Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke fiets naast je vakantiefiets - Forum Wereldfietser

Welke fiets naast je vakantiefiets

In het topic 'Plaats een foto van je vakantiefiets' zijn er al veel verschillende fietsen geplaatst:

viewtopic.php?f=23&t=26905

Maar waar fiets je daarnaast op waarmee je niet op vakantie gaat? Of gaan al je fietskilometers op dezelfde fiets als waar je ook op vakantie onderweg bent?

Heb je misschien nog wel een gekregen stadsfiets voor de boodschappen, de racefiets uit de erfenis van opa, je carbon mountainbike, de praktische vouwfiets, een onderhoudsarme fixie, de bakfiets om kind(-eren) naar school te kunnen brengen...?

Foto's erbij maken het wel zo leuk ;)
De Koga gebruik ik eigenlijk voor alles. Heeft ook verlichting e.d.

Daarnaast de gravelbike die óók als vakantiefiets gebruikt kan worden. Dus eigenlijk heb ik geen fietsen naast mijn vakantiefietsen ;)
Ww-fiets
Mtb
Racefiets
* Ik heb verder een Koga stadsfiets uit 1988, een paar jaar geleden nauwelijks gebruikt gekocht voor 50 euro. Ik wilde een leukere stadsfiets dan die lompe Gazelle die ik eerst had. De Koga had wel een hopeloos Shimano derailleur systeem met duw kabels in plaats van trekkabels (dus moeten vervangen), een veel te licht stuur dat na een tijdje afbrak (!), en een SA lichtgewicht achternaaf met trommelrem waarvan toen het wiel herspaakt moest worden de flens uitgebroken is. Kortom, de afmontage was niet ideaal. Maximale bandbreedte met wat gepiel is 32 mm. Maar het ding rijdt lekker en ziet er chique uit. Ik zal een plaatje zoeken.
* Een tweedehands veldrijfiets voor gebruik als racefiets met wat bredere banden. Als ik geld heb zou ik ter vervanging een mooie brevetfiets willen laten bouwen, maar dat zit er nog even niet in. De veldrijfiets wordt 's winters ook gebruikt in de goedkope Decathlon fietstrainer.
* Een Brompton voor gezamenlijk gebruik met mijn vrouw.
Alleen een Batavus Jakima (21V, V-brake) die ik inmiddels 8 jaar geleden voor 60 euro bij de plaatselijke fietsenmaker kocht onder uitdrukkelijke mededelingen dat hij nog opgeknapt moest worden, één week garantie dat het frame niet al gebroken was en verder nergens garantie op. Het blijkt nog steeds een fijne fiets waar ik best mee op vakantie zou durven. Voordrager erop en gaan.
Geen.

Ik ben met mijn beide fietsen al op vakantie geweest. Dus heb ik geen 'niet-vakantiefiets'.
Toch een fotootje:
20230307_115715.jpg
Bovenaan:
Naam: Thaicycle (Trek FX 3 disc)
Bouwjaar: 2022
Kilometers: 750
Standplaats: bij vrienden in Bangkok

Onderaan:
Naam: Laura (Koga Miyata Expression)
Bouwjaar: 2005
Kilometers: 127.000
Standplaats: thuis
Leuk!

Zelf een tijdje geleden dezelfde fiets als m'n eerste mountainbike was terug gekocht:
20230307_122144.jpg
Ook heb ik laatst m'n knalgele Trek vouwfiets maar eens wat liefde gegeven met een nieuwe shifter, heuse Marathon Racers en een setje XT V-brakes wat ik nog had liggen. Ik kocht 'm op marktplaats omdat ik de gele Ortlieb tas die erbij zat wilde hebben als vervanging voor mijn gesneuvelde, maar uiteindelijk bleef de vouwfiets ook ;)

Met een blik in m'n fotomap zie ik dat ik er niet eens foto's van heb (-:
Schermafbeelding 2023-03-07 om 12.03.34.png
basso-.JPG
kogarxx.jpg
surlupro.jpg
19962261082_92961c277c_c.jpg
nordiste.JPG
Schermafbeelding 2023-03-07 om 12.35.57.png
Verder nog een Ciöcc oversized alu en een Vlerick hardtail mtb. Surly Ogre op komst.
Wij hebben hier in totaal 4 volwassen fietsen staan.

mijn giant terrago. dagelijkse en vakantiefiets.
bakfiets van mijn vriendin, Babboe curve elektrisch. dagelijkse en vakantiefiets
oude vouwfiets. Deze wordt enkel gebruikt in hoge nood wanneer andere fietsen kapot zijn of voor bezoek dat mee wil fietsen.
Wielrenfiets. Deze heb ik gekregen toen ik nog aan topsport deed. Maar ik daar fiets ik niet meer op dus ik ga hem verkopen.
283933647_4974510239265492_6975667890867660326_n.jpg
Bij mijn schoonouders staat ook nog de oude schoolfiets van mijn vriendin. Deze willen we naar hier halen wanneer de wielrenfiets verkocht heeft. Te weinig plaats in ons tuinhuis momenteel.
Naast mijn huidige reis en vakantiefiets de VSF , heb ik mijn oude(97) Koga Miyata Adventure die ik nu nog elke dag gebruik voor bij huis en boodschappen. :P

