geavanceerd internet om op dit forum te komen. Of heb je je brief ingezonden? 8)

Even serieus: een mp3 speler, van welk merk dan ook, is niet helemaal nutteloos hoor. Naast een leuk ding voor mensen die graag hun muziek mee willen nemen op reis, bespaart het mij 600 cd's in de boekenkast. Ik ben er inmiddels een stuk goedkoper mee uit. Hulde aan de fabrikant! Hulde aan vooruitgang!
inderdaad, en met diezelfde ipod kan je tegenwoordig zelf op datzelfde internet (ipod touch) :wink:

Zelfs Frank van Rijn heeft een MP3 speler. :-)

Een gehackte ipod touch lijkt mij zelfs erg interessant om onderweg nog te kunnen mailen en internetten. Op die manier kan een alleen-reiziger gemakkelijk het thuisfront op de hoogte houden. In Europa vind je nu toch overal WIFI...

Is er eigenlijk al een i-bike?

ik heb wel al eens een ipod nano houder voor aan het stuur gezien...

http://ibikemount.com/

trouwens: ik ben nog steeds op zoek naar de beste fiets hoofdtelefoon.
In ear of kleine oortjes vind ik geen optie... (mijn gehoor is zo al slecht genoeg)
en de logitech sport dingen doen gewoon pijn na een paar uurtjes fietsen.

Idd blijven die krengen of niet zitten, of veroorzakent teveel windruis, of gaan zeer doen.

willem.megens schreef:Idd blijven die krengen of niet zitten, of veroorzakent teveel windruis, of gaan zeer doen.
of ze kunnen niet tegen zweet en regen
of ze gaan kapot als je ze wegsteekt tussen de bagage
of ze worden plakkerig van het zweet
of de draad is te lang
of ze nemen te veel geluid weg

ottovds schreef:ik heb wel al eens een ipod nano houder voor aan het stuur gezien...

http://ibikemount.com/

trouwens: ik ben nog steeds op zoek naar de beste fiets hoofdtelefoon.
In ear of kleine oortjes vind ik geen optie... (mijn gehoor is zo al slecht genoeg)
en de logitech sport dingen doen gewoon pijn na een paar uurtjes fietsen.
Als je in-ear oordopjes geen optie vindt wordt het, ben ik bang, een moeilijk verhaal.

Ik ben een tijd lang op zoek geweest naar dé ideale hoofdtelefoon om mee te sporten. Voor hardlopen is dat wat mij betreft de Sennheiser PMX-70. Plaatje: Afbeelding
Tijdens het hardlopen moet hij niet je oor uitschudden en dat gebeurt met dit model niet. Bovendien kan hij tegen zweet. regenbuitje etc. en hij gaat niet pijn doen als je een tijdje bezig bent. Deze dopjes kosten een euro of veertig als ik het me goed herinner, ik heb er ontzettend veel plezier van. Ideaal stukje techniek, behalve op de fiets; hij genereert teveel windruis.

Als je op de fiets wil genieten van muziek heb je dopjes nodig die niet gaan irriteren én waarbij je de wind niet hoort suizen (anders valt je muziek helemaal weg). Dan ben je dus eigenlijk al "veroordeeld" tot in-ear dopjes. Volgens mij is daar niets mis mee qua gehoorschade zolang je het volume binnen de perken houdt ;). Dat kan ook, want je hoort bij zulke dopjes nauwelijks meer iets van je omgeving! Pas dus goed op! Maar voordeel is dus dat het apparaat niet te luid hoeft. Een ander voordeel van in-ear dopjes is dat ze (als je goede hebt) veel minder snel gaan irriteren.
Wat in-ear dopjes betreft denk ik erover om over te gaan op Shure. Een collega van me heeft een half jaar terug die dingen aangeschaft. Prachtig geluid en een erg stevig snoertje. Ze zijn wel aan de prijs, een euro of negentig voor het "instapmodel". Om de zoveel tijd vernieuwen ze hun verschillende modellen dus je moet wel even op onderzoek uit.
Wat de zweetbestendigheid betreft is het helaas stukken minder gesteld met in-ear oordopjes. Voor een normale toertocht functioneren ze uitstekend maar als je een sportieve prestatie wil leveren, als je kilometers achtereen moet klimmen of als het gewoon erg warm is heb je pech. Tot dusver ben ik nog geen zweetbestendige in-ear oordopjes tegengekomen.

