Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ontwerpproject - Forum Wereldfietser

Ontwerpproject

Goedemiddag wereldfietsers,

Mijn naam is Milan Overbeeke en ik studeer aan de Technische Universiteit in Delft. Ik doe de opleiding Industrieel Ontwerpen en voor het huidige ontwerpproject is het de bedoeling dat ik iets ontwerp waarmee fietskampeerders ontspannen bij hun tent kunnen zitten. Hier volgt linkje naar de poster van dit project:

https://1drv.ms/b/s!AoK5A772plRkqwlgu0F ... W?e=BGSbUr

Ik heb als doelgroep gepensioneerden gekozen en ik wil U graag vragen om mijn enquête in te vullen. Dat helpt mij enorm bij het bepalen van de eisen waaraan mijn product moet voldoen. Hier volgt een linkje:

https://forms.gle/aqN5V84ePngSgTio6

Ik kijk uit naar jullie reacties en mocht iemand nog advies hebben dan is dat erg welkom!

Met vriendelijke groet, Milan Overbeeke
Welkom, Milan!

Scherp dat je ons herkend hebt als jouw doelgroep! :D

Nu ben ik zelf nog niet zo ver, maar voor een tent zitten vind ik evengoed niks. Mijn oplossing is echter een andere: hotel of B&B regelen. Dus aan mijn ervaring heb je niks, ben ik bang.

Neemt niet weg dat ik graag wil helpen en ook vind dat iedere ontwerper een keer een stoel ontworpen moet hebben, dus hierbij mijn twee centen: combineer die functie met iets anders dat je sowieso al aan boord hebt als vakantiefietser. Bijvoorbeeld een bagagedrager die makkelijk van de fiets te halen is en uitvouwt tot een stoeltje. Zoiets.

Succes!
Bedankt voor iedereen die al gereageerd heeft en heeft deelgenomen aan de enquête!

(Ik ga ervan uit dat de ongepaste deelnames aan de enquête geen leden van dit forum zijn, houd het alsjeblieft netjes of reageer niet.)
:D


ps ik ben geen "verkoopgeorienteerde idioot", ik ben werkelijk een student die zijn doelgroep probeert te begrijpen
non-fixie schreef:
di 18 okt, 2022 21:56
Welkom, Milan!

Scherp dat je ons herkend hebt als jouw doelgroep! :D

Nu ben ik zelf nog niet zo ver, maar voor een tent zitten vind ik evengoed niks. Mijn oplossing is echter een andere: hotel of B&B regelen. Dus aan mijn ervaring heb je niks, ben ik bang.

Neemt niet weg dat ik graag wil helpen en ook vind dat iedere ontwerper een keer een stoel ontworpen moet hebben, dus hierbij mijn twee centen: combineer die functie met iets anders dat je sowieso al aan boord hebt als vakantiefietser. Bijvoorbeeld een bagagedrager die makkelijk van de fiets te halen is en uitvouwt tot een stoeltje. Zoiets.

Succes!
leuk idee, ik voeg toe: nog steeds compatibel met fietstassen :)

Dus: er moet de mogelijkheid zijn om zware fietstassen over hobbelig terrein te vervoeren zonder dat de buizen vervormen, mag waarschijnlijk ook niet te zwaar zijn, makkelijk monteren/demonteren/omvormen tot stoeltje.

en als het bagagerek ook gebruikt wordt als montagepunt voor een eventuele batterij (pensionado's rijden soms ook elektrisch) wordt het helemaal leuk.

interessante studierichting volg je wel, ik vrees dat ik altijd iets teveel problemen zie om een 100% perfecte oplossing te zien.

wat niet wegneemt dat ik het idee van mr non-fixie nog steeds leuk vind, ik zie gewoon enkele technische moeilijkheden.
Voordelen zijn ook aanwezig, door het bagagerek multifunctioneel te maken kan je het geheel uit steviger/zwaarder materiaal maken aangezien we kijken naar het gewichtssupplement tov een standaard stalen rek (tubus bijvoorbeeld) .
Bedankt voor de feedback!
Meneer F V opperde het idee om de stoel op te bergen in het driehoek gedeelte van het fietsframe, wat vinden jullie daarvan?
Het hoeft trouwens niet per se een stoel te zijn, een object of verbetering die de zitervaring en alles eromheen beter maakt is ook goed. Alle ideeën zijn welkom! Ik vind het leuk dat er serieus over na word gedacht :D
Ik ben van mening dat iedere oplossing waarbij je moet 'sleutelen' niet werkt.
Om mijn bagagedrager soort van te demonteren zie ik niet zitten.
Dat gevoel heb ik ook bij het opbergen van de fiets.
Geen gedoe met stuur draaien of voorwiel er uit of zo.
Elke keer als u persoonsgegevens verwerkt, is dat een inbreuk op de privacy van de mensen over wie het gaat. Daarom mag u alleen persoonsgegevens verwerken als het echt niet anders kan. Dus: als u zonder deze gegevens uw doel niet kunt bereiken.
Bron:
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... -verwerken

