Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe noem je een fiets zonder E-aandrijving? - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Hoe noem je een fiets zonder E-aandrijving?

Dank voor deze conclusie.

Ik hou het zelf gewoon bij 'fiets'.
Cartoon bij artikel 'Ein E-Bike ohne Motor!' in Radfahren Magazin No 01 2023
Radfahren Magazin No 01 2023.png
In de USA is de e-biker kennelijk niet overal een graag geziene gast…. terug naar de fiets dan maar?
5D1672D6-0E3C-4E04-99ED-11E4681440FF.jpeg
Er staat soms een niet misselijke boete op overtreding.

71382CDE-02DE-4D0A-A095-2A437CB35695.jpeg
Waarom zou men daar geen ebikes willen?
willem.m schreef:
wo 29 mar, 2023 15:51
Waarom zou men daar geen ebikes willen?
Nederlandse ziekte?
Ehm... Mijn vraag was serieus bedoeld. Ik ben gewoon benieuwd.
Veiligheid. Althans angst voor onveiligheid, zo wordt hier genoemd.

https://www.railstotrails.org/build-tra ... e/e-bikes/
Of ze hebben er gewoon een hekel aan, al zal men dat nooit zeggen.
Als ik het artikel zo lees is het eerder de onduidelijkheid onder welk type voertuig dit moet vallen (en gemotoriseerde voertuigen zijn verboden op de trails. In NL en andere Europese landen is qua wetgeving een soort "geitenpaadje" gevonden, in de USA blijkbaar nog niet.
Grandonneur schreef:
wo 29 mar, 2023 16:03
Veiligheid. Althans angst voor onveiligheid, zo wordt hier genoemd.
De e-bikelobby is er zo te zien minder machtig dan de NRA.
Fedor schreef:
wo 29 mar, 2023 16:28
Als ik het artikel zo lees is het eerder de onduidelijkheid onder welk type voertuig dit moet vallen (en gemotoriseerde voertuigen zijn verboden op de trails. In NL en andere Europese landen is qua wetgeving een soort "geitenpaadje" gevonden, in de USA blijkbaar nog niet.
Dat lijkt me de meest voor de hand liggende (en on-topic) verklaring. Dank!
Speeder300 schreef:
wo 29 mar, 2023 15:53
willem.m schreef:
wo 29 mar, 2023 15:51
Waarom zou men daar geen ebikes willen?
Nederlandse ziekte?
Is de Nederlandse ziekte zich aan het ontkiemen…?

https://nieuwsfiets.nu/2023/03/23/amste ... -fietsers/
Als ze daar eerst eens gaan handhaven op alles wat geen e-bike is, geen brommer en wel gemotoriseerd en daarmee dus niet de weg op mag... dat zou al een hele hoop schelen.

En als men al lak heeft aan de regels dat zo'n ding de weg niet op mag, is de rest van het verkeersgedrag bij die lieden doorgaans ook om te huilen.

Weg met al die illegale onverzekerde ellendedingen (-:
Edwin* schreef:
wo 29 mar, 2023 18:56
Speeder300 schreef:
wo 29 mar, 2023 15:53
willem.m schreef:
wo 29 mar, 2023 15:51
Waarom zou men daar geen ebikes willen?
Nederlandse ziekte?
Is de Nederlandse ziekte zich aan het ontkiemen…?

Ehm... Mijn vraag was serieus bedoeld. Ik ben gewoon benieuwd.

https://nieuwsfiets.nu/2023/03/23/amste ... -fietsers/
Willem M dacht dat ik een grapje maakte. Ben vroeger voor m’n werk letterlijk de halve wereld over geweest, en kwam daardoor langzaam tot de volgende conclusie:

