Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe oud was jij toen je je eerste fiets kocht? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Hoe oud was jij toen je je eerste fiets kocht?

non-fixie schreef:
di 07 mar, 2023 19:28
51.

Tot die tijd waren fietsen voor mij zoiets als strijkplanken en koffiezetapparaten. Die had je nou eenmaal nodig, dus had ik er een.
Maar nooit zelf gekocht?

:shock:

Carl
Carl schreef:
di 07 mar, 2023 22:12
non-fixie schreef:
di 07 mar, 2023 19:28
51.

Tot die tijd waren fietsen voor mij zoiets als strijkplanken en koffiezetapparaten. Die had je nou eenmaal nodig, dus had ik er een.
Maar nooit zelf gekocht?

:shock:

Carl

Tot op mijn 25e mijn fiets werd gestolen hebben mijn ouders ze gekocht. Jaren later heb ik nog eens een afgeprijsde Arafura (als ik me goed herinner) hybride bij Halfords gekocht. Twee keer op gereden, geloof ik.
1e zelfgekochte fiets was een 2ehandsje, zelf moeten verdienen. Dat kwam, omdat ik mijn goede gekregen fiets voor de middelbare school, niet op slot had gezet. Die is dus gepikt en ik moest zelf zorgen voor vervanging...... als je 14 bent kom je dan uit op een waardeloos brikkie. Maar op je 15e mag je werken en kon ik een opoefiets kopen, alwaar ik mijn 1e fietsvakanties met tent mee heb beleefd. 1x met vriendin door Nederland en 1x met zus.
Toen leerde ik Stephan kennen en bleken we beiden graag te fietsen en we hadden tot mijn 27e geen auto.
Eerst bouwde mijn zwager een sportieve fiets, die bleek al snel te fragiel voor fietsen met bagage (door achteras gezakt tijdens fietsvakantie). Toen hebben we Gazelle tourings of trekkings gekocht. Zijn niet lang in produktie geweest. Daar hebben we heerlijk mee getoerd en via trekkershutten Nederland verkend.
Toen kwam het autootje en gingen de fietsen achterop mee. Ergens is de switch naar Santos travelmaster geweest, maar we zijn nooit meer op fietsvakantie geweest :roll: :D
Maar ooooooh, ik heb goede herinneringen en blijf dromen van nog eens weer
Nu gaan we met ons camperbusje oppad en fietsen rondjes vanaf camping zonder bagage, ook heel fijn.
En wat me weerhoudt? Stephan is net iets minder enthousiast, we hebben beide 2 linkerhanden, de hond (27 kilo) gaat nu ook mee en de baas geeft ons niet genoeg vakantiedagen :P :wink: