Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Helemaal klaar met Profile Joure. - Forum Wereldfietser

Helemaal klaar met Profile Joure.

Ik haalde gisteren mijn fiets weer op en nu zit er een deuk in het frame waar die eerst niet zat. En niemand weet ergens van natuurlijk. Als kers op de taart hebben ze ook nog een nieuwe cassette geplaatst met andere verhoudingen, ook niets over gezegd. Ik had er de tijd en gereedschap niet voor om het nu zelf te doen en dit is het resultaat. Dat was 1x Profile maar nooit weer. Ik koop even een cassette wissel set, de juiste cassette (die ondanks wat Profile zegt volop verkrijgbaar is) en doe het lekker zelf. Deze les heeft me jammer genoeg wel €100 gekost.
Profile is een franchiseformule, geen winkel.
Misschien eens een mailtje sturen naar de desbetreffende fietsenwinkel? Die andere tandwielverhouding is opzich niet zo spannend zolang het niet teveel afwijkt, maar een deuk in je frame lijkt me een ander verhaal.

Als men ontkennend blijft reageren, misschien eens het hoofdkantoor van de franchise organisatie in de mailwisseling meenemen? En anders is men wellicht aangesloten bij een branche-organisatie met een geschillencommissie oid?
Vervelend wat er is gebeurd.

Ik vind het bijzonder dat je op basis van een n=1 ervaring lijkt te generaliseren naar een hele keten. Een titel "Helemaal klaar met Profile-vestiging X" zou gepaster zijn.
Grandonneur schreef:
za 31 dec, 2022 12:42
Profile is een franchiseformule, geen winkel.
Ik heb de titel al even aangepast.
Jurr schreef:
za 31 dec, 2022 12:49
maar een deuk in je frame lijkt me een ander verhaal.
:shock: :cry: :evil:
Kennelijk vallen ze onder de Bovag: https://www.profiledefietsspecialist.nl/voorwaarden
Of er iets over beschadiging in staat weet ik niet.
Ik heb aan de Bovag ooit bij een reparatie wel eens iets aan gehad toen de fietsenmaker achteraf veel geld wilde voor een schade-expertise en de fiets niet wilde teruggeven. Een brief hielp, maar de vriendschap was wat bekoeld.
Ik kan me voorstellen dat de vriendschap was bekoeld :lol:

Maar goed, ik ga hier verder geen tijd in steken want het blijft een welles nietes geval en ze zullen het toch nooit toegeven. Ik weet nu wat ze waard zijn en mij zien ze nooit meer terug.
Nou Lemwise, daar zou ik toch anders mee omgaan.
Gesprekje met de bedrijfsleider en jouw probleem zijn/haar probleem maken.
Uitleggen wat er in jouw ogen verkeerd is gegaan en vragen wat je er mee aan moet, vragen wat de ander daar nou van vindt.
En als die andere dat niets van vindt weer doorvragen.
Rustig blijven en volhouden en vooral in de gaten houden dat het niet jouw probleem is maar hun probleem.
Vragen, hoe kunt u mij helpen, wat vindt u er van, wat zou u doen, hoe lossen we het op enzovoort.
Als niets helpt je geld terug vragen.
Je hebt namelijk niet geleverd gekregen waar je om gevraagd hebt.

Ik vind het aan de paal nagelen van een winkelier op een forum overigens niet gepast.
Zo iemand doet zijn best om een zaak te laten draaien, is trots op tevreden klanten enzovoort.

De meeste mensen deugen.
Poppink schreef:
za 31 dec, 2022 14:09
Nou Lemwise, daar zou ik toch anders mee omgaan.
Gesprekje met de bedrijfsleider en jouw probleem zijn/haar probleem maken.
Uitleggen wat er in jouw ogen verkeerd is gegaan en vragen wat je er mee aan moet, vragen wat de ander daar nou van vindt.
En als die andere dat niets van vindt weer doorvragen.
Rustig blijven en volhouden en vooral in de gaten houden dat het niet jouw probleem is maar hun probleem.
Vragen, hoe kunt u mij helpen, wat vindt u er van, wat zou u doen, hoe lossen we het op enzovoort.
Als niets helpt je geld terug vragen.
Je hebt namelijk niet geleverd gekregen waar je om gevraagd hebt.

Ik vind het aan de paal nagelen van een winkelier op een forum overigens niet gepast.
Zo iemand doet zijn best om een zaak te laten draaien, is trots op tevreden klanten enzovoort.

De meeste mensen deugen.
https://assertief.nl/oorzaak-subassertief/
Eric op de Fiets schreef:
zo 01 jan, 2023 22:11
https://assertief.nl/oorzaak-subassertief/

Even benieuwd…. is dit voor de TS bedoelt of voor Poppink?
Niet voor Poppink in ieder geval.

@Eric zou er goed aan doen een poging te wagen uit te leggen waarom hij de link überhaupt plaatst en mogelijk ook de mogelijkheid kunnen bieden dat er PB aan hem gestuurd kunnen worden.

In het algemeen vind ik:
- je geeft antwoord op de vraag van TS
- je vertelt over je eigen ervaringen
- je deelt tips

Mijn excuses dat ik in dit geval van deze lijn af ben geweken.
Contactmogelijkheden.jpg
Contactmogelijkheden.jpg (13.99 KiB) 452 keer bekeken
Normaal gesproken had ik er een PB aan gewaagd en om een toelichting gevraagd.