Als er in Nederland een atoombom valt waardoor en nog maar twéé overlevenden zijn, dan krabbelen die twee overeind, slaan zich de stof van de broekspijpen, en gaan elkaar vervolgens vertellen wat mag en niet mag, en moet en niet moet. Geloof dat van mij.
Jurr schreef:
wo 29 mar, 2023 18:59
Als ze daar eerst eens gaan handhaven op alles wat geen e-bike is, geen brommer en wel gemotoriseerd en daarmee dus niet de weg op mag... dat zou al een hele hoop schelen.
Was laatst ook op TV een stuk over: Elektrische brommertjes waar je niet hoeft te trappen van Ali-express voor een paar 100 euro. Komen met containers tegelijkertijd NL in. Handhaving daarop (en dan die dingen ook echt meteen de shredder ingooien) zou een hoop kunnen schelen.
En enigszins weer ontopic... nu raak ik de draad helemaal kwijt ;)

https://bestefietskopen.nl/elektrische- ... r-trappen/

"E-bikes en elektrische fietsen worden meestal gezien als exact dezelfde soort fietsen.
Toch is er wel degelijk een verschil. Dit is goed om te weten als jij een elektrische fiets zonder te hoeven trappen zoekt.
De elektrische fiets is namelijk een verzamelnaam voor e-bikes en pedelecs.

De verschillen zijn grofweg:
E-bikes: Elektrische fiets die puur op kracht van de motor vooruit kan komen, hierbij is trappen dus niet altijd noodzakelijk.
Pedelecs: Dit zijn fietsen die jou een trapondersteuning bieden. Hierop moet jij wél altijd blijven trappen om vooruit te kunnen komen."


En bijv. ook op de website van Gazelle: https://www.gazelle.nl/blog/wat-is-een- ... sche-fiets

"De benamingen elektrische fiets of e-bike worden vaak door elkaar gebruikt. In principe maakt het als gebruiker ook niet zoveel uit of je de een of de ander hebt. Ze helpen je allebei om makkelijker, sneller en prettiger vooruit te komen op je fiets.

Het grootste verschil zou moeten zijn dat je de e-bike ook vooruit gaat zonder dat jij iets doet. Op een elektrische fiets moet je wel zelf meetrappen om ergens te komen, al kun je de trapondersteuning op zo’n manier instellen dat dit een minimale inspanning vereist. Op een e-bike staat de kracht die jij op de trapas uitoefent niet in verband met de kracht die door de motor wordt geleverd. In Nederland gebruiken we de term e-bike ook voor een elektrische fiets"
Fedor schreef:
wo 29 mar, 2023 19:55

Was laatst ook op TV een stuk over
Ook zonder tv hoef je maar naar buiten te kijken en je ziet al die rariteiten gewoon rijden...
Fedor schreef:
wo 29 mar, 2023 19:55

Handhaving daarop (en dan die dingen ook echt meteen de shredder ingooien) zou een hoop kunnen schelen.
Ik denk dat er eerst een mediageniek kindje slecht op straat terecht moet komen na een aanrijding met zo'n creatie.

Pappa en mamma die huilend bij BoulevardHartVanNederland op televisie langs komen voordat er kamervragen komen en het dan het dossier eens van onderop de stapel met dossiers komt ;)
Jurr schreef:
wo 29 mar, 2023 20:00
Ook zonder tv hoef je maar naar buiten te kijken en je ziet al die rariteiten gewoon rijden...
Ik kon niet in de grote stad en da's nu net de plek waar je al die elektrische asobakken ziet rijden ;)
Speeder300 schreef:
wo 29 mar, 2023 19:46
, en gaan elkaar vervolgens vertellen wat mag en niet mag, en moet en niet moet. Geloof dat van mij.
Moet dat?
Jurr schreef:
wo 29 mar, 2023 18:59
Als ze daar eerst eens gaan handhaven op alles wat geen e-bike is, geen brommer en wel gemotoriseerd en daarmee dus niet de weg op mag... dat zou al een hele hoop schelen.

Weg met al die illegale onverzekerde ellendedingen (-:
plusje gedaan. Het is echt verschrikkelijk wat je anno nu zoal tegenkomt onderweg. en, compleet overbodig ook nog eens. Wat was er mis met het ouderwets wandelen of fietsen naar (/in) de winkel?

o ja een helder verbod op opvoerkitjes van keurig nette legale ebikes mag van mij ook op het lijstje.

Ze zijn er overal mee bezig, maar iedereen lijkt weer een beetje achter feiten aan te hobbelen dus het zal me benieuwen hoe het straatbeeld er over een paar jaar bij ligt.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5542070 ... tep-rijden