Groet,

Maarten

ik heb een tijdje met apple in ears rondegereden. Het niets horen van je omgeving vond ik echt wel een probleem hoor.

Ik heb ooit eens op de blog engadget gelezen van in ears met een kleine microfoon die of volledig de omgeving weg neemt, of er voor zorgt dat je alles nog hoort. Maar de vraag is natuurlijk of deze wel windbestendig zijn als je hen in de 2de stand zet. En de prijs was ook al geen lachertje. Sure is de fabrikant, dat zegt al genoeg zeker?

Nu rij ik meestal rond met een Sony gesloten DJ koptelefoon. Op reis gebruik ik goedkope gummy oortjes van JVC. Maar die zijn van geluidskwaliteit niet erg goed te noemen.

Van een vriend (DJ) heb ik gehoord dat je oordoppen kan laten maken die ook als kussentje dienen voor in-ears. Aangezien ik toch al met goedkope oordoppen ga gaan fuiven lijkt me dat nog niet zo'n slecht idee. Ik ga denk ik eerst gewoon eens bij de oor-arts passeren...

He Otto, op je mooie website staan op de sponsorpagina 4 tik- en spelfouten.

willem.megens schreef:He Otto, op je mooie website staan op de sponsorpagina 4 tik- en spelfouten.
inderdaad, goed gevonden

en helaas kan ik door een technisch probleem hem tijdelijk niet meer aanpassen.
(overstap osx leopard, incompatibel programma)
Ik wil op de fiets helemaal niet naar muziek luisteren, maar wil zien, ruiken en horen waar ik fiets, kortom de omgeving opsnuiven.
Als met "proppen" in je oren fiets mis je iets , en je sluit je af ,bovendien kan het ook nog gevaarlijk zijn.
Ben wel een muziekliefhebber maar na het fietsen.Heb tijdens fietsreizen alleen een kleine wereldontwager mee.

willem.megens schreef:Poe poe, Martin, je maakt anders wel gebruik van uiterst geavanceerd internet om op dit forum te komen. Of heb je je brief ingezonden? 8)

Even serieus: een mp3 speler, van welk merk dan ook, is niet helemaal nutteloos hoor. Naast een leuk ding voor mensen die graag hun muziek mee willen nemen op reis, bespaart het mij 600 cd's in de boekenkast. Ik ben er inmiddels een stuk goedkoper mee uit. Hulde aan de fabrikant! Hulde aan vooruitgang!
Ik ben zelf grotendeels doof en heb dus volkomen niets aan een MP3 speler!!! Bijna iedereen van de Wereldfietser weet wie ik ben, er heeft een artikel van 4 pagina's over in De Wereldfietser gestaan. Tijdens het fietsen draag ik een gehoorapparaat om het verkeer te kunnen horen. Dus geen plaats voor gevaarlijk afleidende muziek. Muziek beluisteren gun ik jullie wel van harte hoor. Daarnaast een zelf gemaakte achteruitkijkspiegeltje op mijn bril. Ik kan alleen met mijn vrouw (middels een telefoonkaart, zoals vorig jaar in Italië) telefoneren, omdat ik haar stem goed ken en andere mensen kan ik niet verstaan.
Ik heb thuis op zolder een PC, waar ik in plaats van de telefoon gebruik maak van Outlook Express om e-mails te behandelen. En ik ben al 38 jaar grafisch vakman van beroep, werkzaam op een drukkerij. Hiervoor heb ik in mijn PC ook de prachtige grafische programma's Adobe Photoshop CS (met dia-, negatief- en fotoscanner), Adobe PageMaker 7.0 en Adobe Illustrator 10.
Naast de PC staan vele tientallen dia-magazijnen met fietsdia's die ik via de genoemde scanner digitaal kan bewerken. In dezelfde ruimte waar mijn PC staat, is ook de doka met twee vergrotingsapparaten: al sinds 1965 mijn hobby om foto's te ontwikkelen. Nog meer apparatuur hoeft voor me niet, behalve een externe harde schijf die op mijn verlanglijst staat.

