Additionally, paste this code immediately after the opening tag: leeg - Forum Wereldfietser

leeg

...

Bijlagen

Ik waag het er op :D : Dit heeft geen enkel positief effect, leidt alleen tot meer gewicht, a. omdat de crank langer is en b. extra materiaal om de hoek voldoende stijf te maken.
L-crancks. Ik las dat de link heette "Bicycle museum of bad ideas". Nieuw is het bepaald niet: http://pardo.net/bike/pic/mobi/d.pmp-cranks/index.html
Homepage: http://pardo.net/bike/pic/mobi/index.html
ik denk dat dit helpt als je een beetje hoekig fietst (zonder mooie cadans) :wink:
lijkt me wel lastig om met zulke cranks de fiets af te stellen want zet deze cranks maar eens horizontaal of verticaal :shock:
Beetje zelfde idee lijkt me als een ovaal kettingblad.
Nee.
Maar euh...
Zo'n crank is toch niets anders als een rechte crank van de trapas naar het draaipunt van de trapper? Al maak je een crank in sinus vorm, met een hoek of gewoon recht, het draaipunt van de trapas en dat van de trapper zijn de enige punten in het ontwerp door van belang zijn.
Al hetgeen er tussen is doet niet ter zake.
Poppink schreef:
zo 09 okt, 2022 00:01
Maar euh...
Zo'n crank is toch niets anders als een rechte crank van de trapas naar het draaipunt van de trapper? Al maak je een crank in sinus vorm, met een hoek of gewoon recht, het draaipunt van de trapas en dat van de trapper zijn de enige punten in het ontwerp door van belang zijn.
Al hetgeen er tussen is doet niet ter zake.
Precies. Maar stel je voor dat je dit nog nooit hebt gezien, en je tegenstander verschijnt ermee aan de start, op zijn Italiaanse Rossin. Met Campagnolo Super Record. Én een aerodynamische bidon. Dan zinkt je toch bij voorbaat de moed al in de schoenen?

:)
Of je schiet in de slappe lach waarbij je van je fiets moet stappen en minutenlang bijna niet kunt staan. Dat kost je véél energie, en je verliest de wedstrijd.
Poppink schreef:
zo 09 okt, 2022 00:01
Al maak je een crank in sinus vorm, met een hoek of gewoon recht, het draaipunt van de trapas en dat van de trapper zijn de enige punten in het ontwerp door van belang zijn.
Al hetgeen er tussen is doet niet ter zake.
Stukje stijfheid dat wellicht nog wat doet, waar ik deze creatie niet beter zie zijn dan een reguliere crank. Integendeel ;)