Het vragen naar naam en initialen is onnodig. En dus volgens de AVG niet toegestaan.

En dus vul ik niets in.
dunlop schreef:
wo 19 okt, 2022 17:15

Het vragen naar naam en initialen is onnodig. En dus volgens de AVG niet toegestaan.

En dus vul ik niets in.
De vraagsteller in het initiële bericht vraagt (als persoonlijke informatie):
  • Wat is uw naam (of initialen) ?
  • Wat is uw leeftijd?

Je kan volstaan met initialen, ook al is dat misschien niet zo handig als vraagstelling (en mogelijk niet naar de letter van de AVG richtlijn). Enkel op basis van initialen en leeftijd is het sowieso lastig de ingevulde informatie terug te koppelen naar een persoon (wat uiteindelijk de AVG richtlijn probeert te voorkomen).
De vraag naar leeftijd lijkt alleszins relevant, gezien het onderzoek zich (vooral) richt naar mensen rond de pensioengerechtigde leeftijd.

Op basis hiervan heb ik onderzoek wel ingevuld (weliswaar met mijn initialen :) ).

P.S.: Ik hoop alleszins dat de vraagsteller de resultaten van zijn onderzoek hier deelt. Het lijkt me een interessante onderzoeksvraag.
Het vragen naar naam en initialen is voor het doel van het onderzoek onnodig.

Studenten krijgen het opzetten van goed onderzoek cf AVG mee in hun studie.
frank12 schreef:initialen en leeftijd
Leeftijd is relevant in dit onderzoek.
Naam of initialen niet.
Geslacht (gender) wellicht wel.

Maar reageren met de naam Nomen Nescio, NN?
willem.m schreef: Studenten krijgen het opzetten van goed onderzoek cf AVG mee in hun studie.
Eenvoudige ziel als ik ben, lees ik de tekst over de AVG. Het lijkt of hier iets niet goed gaat.

Toegevoegd:
Iets ontbreekt in de studie?
Ik vind het leuk dat studenten dit forum weten te vinden en een bijdrage proberen te leveren aan verbeteringen die voor onze doelgroep relevant zijn. Ik heb dan ook graag mijn medewerking gegeven door de enquête in te vullen. Kleine moeite en, gelet op de discussie, lijkt mij dat het invullen van initialen niet te herleiden zijn tot een persoon. Milan is geholpen met het invullen van de enquête, én de wetenschap dat hij over de AVG in een vervolgtraject zorgvuldig moet omgaan; dat is ook onderdeel van het leerproces.

Ik wens Milan veel succes en hoop, zoals eerder hierboven gezegd, dat hij later de resultaten met ons deelt!
Poppink schreef:
wo 19 okt, 2022 11:48
Ik ben van mening dat iedere oplossing waarbij je moet 'sleutelen' niet werkt.
Om mijn bagagedrager soort van te demonteren zie ik niet zitten.
Dat gevoel heb ik ook bij het opbergen van de fiets.
Geen gedoe met stuur draaien of voorwiel er uit of zo.
lichtgewicht, compact, geen sleutelen én comfortabel, dan kom ik hierop uit:

https://www.google.com/search?q=opblaas ... =860&dpr=1
harriewbd schreef:
wo 19 okt, 2022 18:34
Ik vind het leuk dat studenten dit forum weten te vinden en een bijdrage proberen te leveren aan verbeteringen die voor onze doelgroep relevant zijn. Ik heb dan ook graag mijn medewerking gegeven door de enquête in te vullen. Kleine moeite en, gelet op de discussie, lijkt mij dat het invullen van initialen niet te herleiden zijn tot een persoon. Milan is geholpen met het invullen van de enquête, én de wetenschap dat hij over de AVG in een vervolgtraject zorgvuldig moet omgaan; dat is ook onderdeel van het leerproces.