Martin E. van Doornik schreef:Ik ben zelf grotendeels doof en heb dus volkomen niets aan een MP3 speler!!! Bijna iedereen van de Wereldfietser weet wie ik ben, er heeft een artikel van 4 pagina's over in De Wereldfietser gestaan. Tijdens het fietsen draag ik een gehoorapparaat om het verkeer te kunnen horen. Dus geen plaats voor gevaarlijk afleidende muziek. Muziek beluisteren gun ik jullie wel van harte hoor. Daarnaast een zelf gemaakte achteruitkijkspiegeltje op mijn bril. Ik kan alleen met mijn vrouw (middels een telefoonkaart, zoals vorig jaar in Italië) telefoneren, omdat ik haar stem goed ken en andere mensen kan ik niet verstaan.
Ik heb thuis op zolder een PC, waar ik in plaats van de telefoon gebruik maak van Outlook Express om e-mails te behandelen. En ik ben al 38 jaar grafisch vakman van beroep, werkzaam op een drukkerij. Hiervoor heb ik in mijn PC ook de prachtige grafische programma's Adobe Photoshop CS (met dia-, negatief- en fotoscanner), Adobe PageMaker 7.0 en Adobe Illustrator 10.
Naast de PC staan vele tientallen dia-magazijnen met fietsdia's die ik via de genoemde scanner digitaal kan bewerken. In dezelfde ruimte waar mijn PC staat, is ook de doka met twee vergrotingsapparaten: al sinds 1965 mijn hobby om foto's te ontwikkelen. Nog meer apparatuur hoeft voor me niet, behalve een externe harde schijf die op mijn verlanglijst staat.
wel, dat doof worden, daar heb ik nu ook een beetje schrik van.
Maar een beetje ritme tijdens het beklimmen van een zware col, of om wat te geven op een jaagpad, dat kan ik niet missen.

Muziek kan echt het verschil maken. Een dikke week door miezerig weer rijden zou voor mij een hel zijn zonder muziek. Voor mij hoort dit gewoon bij het fietsen. Met mijn muziek in de oren trekken, en op herbronning komen. Na een reis kom ik steeds terug met boek vol inspiratie... Het is dan ook mijn droom om ooit eens een reisboek te kunnen schrijven die een brug legt tussen schetsboek, roman en routeboek. Het liefst zal het dan gaan over mijn eigen versie van de zijderoute.

PS: als grafisch student die ook al in de business werkt kan ik je zeggen dat je je software eens dringend mag updaten. Pagemaker is gelijk nog van het Quark tijdperk. Een externe HD kost de laatste tijd trouwens bijna niets meer. Ze spreken nu trouwens over Terrabytes ipv Gigabytes...

Hoi Martin, ik heb ook niet gezegd dat een mp3 speler voor iedereen een uitkomst is. Zelf kijk ik er ook met gemengd gevoel tegenaan. Het is fijn wat afleiding te hebben als je lange stukken saaie weg fietst. Of als je 's avonds in je tentje zit ofzo. Maar ik vind het best gevaarlijk! Onze minister Camiel probeert dan wel de populaire gast uit te hangen door te zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat muziek op de fiets toegestaan is, maar hij maskeert een belangrijke reden: een verbod is niet goed te handhaven. Als ik mensen inhaal die muziek luisteren of aan het bellen zijn, zie ik vaak een schrikachtige slingerbeweging: help, ik had het niet door! Laat staan als er een auto passeert...

Mijn eerste bericht in deze draad was ook meer schertsend: nieuwe producten hoeven niet per se vies te zijn.

willem.megens schreef:Onze minister Camiel probeert dan wel de populaire gast uit te hangen door te zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat muziek op de fiets toegestaan is, maar hij maskeert een belangrijke reden: een verbod is niet goed te handhaven. Als ik mensen inhaal die muziek luisteren of aan het bellen zijn, zie ik vaak een schrikachtige slingerbeweging: help, ik had het niet door! Laat staan als er een auto passeert...

Mijn eerste bericht in deze draad was ook meer schertsend: nieuwe producten hoeven niet per se vies te zijn.
ik (als belg) vind het niet meer dan normaal dat dit mag. Anders zouden de auto's voor mijn part altijd met de ruiten open moeten rijden, en zou een autoradio verboden moeten zijn. :wink:

(ja ja, ik zet het hier wel een beetje heel zwart wit :roll: )

Er zijn vast al hele discussie aan gewijd. Anders moeten we misschien even een poll starten. Wordt wel weer eens tijd!