Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsenschuur eindelijk klaar - Forum Wereldfietser

Fietsenschuur eindelijk klaar

Na zeven maanden bouwen is mijn fietsenschuur nu eindelijk klaar. En speciaal beveiligd tegen fietsendiefstal. De twee dakkapellen hoog geplaatst, geen inkijk mogelijk. Aan de kant van de buren is er bovendien matglas. De stevig uitgevoerde deur heeft geen enkel sleutelgat, niets dan een kruk. Aan de binnenkant twee hefbomen van teakhout die aan de deur kunnen vasthaken. En die hefbomen worden vanuit het huis bediend. De grond rondom moet ik nog in orde brengen en betegeling naar de deur aanbrengen. De deur is ruim 1 meter breed, makkelijk om met je fiets naar binnen te gaan. Elektriciteit aangesloten.
Afmetingen: breed 2,60 m, lengte 3,30 m en hoog 3,50 m.
20230308_082131.jpg
Hefbomen dubbelfoto.jpg
Ingenieus concept.
Heel mooi petje af. Ik mag ook graag timmeren en was best trots op een zelfgemaakte kippenren, maar wat jij hebt gemaakt is wel van een heel andere orde.

Ik had nog wel twee vragen over de beveiliging.
-als iemand een gat in de zijwand maakt kan die dan die rode staaf bewegen en zo het slot open krijgen?
-als iemand een koevoet bij de deur gebruikt is dan dat hout van de hefboomconstructie sterk genoeg dat het niet afbreekt?
Mooi gedaan!
De grootvader van mijn vrouw had zo'n extra slot dat je ergens aan de buitenkant moest bedienen. Altijd super gevonden.
Die is mooi geworden zeg!
JanH schreef:
wo 08 mar, 2023 14:03

Ik had nog wel twee vragen over de beveiliging.

[...]
Ach, het is vast niet dat er een nieuwe Ducati en Harley in die schuur komen toch? ;) En't staat ook nog eens niet in een dubieuze buurt... Vast niet nodig om er Fort Knox van te maken ;)
Daar heb je ook wel gelijk in. Ik woon in de “grote” stad en dat beïnvloedt dan waarschijnlijk toch onbewust hoe ik naar zaken kijk.🤔
Martin E. van Doornik schreef:
wo 08 mar, 2023 11:50
Na zeven maanden bouwen is mijn fietsenschuur nu eindelijk klaar. En speciaal beveiligd tegen fietsendiefstal. De twee dakkapellen hoog geplaatst, geen inkijk mogelijk. Aan de kant van de buren is er bovendien matglas. De stevig uitgevoerde deur heeft geen enkel sleutelgat, niets dan een kruk. Aan de binnenkant twee hefbomen van teakhout die aan de deur kunnen vasthaken. En die hefbomen worden vanuit het huis bediend.
Altijd handig om de manier van beveiligen gedetailleerd en voorzien van illustratie op internet te vermelden.
JanH schreef:
wo 08 mar, 2023 14:03
Heel mooi petje af. Ik mag ook graag timmeren en was best trots op een zelfgemaakte kippenren, maar wat jij hebt gemaakt is wel van een heel andere orde.

Ik had nog wel twee vragen over de beveiliging.
-als iemand een gat in de zijwand maakt kan die dan die rode staaf bewegen en zo het slot open krijgen?
-als iemand een koevoet bij de deur gebruikt is dan dat hout van de hefboomconstructie sterk genoeg dat het niet afbreekt?
Waar een gat maken in de buitenkant? Is niks te zien. De rode stang is gekoppeld aan een zware scharnierende balk onder de daknok, die wel 30 kg weegt. Is alleen met een vertragingstechniek te tillen. Er zitten zware bouten in de deur en de hefboomconstructie. De deur weegt ongeveer 70 kg. Tenzij je de hele schuur met een kettingzaag wilt slopen, dan is de politie er al, voordat je vinger naar binnen is.
Vandaag het interieur wat ingericht, achter mij staat een e-bike van m'n vrouw en de tegenover liggende wand hangt vol met autonummerplaten. De Focus hangt aan haken. De witte kast rechts is een oude keukenkast, gekregen van onze buren, mooi om fietsgereedschappen op te bergen.
De z.g. korbelen (schuine balken), die met pen- en gat-verbindingen zijn gemaakt, zijn noodzakelijk bij harde zijwinden.
20230308_162952.jpg
Mooi schuurtje.

