Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is er aan de hand met Horizon Bicycles? - Forum Wereldfietser

Wat is er aan de hand met Horizon Bicycles?

Hoi, misschien dat er mensen hier iets afweten van wat er aan de hand is bij Horizon Bicycles in Utrecht? We hebben daar de afgelopen maanden een aantal keer een gesprek gevoerd over een vakantiefiets die we wilden bestellen. Na de laatste keer specifieke afspraken gemaakt en een flinke aanbetaling gedaan (denk de helft van de kosten van een goede fiets...). Bovendien ook een fiets daar achtergelaten die Ruud zou opknappen. Sinds begin januari echter niets van Ruud gehoord, en hij neemt al die tijd de telefoon niet op. Op de winkel hangt een briefje dat ze aan het verbouwen zijn, maar er is geen activiteit in de winkel.

Weet iemand hier wat er aan de hand is? Zijn ze failliet? Is er sprake van een ongeluk, ziekte, andere problemen? Is er een manier om contact met ze te krijgen? Naast zorgen om henzelf natuurlijk onze eigen frustratie. Het geld is al heel zuur als dat weg zou zijn, maar nog vervelender is dat er dus een bijzondere fiets van ons daar is. Bij faillissement de angst dat die met de hele inboedel domweg verkocht kan worden...

Ik hoop dat er mensen hier meer weten.
Ze zijn inderdaad aan het verbouwen. Dat betekende in de praktijk dat ze bijna 2-3 weken dicht zijn geweest, tenzij je heel hard op de ruit bonzde (als ze wel aanwezig waren). Daarnaast hadden/hebben ze nog flink wat achterstallig onderhoud en reparaties aan fietsen uit te voeren. Deze week zouden ze weer open moeten zijn. Telefoon is altijd een dingetje bij ze, ik ga zelf altijd persoonlijk langs. Ik woon wel in de buurt, dus niet zo handig als je van ver moet komen.

Ik weet verder niet hoe hun financiën zijn, maar je gaat niet verbouwen als je bijna kopje onder gaat volgens mij.

Verder hebben ze zoals overal te maken met vertraging van levering van onderdelen, en krapte op de personeelsmarkt.
Ik zou blijven bellen, zeker laat op de dag (vanavond koopavond) dan nemen ze hopelijk wel op, of heel vroeg. Ruud is nou eenmaal iemand die liever persoonlijk contact maakt.
Klinkt niet als een winkel die aan te bevelen is?
Berger schreef:
do 02 mar, 2023 14:05
Klinkt niet als een winkel die aan te bevelen is?
Dat kun je denk ik zomaar niet zeggen. Er zijn nu eenmaal mensen die gouden handen hebben, maar weinig op hebben met Internet of telefoons. Betreft het dan een privépersoon dan valt dat nauwelijks op, maar gaat het om een zaak dan geeft dat mogelijk een wat verdraaide indruk.
Net zoals er ook winkels en bedrijven zijn die juist een zeer fraaie website maken, of door anderen laten maken. Dat geeft dan een solide indruk, maar als je dan uiteindelijk na een autorit van een uur bij een half ingevallen boerenschuur terecht komt blijkt dat men op “hun” vakgebied geen noemenswaardige kennis van zaken heeft.
Berger schreef:
do 02 mar, 2023 14:05
Klinkt niet als een winkel die aan te bevelen is?
Hun communicatie is misschien erbarmelijk maar dat geldt voor meer fietsenwinkels. Heb wel eens een te repareren fiets weer bij de zaak weggehaald omdat het gewoon te lang zou duren (waar ik pas achter kwam door zelf contact op te nemen) vanwege gebrek aan onderdelen.
Speeder300 schreef:
do 02 mar, 2023 14:34
Berger schreef:
do 02 mar, 2023 14:05
Klinkt niet als een winkel die aan te bevelen is?
Dat kun je denk ik zomaar niet zeggen. Er zijn nu eenmaal mensen die gouden handen hebben, maar weinig op hebben met Internet of telefoons. Betreft het dan een privépersoon dan valt dat nauwelijks op, maar gaat het om een zaak dan geeft dat mogelijk een wat verdraaide indruk.
Net zoals er ook winkels en bedrijven zijn die juist een zeer fraaie website maken, of door anderen laten maken. Dat geeft dan een solide indruk, maar als je dan uiteindelijk na een autorit van een uur bij een half ingevallen boerenschuur terecht komt blijkt dat men op “hun” vakgebied geen noemenswaardige kennis van zaken heeft.
Dat is natuurlijk waar maar als je zowel telefonisch als ook fysiek helemaal niet te bereiken bent bijna 2 maanden lang, dan gaat dat wel verder. Dan is er echt een extreem gebrek aan klantgerichtheid (wat je inkomsten waarschijnlijk niet zal verbeteren) of er is iets anders aan de hand.
Voor een zaak publiekelijk aan de schandpaal wordt genageld, is het wellicht handig als er een direct antwoord op de vraag van de TS komt en allerlei speculaties achterwege te laten.
Dat lijkt me wel zo zuiver!

