Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe noem je een fiets zonder E-aandrijving? - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Hoe noem je een fiets zonder E-aandrijving?

Grandonneur schreef:
wo 29 mar, 2023 20:45
Het is echt verschrikkelijk wat je anno nu zoal tegenkomt onderweg. en, compleet overbodig ook nog eens. Wat was er mis met het ouderwets wandelen of fietsen naar (/in) de winkel?
Die illegale stepjes gaan inderdaad ook nog eens mee de winkel in, want ja... hoe zet je zo'n apparaat op slot?

En zeg er dan maar eens wat van, dan krijg je de afdeling oncologie er ook nog eens gratis bij tijdens de boodschappen. Ook buiten Den Haag...
Jurr schreef:
wo 29 mar, 2023 22:15
Die illegale stepjes gaan inderdaad ook nog eens mee de winkel in, want ja...
Misschien is het bekende “stepje-gooien” een elegante oplossing voor dat probleem ? :wink:
Vraagstelling:
Hoe noem je een fiets zonder E-aandrijving?

Antwoord:
Geen "step".
willem.m schreef:
do 30 mar, 2023 07:49
Vraagstelling:
Hoe noem je een fiets zonder E-aandrijving?

Antwoord:
Geen "step".
Weten we dat ook weer. Bedankt.
Speeder300 schreef:
wo 29 mar, 2023 19:46
Als er in Nederland een atoombom valt waardoor en nog maar twéé overlevenden zijn, dan krabbelen die twee overeind, slaan zich de stof van de broekspijpen, en gaan elkaar vervolgens vertellen wat mag en niet mag, en moet en niet moet.
... en gaan over tot de orde van de dag.
Kleine Johanna, de zwaarste fiets ter wereld, was in maart te zien is op de fietsbeurs Cyclingworld in Düsseldorf.

https://www.cyclingworld.de/portfolio-i ... n-beutler/
Naamloos.jpg
J de Groote schreef:
za 01 apr, 2023 10:20
Kleine Johanna, de zwaarste fiets ter wereld, was in maart te zien is op de fietsbeurs Cyclingworld in Düsseldorf.
Oh! Daar zou ik hier op het dorp vast veel meer indruk mee maken dan met die lichtgewicht fietsjes waar ik nu mee rondrij. :D
Jurr schreef:
wo 29 mar, 2023 18:59
Weg met al die illegale onverzekerde ellendedingen (-:
De juiste afslag lijkt genomen, eens zien hoe dat zich ontwikkelt.

https://www.ad.nl/auto/e-steps-verdwijn ... ~a548b12c/

Er is blijkbaar ook sprake van nieuwe wetgeving vanaf 2024, zal me benieuwen of en hoe fietsen met e-aandrijving daarin worden opgenomen.

ontopic ik heb het dit weekend uit mogen proberen. Zei in een gezelschap dat ik aan het kijken was naar een nieuwe fiets. Kreeg de wedervraag: een e-bike? waarop ik kon antwoorden: nee, een fiets. Daarmee was het duidelijk. Dus vooralsnog hou ik het bij: fiets.
Grandonneur schreef:
ma 03 apr, 2023 10:43

Zei in een gezelschap dat ik aan het kijken was naar een nieuwe fiets.
Oh ja? Vertel...

;)
Grandonneur schreef:
ma 03 apr, 2023 10:43
ontopic ik heb het dit weekend uit mogen proberen. Zei in een gezelschap dat ik aan het kijken was naar een nieuwe fiets. Kreeg de wedervraag: een e-bike? waarop ik kon antwoorden: nee, een fiets.
Maar hoe reageerde men? Ging het gesprek daarna door of werd er ineens om onduidelijke reden een ander onderwerp aangesneden omdat je 'grappig' deed?
Leon schreef:
ma 03 apr, 2023 11:26
Maar hoe reageerde men? Ging het gesprek daarna door of werd er ineens om onduidelijke reden een ander onderwerp aangesneden omdat je 'grappig' deed?
Het was een heel normaal gesprek over fietsen. Er werd niet iets bedoeld of geïnterpreteerd als grappig. Het gesprek ging nog even door; een ander keek ook naar een fiets maar dan een e-racefiets, een ander had afgelopen voorjaar zijn eerste ebike gekocht. Het gegeven dat ik keek naar een 'fiets' (als tegenhanger van ebike) was ter verduidelijking, niet meer en niet minder.
Nog een woord, gelezen in het FD van 18-11-23: reguliere fiets.
Leon schreef:
do 09 mar, 2023 16:35
Even terugkomend op het onderwerp "Hoe noem je een fiets zonder E-aandrijving, ter onderscheid van E-bikes?"
i-bike las ik een tijdje terug
F. van der Hoek schreef:
ma 27 nov, 2023 11:35
i-bike las ik een tijdje terug
Ik vind hem wel mooi gevonden, maar ik betwijfel of het er duidelijker op gaat worden. Zeker als je het gesproken in het Nederlands gebruikt. :lol: