Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nooit geweten dat er zo veel fietsmerken in Duitsland zijn. - Forum Wereldfietser

Nooit geweten dat er zo veel fietsmerken in Duitsland zijn.

Er zit echt mooi spul tussen zeg. Tout Terrain bv of Patria. Vooral Tout Terrain met de bagagedrager die deel uitmaakt van het frame vind ik erg mooi. En niks geen interne bekabeling, zoals het hoort! Zit er zelfs over te denken om met mijn vakantiegeld de Amber Road 22.1 te kopen... als hij goed bevalt na een testrit natuurlijk. Wat me ook opvalt is dat Duitsers dus een duidelijke voorkeur voor stalen frames hebben. Het fiets natuurlijk wel heel lekker een goed gemaakt stalen frame.
Prijs/kwaliteitsverhouding is vaak ook goed in orde bij Duitse merken.
Per persoon fietsen Nederlanders meer dan Duitsers maar er zijn zoveel meer Duitsers dat Duitsland een grotere fietsenmarkt heeft dan Nederland.
Ik moet zeggen dat er een compleet nieuwe fietswereld voor me open gaat. Ik heb dit gewoon nooit geweten.

Ik heb trouwens het idee dat Tout Terrain zeg maar een Koga op steroïden is en Patria min of meer gelijk staat met Santos. Zie ik dat juist?
Europees gezien is Nederland echt niet zo belangrijk. Onderstaande cijfers zijn belegen, maar ik weet niet welke kant recentere cijfers op zouden gaan.
De merken die je noemt hebben afaik niks met elkaar van doen.
Afbeelding
Lemwise schreef:
do 12 jan, 2023 19:26
Ik heb trouwens het idee dat Tout Terrain zeg maar een Koga op steroïden is en Patria min of meer gelijk staat met Santos. Zie ik dat juist?
tja waar vergelijk je wat mee hè. Lastig. Ze maken allemaal erg mooie/goede fietsen.

Er is zó veel meer dan SKAI. Leesvoer voor komende dagen :wink: https://stahlrahmen-bikes.de/hersteller en dat is alleen nog maar staal..
Lemwise schreef:
do 12 jan, 2023 19:26
Patria min of meer gelijk staat met Santos. Zie ik dat juist?
Ik vind Velotraum altijd het meeste weg hebben van Santos.
Ik heb een Patria terra en moet zeggen bevalt prima goede afmontage en een stuk voordeliger dat Nederlandse merken. zou het zo weer doen ,

Dus kijk even op de site van Patria net over de grens zijn winkels waar ze deze mooie fietsen verkopen.

en de lever tijd is ook nog best iets van 8 a 10 week.

Martin
Berger schreef:
vr 13 jan, 2023 10:18
Ik vind Velotraum altijd het meeste weg hebben van Santos.
Mee eens. Zijn vaak dikke frames die ook verder de looks van Santos-fietsen hebben.
Fedor schreef:
vr 13 jan, 2023 17:37
Berger schreef:
vr 13 jan, 2023 10:18
Ik vind Velotraum altijd het meeste weg hebben van Santos.
Mee eens. Zijn vaak dikke frames die ook verder de looks van Santos-fietsen hebben.
en good old days waren de stalen meilenweit TM's en Cross cromo eigenlijk ook best dezelfde fietsen.
Ik fiets al jaren met veel plezier op een Duitse trekkingfiets :D (Rose pro activa)
Ik heb in een Friese groep op Facebook gevraagd of er iemand is met een Tout Terrain Amber Road waar ik eventueel een stuk op mag fietsen. Morgen even naar Drachten en dan maar kijken hoe het bevalt qua geometrie maar ik vermoed dat dat wel goed zit.
martinderoo schreef:
vr 13 jan, 2023 10:32
Ik heb een Patria terra en moet zeggen bevalt prima goede afmontage en een stuk voordeliger dat Nederlandse merken. zou het zo weer doen ,
Ik rijd vanaf 2008 ook op een Patria Terra (nog altijd dezelfde). Op mijn maat gemaakt. Met rohloff.
Wanneer ik op die fiets zit (opgepast, het wordt even zweverig) dan ben ik volledig in harmonie met mijn lichaam en met de machine.
Dat ie daarnaast onverwoestbaar is, zware lasten draagt en trekt, onverstoorbaar rechtdoor gaat op kasseien en tramrails, maakt hem tot de ideale fiets voor het wereldfietsen in de wereldstad Brussel.

Voor degenen die in het zuiden van Nederland wonen: ook leverbaar in Antwerpen, Brussel en Leuven.

Joost
joost r schreef:
za 14 jan, 2023 13:14
Ik rijd vanaf 2008 ook op een Patria Terra (nog altijd dezelfde). Op mijn maat gemaakt. Met rohloff.
Wanneer ik op die fiets zit (opgepast, het wordt even zweverig) dan ben ik volledig in harmonie met mijn lichaam en met de machine.
Man and machine, keep yourself clean - the Ruttles.
Ik drijf even weg, volledig in harmonie.
Ik heb ondertussen een proefrit gehad op een TT Amber Road en wat een heerlijke fiets is dat zeg. Het was het XL model met XT afmontage en die zit heerlijk, de geometrie is spot on voor mij. Ik zat er een beetje over in dat de enorme stack niet heel comfortabel zou zijn maar dat is helemaal niet het geval. Het zorgt er juist van dat je zonder veel moeite één en ander kunt aanpassen om tot een goede houding te komen. Ook een lekker sterk frame met toch iets van flex er in, precies wat ik me herinner van de stalen fietsen die ik vroeger had. De vaste bagagedrager vind ik ook top en die is goed te beschermen met bv een stuurlint. Ik wil ook nog een proefrit maken op een Patria. De Trondheim met Deore derailleurs en schijfremmen is net wat duurder maar wel veel fiets voor het geld. Het klassieke gelugde frame vind ik ook erg mooi en die 15 jaar garantie zegt veel over de kwaliteit.