Jan
Graag! Maar nog geen duidelijk antwoord gekregen helaas. Telefoon nog steeds niet opgenomen.
Ik vind het toch wel zorgelijk klinken. Kun je bv. zoeken naar mensen die hem kennen?
Misschien dat zijn oude partner, Jorma, meer weet. Hij heeft nu samen met Johan Blom Beagle Bikes in Utrecht. Neem eens contact met hen op.

Horizon Bicycles heeft hier ook een account, maar daar wordt al lang niet meer mee gepost, dus die zal wel niet reageren als je een bericht stuurt.
Aangezien wij in dit topic worden genoemd zal ik reageren. Ruud en ik zijn al vijf jaar geen partner meer en Ruud is degene die Horizon voort zet. Zelf heb ik Beagle Bikes geopend (we zijn gewoon open). Er is dus geen enkel verband tussen Horizon en Beagle Bikes. Ik hoor via klanten dat er een gordijn hangt. Zijn website geeft geen duidelijkheid, de google openingstijden net zo min. Ik heb geprobeerd hem te bellen maar er wordt niet opgenomen. Ik heb dus werkelijk geen idee, maar nogmaals er is dan ook geen verband tussen onze winkel en Horizon.
Raim schreef:
vr 03 mar, 2023 08:37
Graag! Maar nog geen duidelijk antwoord gekregen helaas. Telefoon nog steeds niet opgenomen.
Je hebt een aanbetaling gedaan op een fiets. Misschien contact opnemen met de fabrikant/importeur van dat merk waar je op aanbetaald hebt?
Helaas zijn onze ervaringen ook niet meer positief met Horizon Bicycles. Ging altijd goed, als ik langs ging, bellen en mailen werkte niet. Maar medio vorig jaar is het vast gelopen. Dus het onderhoud aan de fiets van mijn vriendin heb ik over genomen.

Erg vervelend als je een aanbetaling hebt gedaan en je hoort niks. Langs gaan is de beste optie. Spijtig als je van ver komt en je niet zeker weet of er iemand is.
Het zou verstandig zijn van Ruud als hij hier even reageert wat er aan de hand is. Anders is het kwaad id al geschiet en duwt slechte publiciteit hem over het randje.
Speeder300 schreef:
do 02 mar, 2023 14:34
Er zijn nu eenmaal mensen die gouden handen hebben, maar weinig op hebben met Internet of telefoons.
De website is toch best fraai. Maar helaas meer dan een jaar niet bijgewerkt.
Raim ik zou er maandag naar toe gaan, ook al moet je daarvoor een paar uurtjes vrij nemen.
Dinsdag heb je waarschijnlijk meer kans dat er iemand is.

Afbeelding
Vandaag dan maar?
DeFiets schreef:
za 04 mar, 2023 14:05
Helaas zijn onze ervaringen ook niet meer positief met Horizon Bicycles. Ging altijd goed, als ik langs ging, bellen en mailen werkte niet. Maar medio vorig jaar is het vast gelopen. Dus het onderhoud aan de fiets van mijn vriendin heb ik over genomen.

Erg vervelend als je een aanbetaling hebt gedaan en je hoort niks. Langs gaan is de beste optie. Spijtig als je van ver komt en je niet zeker weet of er iemand is.
Ja, dat is het lastige, we wonen niet naast de deur. De laatste 2x dat we langskwamen zat dat briefje dus op de deur en leek er niemand aanwezig. Onze ervaring tot nu toe was ook prima; zijn aantal keer in de winkel geweest, uitgebreid mogelijkheden besproken, superaardige en gepassioneerde mensen. Vandaar dat we niet alleen bezorgd zijn om onze eigen fiets(en) maar ook om henzelf. Maar zonder gedeelde kennissen en als je fysiek en telefonisch onbereikbaar bent is het helaas onmogelijk om te achterhalen wat er precies aan de hand is, vandaar dus dit topic. Zeker niet de bedoeling om ze aan de schandpaal te nagelen oid, maar wel de hoop dat er vanuit een breder publiek wel informatie beschikbaar is. Ik hoop dat het met Ruud en de medewerkers allemaal in orde is en dat er gewoon sprake is van een misverstand. Maar heb eerlijk gezegd nog niet echt iets gehoord dat onze zorgen doet afnemen.
57B3E6A7-A03C-4ED1-93CD-46886BA869D0.jpeg
Ben er even langs gelopen ik was toch in de buurt.

Ik heb nog nooit slechte ervaringen met Horizon, duurt soms wat langer dat wel. Ik verdeel mijn uitgaven over Beagle en Horizon, maar het sleutel werk laat ik Johan bij beagle doen.

Ik hoop dat alles goed is met Ruud.
Ah wat fijn dat je er langs bent gegaan én dat er een teken van leven is... maar niet dat het dit teken van leven is. Ik hoop ook dat alles goed is met hem en de rest...