Ik wens Milan veel succes en hoop, zoals eerder hierboven gezegd, dat hij later de resultaten met ons deelt!
Ik ben inderdaad geholpen, bedankt iedereen! Ik had eerlijk gezegd nog nooit gehoord van de AVG, ik zal daar in het vervolg zorgvuldig mee omgaan (weer wat geleerd). Wanneer men liever geen echte naam invult is er natuurlijk ook de mogelijkheid, zoals eerder gezegd, om niet uw echte naam in te vullen. De reden dat ik om naam/initialen vraag is zodat ik, mocht het nodig zijn, kan aantonen dat het om echte personen gaat die de enquête hebben ingevuld.

Ik vind het leuk dat er zoveel op mijn post word gereageerd en ik zal de resultaten van mijn project met jullie delen! :D
willem.m schreef: Studenten krijgen het opzetten van goed onderzoek cf AVG mee in hun studie.
MilanDeStudent schreef:Ik had eerlijk gezegd nog nooit gehoord van de AVG
Tsja!?
Poppink schreef:
wo 19 okt, 2022 11:48
Ik ben van mening dat iedere oplossing waarbij je moet 'sleutelen' niet werkt.
Om mijn bagagedrager soort van te demonteren zie ik niet zitten.
Dat gevoel heb ik ook bij het opbergen van de fiets.
Geen gedoe met stuur draaien of voorwiel er uit of zo.

Goed punt. Daar zit 'em een belangrijk deel van de uitdaging.

Echter, de fietsindustrie kent al veel soorten mechanismen voor "quick release" en "click fix", waarmee je zonder gereedschap of veel kracht zaken kunt (ont)koppelen en/of fixeren, dus daar moet je wel een heel eind uit kunnen komen.

Een bagagedrager weegt een ons of zeven, een lichtgewicht klapstoel ongeveer een kilo, dus zelfs met wat extra hardware zit er wel een pond winst in het combineren van deze functies. En dat is toch wel significant.
Goedemorgen beste wereldfietsers,
Ik wil iedereen die de enquête heeft ingevuld en/of heeft gereageerd bedanken!
Ik heb er veel van geleerd en de verschillende invalshoeken hebben mij geïnspireerd!
Er was vraag naar de resultaten van dit onderzoek en die zal dan ook met jullie delen, hieronder het linkje:
https://1drv.ms/b/s!AoK5A772plRkqzK_G-9 ... Y?e=Uv1Cy7

De enquête staat nog steeds open en de meer reacties de beter. Kent u nog iemand die de enquête zou kunnen invullen en/of heeft u zelf nog een idee of opmerking, laat het dan vooral weten! Hieronder het linkje naar de enquête:
https://forms.gle/yFPVpGVqge7wF3WK8

Met vriendelijke groet,
Milan Overbeeke
Wat leuk Milan dat je de antwoorden met ons deelt.
Vooral ook dat je de antwoorden van zo'n negatief figuur er tussen hebt laten staan.
Screenshot_20221024-105218.png
Zo iemand prijst zich zelf uit de markt.
Helaas zijn er te veel mensen die - zolanghet anoniem is - allemaal bagger uitstorten.
Mijn moeder zei altijd: 'mensen die rot doen hebben het zelf rot'.

Ik vind het tof dat je dit doet en waardeer de positieve inbreng van bezoekers van dit forum.

:D Misschien wil die mopperkont zichzelf hier wel bekend maken en een toelichting geven op de gegeven antwoorden. :wink:
Poppink schreef:
ma 24 okt, 2022 11:01

[...]

Vooral ook dat je de antwoorden van zo'n negatief figuur er tussen hebt laten staan.

[...]

:D Misschien wil die mopperkont zichzelf hier wel bekend maken en een toelichting geven op de gegeven antwoorden. :wink:
Klinkt wel als iemand die via dit forum bij hem gekomen is inderdaad (-:

Maar leuk dat er nog wat gezegd wordt inderdaad. Vaak worden hier vragenlijsten gedumpt en hoor je er daarna nooit meer wat van.
Ik ben benieuwd of deze kritische respondent zulke woorden ook zou gebruiken in een face-to-face gesprek met Milan.

N.B.
Ik was het niet, want ik behoor niet tot de surveypopulatie van gepensioneerden.