Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een moment van onoplettendheid. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Een moment van onoplettendheid.

Lemwise schreef:
za 28 jan, 2023 22:45
Wel vreemd dat sommige mensen me bijna een schuldgevoel willen aanpraten omdat ik opgewekt blijf.
Er zijn inderdaad rare mensen. Trek je er lekker niks van aan.
Ik moet zeggen dat mijn schouder nu 3 dagen na de operatie beter aanvoelt dan ik had verwacht. Pijn heb ik eigenlijk niet en ik doe sinds gisteren al lekker wat oefeningen zoals de fysiotherapeut in het ziekenhuis voorschreef. Dat alles met een plaat en schroeven is vastgezet zal hier natuurlijk een grote rol in spelen.
Fijn voor je. Je hebt trouwens een prachtig beroep om weer naar terug te gaan. Stiekum best een beetje jaloers...
Scheepstimmerman is een prachtig beroep en ik vertik het om iets anders te gaan doen dus ik ben zeer gemotiveerd om hier goed uit te komen.
Kan ik me voorstellen
Waar ik wel mee zit is wat ik in godsnaam de komende tijd overdag ga doen. Mijn vriendin en al mijn vrienden werken gewoon dus ik moet wel wat hebben.
Fietsen...
Met zijwieltjes :D
Toen ik de eerste keer mijn heup brak, zat ik met hetzelfde probleem en ben ik een boek gaan schrijven
Gaat voor mij moeilijk worden nu ik tijdelijk maar 1 hand kan gebruiken. Misschien kan ik wat vrijwilligerswerk doen waarbij ik aan 1 hand genoeg heb.
Ik oefen Nederlands met mensen die hier nieuw zijn, daar heb je niet perse handen bij nodig
Lemwise schreef:
zo 29 jan, 2023 16:19
... Misschien kan ik wat vrijwilligerswerk doen waarbij ik aan 1 hand genoeg heb.
Ze zoeken nog gidsen voor op de Wereldfietsbeurs. Het thema is Duitsland, las ik ergens.
pngwing.com.png
Opletten in het verkeer is slecht een deel van alle acties om je te behoeden voor onheil.
Je bent scherp en anticipeert op situaties in het verkeer.
Je kunt snel en goed de juiste inschattingen maken om je snel, vlot en veilig in het verkeer te bewegen.
En toch, kom je ogen en oren te kort om alles om je heen te volgen en daarop op de juiste manier te reageren.
Mensen zijn in het verkeer onvoorspelbaar, onbetrouwbaar en onberekenbaar.
Wie is er niet een of meer keer aan de dood ontsnapt.
Deelnemen aan het verkeer is en blijf kamikaze.
Ik was daarstraks met de auto onderweg en kwam binnen 10 minuten vijf spookrijders tegen. Twee fietsers op het fietspad/moordstrookje aan de verkeerde kant, één brommer en twee auto's. Allemaal waarschijnlijk met het argument zo erg toch niet of het is maar even, maar alle vijf harstikke fout.
100% oppassen dus.
Ik was blij dat ik daar niet met de fiets was. Waarschijnlijk was ik bij nr. 3 wel einigszins geirriteerd geraakt.
janenliseth schreef:
do 02 feb, 2023 19:16
Opletten in het verkeer is slechts een deel van alle acties om je te behoeden voor onheil.
Je bent scherp en anticipeert op situaties in het verkeer.
Je kunt snel en goed de juiste inschattingen maken om je snel, vlot en veilig in het verkeer te bewegen.
En toch, kom je ogen en oren te kort om alles om je heen te volgen en daarop op de juiste manier te reageren.
Mensen zijn in het verkeer onvoorspelbaar, onbetrouwbaar en onberekenbaar.
Wie is er niet een of meer keer aan de dood ontsnapt.
Deelnemen aan het verkeer is en blijf kamikaze.
In vergelijking met nu was het verkeer in de jaren '60 en '70 werkelijk een slagveld.
"Andere Tijden" had daar in 2018 een uitzending over: Autogordels vast en zeker

https://www.anderetijden.nl/programma/1 ... t-en-zeker

Bij het zien van deze aflevering was ik stom verbaasd te zien dat de auto van mijn vader voorbij kwam.
Aangekomen bij minuut 17,40 ziet u een witte Volvo 142.
Achter het stuur, weliswaar niet herkenbaar, mijn vader en ik er naast.