Additionally, paste this code immediately after the opening tag: OpenAi - chatgpt - kunstmatige intelligentie - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

OpenAi - chatgpt - kunstmatige intelligentie

Leon schreef:
ma 20 feb, 2023 23:00
Nuttige toepassing van AI: samenvatten van drie kwartier durende podcasts.
Een voordeel van chatgpt is dat het moeite heeft met het geven van sarcastische reacties. En zo ervaar ik die reactie van jou wel. Jammer, want ik deel die podcastaflevering met de beste intenties.
willem.m schreef:
di 21 feb, 2023 08:29
Leon schreef:
ma 20 feb, 2023 23:00
Nuttige toepassing van AI: samenvatten van drie kwartier durende podcasts.
Een voordeel van chatgpt is dat het moeite heeft met het geven van sarcastische reacties. En zo ervaar ik die reactie van jou wel.
Dat is jammer want je maakt deze keer een verkeerde inschatting. Ik ben gewoon geen fan van podcasts en zou het echt fijn vinden om een stuk software te hebben dat voor mij een samenvatting maakte.
Communicatie is in dit geval tweezijdig. Misschien maak ik een verkeerde inschatting van jouw bedoeling, die ik nu begrijp (maar niet deel, want ik wandel veel en dan vind ik podcasts een uitkomst), maar had jij ook kunnen bedenken welk effect je bericht zou kunnen hebben bij de ontvanger (namelijk een vervelend gevoel).

Hoe dan ook, ik laat het verder gaan en ga lekker wandelen (zonder podcast).
Het was mijnerzijds gewoon een 100% reactie op jouw vraag aan mij:
willem.m schreef:
zo 19 feb, 2023 20:26
Leon, je hebt vast goed nagedacht over de (on)mogelijkheden van chatgpt. Zie je naast de huidige tekortkomingen ook mogelijkheden van dingen die we nu of in de toekomst beter en/of sneller kunnen doen dankzij chatgpt? (Of in bredere zin, dankzij AI?)
Ik wilde niet vervelend overkomen. Volgende keer beter. Ik hoop dat ik nog meer nuttige toepassingen van AI verzin.
Geniet van je wandeling.
Dit soort zaken hou je toch niet tegen en al helemaal niet als de mensen het willen. Digitaal kan alles en we zijn nog maar net begonnen.
quote=WimB
> Dit soort zaken hou je toch niet tegen
Waar baseer je dat op?

>Digitaal kan alles
Waar baseer je dat op?

>we zijn nog maar net begonnen
Waar baseer je dat op?

Het derde is trouwens in tegenspraak met het tweede.
Leon schreef:
di 21 feb, 2023 13:17
Ik hoop dat ik nog meer nuttige toepassingen van AI verzin.
Net tijdens een fietsrondje bedacht: AI kan beelden van fietspaden van streetview of een helmcamera analyseren en automatisch meldingen dien naar de wegbeheerder bij problemen.
Zitten er morgen tienduizend mailtjes in hun mailbox...
Zet die vragen in even in chatgpt.
Het is moeilijk dit een goede ontwikkeling te noemen:

Al 200 boeken te koop in webwinkel van Amazon die door chatrobot ChatGPT zijn geschreven.
ChatGPT bestaat nog maar enkele maanden, maar nu al worden verhalen en boeken verkocht die geschreven zijn door de populaire chatrobot. Bij de Amerikaanse webwinkel Amazon zijn al meer dan 200 elektronische boeken te koop met ChatGPT als auteur. Een Amerikaans magazine aanvaardt intussen geen nieuwe teksten meer, omdat het wordt overspoeld door inzendingen die door artificiële intelligentie zijn geschreven.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/02/22 ... enverkoop/
ErikB81 schreef:
ma 20 feb, 2023 09:54
Polling schreef:
ma 20 feb, 2023 09:19
JandeFietser schreef:
zo 19 feb, 2023 18:58
Hoe maakt chatgpt een onderscheid tussen feiten en meningen?
8<
Bijvoorbeeld, een uitspraak als "De aarde is plat" is geen feit omdat het in tegenspraak is met wetenschappelijk bewijs en betrouwbare bronnen. Daarentegen is een uitspraak als "Ik vind de kleur blauw mooi" een mening, omdat het subjectief is en afhankelijk van persoonlijke smaak.
8<
Dit klopt niet. Het is gewoon een feit dat die persoon de kleur blauw mooi vindt. Als die persoon zou stellen dat de kleur blauw mooi is, zou dat een mening zijn.
laten we het ChatGPT vragen:
Ik:
Is "Ik vind de kleur blauw mooi" een mening of een feit?

