Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Financiering verre/lange fietsvakanties - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Financiering verre/lange fietsvakanties

M. schreef:We hebben sinds kort de levensloopregeling. Ik vroeg me af of er hier al mensen zijn die die regeling ingestapt met concrete plannen om er een wereldreis mee te financieren. Daar leent het zich natuurlijk uitstekend voor; lekker bruto 12% van je salaris sparen en dan over een tijdje mondjesmaat de boel opnemen. Omdat Verweggistan tien keer zo goedkoop is zit je met je opgenomen tegoed hopelijk twee à drie belastingschijven lager :lol:

Zijn er mensen die het zo aanpakken? Waar houd je rekening mee en in hoeverre licht je je werkgever hierover in?
Wij willen de levensloop ook gaan gebruiken M. Als we allebei 2 jaar gespaard hebben, dan gaan we dat inderdaad mondjesmaat opnemen, al is het alleen om het huis te blijven financieren.


En geen relatie hebben, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je samen werkt, komen er 2 salarissen binnen, je deelt de lasten, boodschappen doen voor 1 persoon is volgens mij altijd duurder, dus ik denk dat je in je dagelijkse leven juist goedkoper uit bent. Oke, je moet 2 tickets kopen en 2 fietsen, maar toch ook maar 1 tent etc. Juist nu kunnen we veel meer sparen dan voorheen.
Afgelopen zaterdagavond (10 nov.) ontmoette ik in een restaurant in Appelscha een fanatieke wereldfietser. Hij woont in Garrelsweer (Gr.) en ik schatte hem op ongeveer 40 jaar. Hij fietst elke dag naar zijn werk in Uithuizermeeden. Hij heeft o.a. 9 maanden door Afrika gefietst en een andere keer ook door Zuid-Amerika gefietst. Om je mond van open te vallen. Helaas is hij geen lid van de Wereldfietser. De website van onze vereniging kon ik hem niet geven (om zich aan te melden), want hij heeft niet eens een computer.

Ik verdien +/- € 1100 schoon per maand, werk full time op een drukkerij. M'n vrouw werkt part time in de bejaardenzorg. Naast ons huurhuis waar wij wonen, hebben wij een 2e huis in Zweden waarop een lichte hypotheek rust. Daarnaast onderhouden wij onze acht lieve katten! Het is dus zuinig leven. Ik kan alleen alle munten van 2 euro, die bij boodschappen e.d. in mijn knipje terechtkomen, opzij leggen en zo had ik na een jaar sparen geld voor mijn mooie fietstocht in Italië in 2006 :wink:!
Wij hebben het plan om over 2 jaar (dan is onze zoon klaar met zijn middelbare school) in een aantal maanden (4) een rondje Noordzee te gaan doen.

Ik ben gewoon in loondienst bij een groot bedrijf en heb daar gebruik gemaakt van de levensloop. Hiermee kan ik straks gemakkelijk een maand of 4 mee overbruggen. Ik moet wel ruim van te voren hiervoor vrij vragen.

Mijn vrouw zit in het onderwijs. Zij heeft niet gespaard, dus dat moet ook uit mijn potje komen. De ebdoeling is dat zij om de zomervakantie heen een maand of 2 extra neemt maar in het onderwijs is dat lastig(er)

Zo hopen wij dit te doen.