Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsenschuur eindelijk klaar - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsenschuur eindelijk klaar

Evt inbrekers lezen wel wanneer jij met de Dacia naar je 2e huis in Zweden afreist. :wink:
Marjan schreef:
do 09 mar, 2023 10:28
Evt inbrekers lezen wel wanneer jij met de Dacia naar je 2e huis in Zweden afreist. :wink:
Ik noem daarom geen datum en bij onze afwezigheid komt er een andere auto op onze oprit.
Die Giants met geschilderde vlaggetjes zijn tegenwoordig erg gewild in het criminele circuit ;)
Jurr schreef:
do 09 mar, 2023 10:39
Die Giants met geschilderde vlaggetjes zijn tegenwoordig erg gewild in het criminele circuit ;)
Wie pakt nou een fiets van 20 jaar oud, levert bij heling bijna niks op. Als ik die crimineel zie, zal ik 'em.
Zoals het journaal al zegt, zijn de politieagenten niet eerlijk verdeeld over ons land. Van Winsum tot de Friese grens zijn er maar twee agenten. Bedankt Den Haag.
Martin E. van Doornik schreef:
do 09 mar, 2023 11:09

Wie pakt nou een fiets van 20 jaar oud, levert bij heling bijna niks op.
Da's precies wat ik bedoel. ;)

EDIT: citaat verwijderd na aanpassing van geciteerd bericht.
Martin E. van Doornik schreef:
do 09 mar, 2023 11:09
Wie pakt nou een fiets van 20 jaar oud, levert bij heling bijna niks op.
Je maakt hier vrees ik de klassieke fout door de zaak te bekijken vanuit het gezichtspunt van een fatsoenlijk mens zoals jijzelf en de rest van dit forum, maar een junk die al een paar uur loopt te rillen omdat hij achterloopt met z’n shot heeft hoogstwaarschijnlijk een wat ander referentiekader.

Maar goed, het ging hier over de schuur,: fraai gebouwd, en voorzien van de juiste kleur. By the way, zelfs de planken lopen in de juiste richting; het is maar een persoonlijke afwijking, maar als ik in Zweden een faluröd huis zie vind ik dat de planken verticaal moeten lopen, en niet horizontaal. Ook een geel huis in Zweden is in mijn beleving niet Zweeds. Ik weet, het slaat nergens op , maar ja :D .
De planken zijn verticaal hoor! Zie de interieurfoto. https://www.hornbach.nl/p/vloerdelen-vu ... s/6072339/
Wel jammer van de lelijke U-vormige groeven aan de binnenkant. Maar zo lekker goedkoop.
Alleen aan de achterzijde en achter-zijkant, precies op de erfgrens van de buren, zijn horizontale geïmpregneerde rabatdelen gebruikt. Nog afkomstig van de afgebroken kippenhok, die hier stond.
De geveltop met visgraatverbanden is geïnspireerd op standerdmolens in Polen. Het idee van de dakkapellen zijn afkomstig van de molen van Pahrenz in Oost-Duitsland.
Poolse mlýn - detail.jpg
Poolse mlýn - detail.jpg (36.15 KiB) 1090 keer bekeken
Zijramen Pahrenz.jpg
Zijramen Pahrenz.jpg (23.32 KiB) 1090 keer bekeken
willem.m schreef:
wo 08 mar, 2023 19:33
Ik heb ook al een idee voor non-fixie en carlw:
Een zelfde maat fietsenschuur, maar dan met een lift naar een veel grotere fietsenkelder met plek voor 50-150 fietsen met aangrenzende werkplaats en showroom. Het is even wat aarde scheppen, maar dan heb je ook wat.
FIFY. :wink:
In 1988 had ik een Kerstboom van 1987 in de tuin geplant. Die was nu ongeveer 10 meter hoog. Ik zeg was, want de storm van vandaag heeft die boom doen omwaaien en m'n nieuwe fietsenberging op een halve meter na gemist. Staat er nog een stam over van 1,80 meter hoog, gewoon gebroken.
20231124_195232.jpg
Gefeliciteerd dat het net goed is gegaan Martin!
Morgen bij daglicht de ravage in ogenschouw nemen en de kettingzaag pakken.
Oei! Wat een mazzel met die schuur.
Zaag je been er niet af morgen.
Als ik de foto zo bekijk: was die boom al een heel eind heen dood of ziek? Ik bedoel, een den zou toch min of meer groen moeten zijn vanwege de naalden?
Er was bruidssluier overheen gegroeid, je weet wel met die massa's witte bloemetjes. Tot er een groot kluwen aan de top hing en de spar uiteindelijk verstikte. Die kluwen ving de storm op, zodoende....
Eigenlijk ben ik nu blij mee, want hij nam veel zonlicht van het huis en van zonnepanelen weg.
Hoe is het mogelijk, wat een wonder. De omgewaaide spar was niet op één plaats gebroken, maar twee. De boom viel precies in de richting van m'n nieuwe fietsenschuur, maar het bovenste deel brak af en zwenkte naar links toe. De rest van de stam is al weggehaald.
20231125_121008.jpg
Sjonge, mijn fietsschuurtje kan niet eens op slot.....
Ave schreef:
do 30 nov, 2023 07:34
Sjonge, mijn fietsschuurtje kan niet eens op slot.....
Als ik jou was, zou ik maar een stevig slot monteren! Anders problemen met de verzekering....
Ave schreef:
do 30 nov, 2023 07:34
Sjonge, mijn fietsschuurtje kan niet eens op slot.....
Toevallig hebben wij hier bij het forum iemand zitten die eventueel effe bij u langs kan komen om een oerdegelijk stukje Zweeds hang- en sluitwerk te monteren :D .
Speeder300 schreef:
do 30 nov, 2023 12:35
Ave schreef:
do 30 nov, 2023 07:34
Sjonge, mijn fietsschuurtje kan niet eens op slot.....
Toevallig hebben wij hier bij het forum iemand zitten die eventueel effe bij u langs kan komen om een oerdegelijk stukje Zweeds hang- en sluitwerk te monteren :D .
Is niks Zweeds, maar mijn eigen vinding! Met oude molenonderdelen. Zoals dit zwarte "maanijzer", gesmeed in 1830 ! Afkomstig uit een gesloopte wipmolen in Hazerswoude. Hij houdt op de foto het deurslot open.
20221204_165200.jpg