Verder heb ik nog een Sensa racefiets hangen waar ik straks met mijn maatjes weer op ga peddelen
Wij zijn 70++ dus echt racen is er niet meer bij :roll:

Oja ik heb ook nog een auto,maar die gebruik ik meestal om mn fiets mee te vevoeren naar een ander deel van Nederland of Europa :oops:

Dirk
in volgorde van gebruik, veel naar minder ;)
1) Brompton voor woon werk verkeer en die had ik veel eerder moeten kopen.
2) onderwaterfiets om de kinderen snel en veilig ergens heen te brengen.
3) Kona Rove
4) oude 26" Cube MTB (vooral gebruikt icm de fietstrainer)


dat is wel het voornaamste.
Naast mijn Surly LHT heb ik een Surly Karate Monkey. Hier opgetuigd als kerstboom voor de plaatselijke Lichtjestocht. Nog niet mee op reis geweest maar dat gaat vast een keer gebeuren.
Verder een Stromer Speed Pedelec voor WW maar dat schijnt geen fiets te zijn.
6FD9914E-B4EB-47FD-8087-0BEE1BB2D9AE.jpeg
Stadsfiets Gazelle Impala
Randonneur Cannondale T 800
Racefiets Gazelle Catena
Reisfiets Koga Worldtraveller

Verrek.....dat is dus minstens 17 en max 31 jaar oud and still going strong.
Pier.
Ik heb momenteel drie fietsen:
Een oude Giant die ik in 1996 tweedehands heb gekocht van iemand uit Norg (Dr.).
Hij was zwart met blauwe belettering. Zowel voor m'n woon-werk verkeer maar ook als vakantiefiets gebruikt. Hij is een keer in Amerika geweest. Sinds 2004 "woonachtig" in ons Zweedse huis.
In 2019 kreeg hij een "make-over", helemaal opgeknapt en gespoten in de kleuren van de Sprinter-trein.
DSC02533.jpg
De andere fiets, de gele Giant FCR (met zwarte delen) is het meest gebruikte. Gekocht op 28 augustus 2003. Dit type was bekroond tot Fiets van het jaar 2002. Werkelijk mijn trotse lievelingsfiets, heeft heel veel meegemaakt en er staan nu vlaggetjes van 12 landen op geschilderd. Zowat 20 jaar oud maar steeds heel goed onderhouden. Ik kijk heel vaak naar hem.
DSCF7185.jpg
De derde fiets is de Focus Culebro, die heb ik in september 2014 gekocht en bestemd voor sportieve toertochten, soms ging hij mee in de auto voor vakanties om daar lokale tochten te maken. Kleur zwart en rood. Geen spatborden. Er kan natuurlijk geen reisbagage op mee, behalve de stuurtas.
DSCF0247-bew.jpg
Ik gebruik mijn vakantiefiets voor alles. Altijd weer een feest om op mijn fiets te stappen.

Voor diefstal ben ik niet bang, ook omdat mijn fiets gelukkig niet mooi is om te zien en niet opvalt. Want ik snap dat nooit: waarom zou je fiets er mooi uit moeten zien met trendy kleurtjes. Is dat om nog meer op te vallen, bijvoorbeeld bij hen die graag fietsen stelen? Net als een auto moet hij mij prettig van A naar B vervoeren, de rest doet er niet toe.
CarlW schreef:
di 07 mar, 2023 12:34
Schermafbeelding 2023-03-07 om 12.03.34.png
basso-.JPG
kogarxx.jpg
surlupro.jpg
19962261082_92961c277c_c.jpg
CarlW schreef:
nordiste.JPG
Schermafbeelding 2023-03-07 om 12.35.57.png
Verder nog een Ciöcc oversized alu en een Vlerick hardtail mtb. Surly Ogre op komst.
@CarlW: elke dag keuzestress?

Ik: stadsfiets Batavus Weekend.
JanH schreef:
wo 08 mar, 2023 08:21

@CarlW: elke dag keuzestress?
Valt zeer goed mee ;). Nog meer afwisseling zou wel leuker zijn maar boven de 7 of 8 kan ik de boel niet meer degelijk onderhouden (heb ik ondervonden), dan word ik slaaf ipv eigenaar.
Heb paar jaar geleden racefiets (Duell) overgenomen van collega voor de weekenden en Amstel Gold Race. Voor vakanties (tot nu toe 1 keer) een Jan Janssen. Heel toevallig in dezelfde kleuren. In juni 2022 ermee naar Rome gefietst. Lekke banden: 0 :wink: Prima fiets.
Jan_Janssen.jpg
in Sienna
Duell.jpg
op de Camerig tussen Epen en Vijlen
Racefiets van mijn vader campagnolo record uit de jaren 60 waar hij bepakt en bezakt half Europa mee rond gefietst heeft!!

Opoe fiets Azor, enorm degelijke fiets!!!!!!!

Orbea oiz H20 MTB xt afgemonteerd met dt swiss wielset

Gr ej