ChatGPT:
"Ik vind de kleur blauw mooi" is een mening.

Een mening is een persoonlijke overtuiging, gedachte of evaluatie die niet noodzakelijk gebaseerd is op feiten of bewijs. In dit geval drukt de zin een persoonlijke smaak of voorkeur uit, die kan variëren van persoon tot persoon. Anderen kunnen het er mee eens zijn dat blauw mooi is, terwijl sommige mensen het er niet mee eens zijn en een andere kleur mooier vinden.
Voor de duidelijkheid: het is een feit dat die persoon van mening is dat blauw een mooie kleur is. Dus dat die persoon dat vindt, is een feit. Dat blauw een mooie kleur is, is een mening.
Dat is dan weer jouw mening...ChatGPT-meltdown-alert! :shock: :wink:
kijk nu eens naar de mogelijkheden en niet naar alles wat niet goed is of gaat, het is een hele nieuwe wereld waar iedereen mee te maken gaat krijgen, een jaar of 30 geleden ging naar naar lezingen in de universiteit in Utrecht, om meer te weten te komen over ai, toen werd er vooral gepraat wat er zou kunnen, nu beginnen de er steeds meer toepassingen te komen en dat is toch leuk om mee te maken en naar te kijken hoe dit evolueert.
JandeFietser schreef:
wo 22 feb, 2023 22:03
kijk nu eens naar de mogelijkheden en niet naar alles wat niet goed is of gaat ...
glas-water-realiteiten_web.jpg
P.S. Ik ben denk ik een realist of een relativist.
Ik zou in dit rijtje nog willen toevoegen:

De alcoholist, die in de vloeistof geen water ziet, maar bier..
Vodka.

Cheers!

;)
Ik las ergens dat mensen van AI-teksten zelf beter leren schrijven. Vooralsnog krijg ik het idee dat die mensen dan zelf ook met AI-achtige teksten op de proppen komen: keurig geformuleerd maar wel inhoudsloos.
Het doet me denken aan de man in Frankrijk die altijd op recepties en feestjes van hoogwaardigheidsbekleders kwam. Hij was keurig, inmiddels welbekend en werd overal uitgenodigd, maar niemand wist waar hij vandaan kwam of wat voor functie hij bekleedde, omdat hij helemaal geen functies bekleedde. (Ik kan even geen link vinden)

Naschrift: ik vond nog dit: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/10 ... passingen/
(10 leuke toepassingen)
AI en machine learning hebben de toekomst, mits jullie wel allemaal de zoekmachines gelegenheid bieden om optimaal je gegevens te mogen inzien. Dat betekent dat je ook kwaadwillende personen toegang verstrekt.

Ik keek vandaag even op mijn persoonlijke gemeente gegevens (BRP) pagina (DigID) welke instanties mij allemaal volgen en was niet verbaast om te zien dat daar ook de politie en Koninklijke Marachaussee tussen zat. Ik heb wel meteen een volledig overzicht opgevraagd omdat het mijn nieuwsgierigheid wekt hoe vaak en wanneer (datum) men gegevens nodig had.


OpenAI en chatgpt zullen wel blij zijn met onbelemmerde toegang tot gegevens.

Ik ben ze nog niet tegen gekomen in mijn DigID pagina :wink:
Bron; https://www.platform-investico.nl/artik ... ossier-op/
Fijn nieuws voor de chatgpt adapten.
https://www.ct.nl/nieuws/chatgpt-4-release-date/
ChatGPT-4-release-e1678705932504.png
release 4
Microsoft het chatgpt gekocht en de nieuwste Bing maakt er gebruik van.
Screenshot_20230315-222521.png
Poppink schreef:
wo 15 mar, 2023 17:58
Microsoft het chatgpt gekocht en de nieuwste Bing maakt er gebruik van.
Gezien de kwaliteit van het taalgebruik lijkt dit een geval van gevallen AI.