Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eikel waarschuwing - Forum Wereldfietser

Eikel waarschuwing

Ivm het mooie nazomerweer de afgelopen dagen een mini-fietsvakantie gedaan. Drie keer door een eikel (in de betekenis 'vrucht van de eik') geraakt. Een keer op mijn schouder (niet fijn), een keer op mijn neus (deed pijn), en een keer op mijn hoofd (deed echt pijn). Bij deze geef ik dan ook een officiële eikel-waarschuwing af, in elk geval voor de regio Midden Brabant / Oost Brabant. Dat een ieder gewaarschuwd is.
Helm op dus en niet omhoog kijken als iemand "eikel" roept.
Of een stootpet,
Eentje zoals deze: https://www.uvex-safety.nl/nl/producten ... cap-sport/
Lijk mij voldoende bescherming te geven tegen vallende eikels maar is natuurlijk geen helm.
En op zolder zoeken naar het oude jasje met schoudervullingen.
Afbeelding
Helm functioneert prima tegen vallende eikels maar het maakt steeds wel een rotherrie.

Wel zwaar fietsen overigens over al die eikels die op de wegen liggen.
Wees maar blij dat het geen tamme kastanjes zijn, die met de fijne maar gemene stekels.
Vroeger op school in Amsterdam gooiden de kinderen die naar elkaar toe en dat deed zeer. Net kleine egeltjes. Er stonden namelijk tamme kastanjes voor het schoolgebouw.

Momenteel fiets ik in Zweden, geen last van. :wink:
20221006_133425.jpg
Pas daar maar op vallende Zweden.
En dit jaar zijn het er meer dan anders.

Als toemaatje een stakeholder die ik enkele weken geleden zag:
20220911_154243.jpg
willem.m schreef:
do 06 okt, 2022 06:57
Helm op dus en niet omhoog kijken als iemand "eikel" roept.
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn! :D
Ik wandelde gisteren in Hattem (podwalk het Verhaal van Nederland) en daar regende het echt eikels. Dus moest aan deze post denken, ik heb het eigenlijk nog nooit zo heftig meegemaakt!
En alwéér is er nieuws over eikels:

"Waar er op de Veluwe vorig jaar zo'n 1.130.000 kilo eikels uit bomen vielen, is dat in 2022 tot nu toe al 4.385.000 kilo. ... Dat er zoveel eikels vallen is een gevolg van de zonnige zomer in combinatie met de regen van de laatste weken. ... De kans dat je getroffen wordt door vallende eikels is het grootst in Noord-Brabant. Daar staan naar schatting 4,2 miljoen eiken. Gevolgd door Drenthe met bijna 3 miljoen eiken en Gelderland, waar bijna 2,5 miljoen eiken te vinden zijn."

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... andigheden