Je kunt veel dingen zo zwaar maken als je wilt maar een slot is zo sterk als het zwakste punt. Dat lijkt me hier te zitten in de bevestiging van de vier in elkaar vallende houten haken. Hoe zitten die bevestigd aan de rest?
Prachtig Martin. Zo te zien van buiten met Falu rödfärg gelakt?
Dus na je 'Leidse' schuur in Zweden (zie dit draadje) nu een 'Zweedse' schuur in Westernieland.
Niet heel handig om hier te vermelden hoe je het beveiligd hebt...
Het ligt eraan of de beveiliging afhankelijk is van geheimhouding.

Ik ben wel benieuwd naar de bediening.
Wat een leuk ding! En groter van binnen dan ik dacht.

Een Tardis voor fietsen!
Ik heb ook al een idee voor non-fixie en carlw:
Een zelfde maat fietsenschuur, maar dan met een lift naar een veel grotere fietsenkelder met plek voor 5-15 fietsen met aangrenzende werkplaats en showroom. Het is even wat aarde scheppen, maar dan heb je ook wat.
Mooi om te zien dat je echte houtverbindingen gebruikt.
keesswart schreef:
wo 08 mar, 2023 17:04
Prachtig Martin. Zo te zien van buiten met Falu rödfärg gelakt?
Dus na je 'Leidse' schuur in Zweden (zie dit draadje) nu een 'Zweedse' schuur in Westernieland.
Klopt, falurödfärg uit Zweden meegenomen. Wat meer vooraan in de tuin staat al een schuur in Zweedse stijl (anno 2008), eveneens met falurödfärg geverfd. In Zweden kost een emmer van 10 liter nog geen 19 euro!
eindgebruiker schreef:
wo 08 mar, 2023 17:59
Het ligt eraan of de beveiliging afhankelijk is van geheimhouding.

Ik ben wel benieuwd naar de bediening.
De bediening verklap ik niet, maar daarbij zijn wel enkele molenonderdelen in verwerkt.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 08 mar, 2023 16:48
Er zitten zware bouten in de deur en de hefboomconstructie. De deur weegt ongeveer 70 kg. Tenzij je de hele schuur met een kettingzaag wilt slopen, dan is de politie er al, voordat je vinger naar binnen is.
Misschien dat eventuele dieven met de aan de buitenkant zittende scharnieren van de deur beginnen? Ik vind het een prachtig stukje werk, en alleen de kleur al roept mooie herinneringen op aan m’n vakanties in Zweden, maar persoonlijk zou ik met een beschrijving van de sluiting, en foto’s van de inhoud, op internet wat voorzichtiger zijn.
Speeder300 schreef:
do 09 mar, 2023 07:43
Martin E. van Doornik schreef:
wo 08 mar, 2023 16:48
Er zitten zware bouten in de deur en de hefboomconstructie. De deur weegt ongeveer 70 kg. Tenzij je de hele schuur met een kettingzaag wilt slopen, dan is de politie er al, voordat je vinger naar binnen is.
Misschien dat eventuele dieven met de aan de buitenkant zittende scharnieren van de deur beginnen? Ik vind het een prachtig stukje werk, en alleen de kleur al roept mooie herinneringen op aan m’n vakanties in Zweden, maar persoonlijk zou ik met een beschrijving van de sluiting, en foto’s van de inhoud, op internet wat voorzichtiger zijn.
Er zitten slotbouten op de lange scharnieren, dat wil zeggen met een gladde bolle kop....
Laat maar komen die inbrekers, ik stamp daarbij met m'n vuist in de hand.... Aan de straatkant is een schutting met een poort.