Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nachtrust verstoord... Wat doe je dan? - Forum Wereldfietser

Nachtrust verstoord... Wat doe je dan?

Je herkent het misschien wel: wekenlang of misschien wel langer heb je uitgekeken naar die mooie maar ook zware fietsetappe van morgen. Je hebt hard getraind, voelt je fit, de weersverwachting is positief. Je bent er helemaal klaar voor. Om morgen maximaal te kunnen genieten, kruip je extra vroeg in bed. Je slaapt bijna totdat er vlak bij je tent of kamer mensen luidruchtig worden. Wat doe je dan? Ga je zolang een boek lezen, doe je oordopjes in of ga je die mensen erop aanspreken?

Dit naar aanleiding van het incident met Mathieu van der Poel afgelopen nacht:

"Mathieu van der Poel is aan de vooravond van de wegwedstrijd van het wereldkampioenschap wielrennen gearresteerd door de Australische politie. Reactie Van der Poel: "Het is geëscaleerd. Ik lag al om 21.00 uur op bed, maar kinderen op de gang vonden het nodig om lawaai te maken, op de deur te bonken en weg te lopen. Ja, daar was ik niet van gediend. Ik heb ze niet vastgepakt, maar ze waren wel geschrokken van mij. Verder is er eigenlijk niet zo veel gebeurd.""

https://nos.nl/artikel/2445897-van-der- ... elincident
Oordopjes, aanspreken en hopen dat ze luisteren zorgt voor nog meer stress en ook niet slapen.
Wat ik dan doe? Een Raad plaatje! raden. Maar ja, die was er vannacht niet.
Zou WillemT de ongeschreven regel niet weten?
viewtopic.php?f=23&t=7669&p=415135&hili ... en#p415135
Ik zou bij de hotelreceptie klagen dat er wat aan gedaan moet worden, daar stampij maken. Of anders escaleren bij management, die heb je als professional toch ook voor. Desnoods politie bellen, of hun laten doen.
Ik had het afgelopen trip in Engeland. Op één van de campings waar ik overnachtte kwamen om een uur of elf de buren uit de pub rollen. Er werd druk overlegd of ze nog een 'cup of tea' gingen nuttigen vlak voor het slapen gaan. Dat leek Richard wel wat maar zijn vrouw wilde alleen de moeite nemen om thee te zetten als Richard beloofde niet in slaap te zullen vallen. 'promise, honestly' was het antwoord. Zo gezegd zo gedaan. En je raad het al... Het half uur dat daarop volgde hoorde ik alleen nog maar "don't fall asleep Richard', 'wake up Richard', 'drink your tea Richard', 'why don't you go to bed Richard'. Beantwoord door Richard met 'huh...', 'what...', 'i like a cup of tea, honestly' en af en toe wat geknor.

Ik vond het op zich wel grappig ook omdat het op zich nog niet heel laat was. Het enige waar ik me wat zorgen over maakte was dat wanneer hij zou moeten plassen... :o
Ik zou 2 tienermeisje wegduwen 🙄
Zonder gekheid: ik kan prima een nachtje met weinig slaap en toch presteren. Misschien niet op WK-niveau.
_Peter_ schreef:
zo 25 sep, 2022 12:03
Oordopjes, aanspreken en hopen dat ze luisteren zorgt voor nog meer stress en ook niet slapen.
Hoezo zorgen oordopjes voor nog meer stress?
Velotraumer schreef:
zo 25 sep, 2022 14:58
Hoezo zorgen oordopjes voor nog meer stress?
Ik denk dat je het zo kunt lezen:

In zo'n situatie doe ik oordopjes in. Het alternatief, mensen aanspreken en hopen dat ze luisteren, zorgt namelijk voor nog meer stress en dan kan ik ook niet slapen.
Velotraumer schreef:
zo 25 sep, 2022 14:58
_Peter_ schreef:
zo 25 sep, 2022 12:03
Oordopjes, aanspreken en hopen dat ze luisteren zorgt voor nog meer stress en ook niet slapen.
Hoezo zorgen oordopjes voor nog meer stress?
Een punt had ook gekunt en dan met een hoofdletter verder, maar als jij de moeite neemt om een reactie te geven dat je het (niet) snapt, ben ik de beroerdste niet om daar een opmerking over te plaatsen.
Ik zou die tieners aanspreken en hun ouders.
Dat is al tevergeefs geprobeerd begreep ik. Volgende fase zou hotelreceptie zijn.
Hier gaat toch iets mis tussen renner en ploegleiding.
Was me niet overkomen, met mijn minimaal 2 miljoen jaarinkomen had ik een (klein) hotel voor mijzelf en ' mijn' personeel afgehuurd.
HenkS schreef:
zo 25 sep, 2022 16:48
Ik zou die tieners aanspreken en hun ouders.
Ouders waren blijkbaar niet aanwezig.

Ik zou de Wielerbond aanklagen hoe die op het idee komen om het team in zo'n waardeloos hotel te plaatsen. Bij het voetballen gebeurt dat niet (integendeel).
_Peter_ schreef:
zo 25 sep, 2022 16:46

Een punt had ook gekunt en dan met een hoofdletter verder, maar als jij de moeite neemt om een reactie te geven dat je het (niet) snapt, ben ik de beroerdste niet om daar een opmerking over te plaatsen.
Wat een (passief) agressieve reactie. Ik stel gewoon een vraag en lees precies wat jij schrijft.
Als ik deel zou nemen aan een wereldkampioenschap, wat bovendien ook nog eens aan de andere kant van de aardbol verreden wordt (zodat je niet effe een keer extra op en neer kunt reizen als er ter plaatse iets niet helemaal bevalt) dan zou ik persoonlijk een appartement regelen voor de hele deelnemersgroep in plaats van in een amateuristisch hotel te gaan bivakkeren waar puberale huppeltrutten in avond en nacht op de gang heen en weer hollen en op je deur kloppen.
Deze reactie op een andere website vond ik dan wel hilarisch :)
'Wij waren gewoon wat drinken en de rest is pure speculatie' aldus de 12 en 14- jarige zusjes Evenepoel uit het Belgische Aalst.
Ja, de link met Evenepoel en dus deze grap lag voor de hand.

Waar me vooral verbaast is dat onze Nederbelg op deze onprofessionele wijze zijn hele team in de steek laat. Een heel team inclusief begeleiding dat even op en neer naar de andere kant van de wereld vliegt. Echt triest voorbeeldgedrag wat mij betreft.

Maar goed, zelf kan ik me enorm ergeren aan medekampeerders die de Nachtruhe niet in acht nemen en blijven ouwehoeren (of erger). Soms zeg ik er wat van. Soms denk ik: laat maar, ik loop morgen heel vroeg wel per ongeluk tegen je tent aan "Entschuldige!!". En met die vileine wraakactie in het vooruitzicht slaap ik snel en diep. (En meestal ben ik het de volgende ochtend weer vergeten of voel ik me te goed voor zulk kinderachtig terugpestgedrag.)
Maar zo kan een verstoorde nachtrust leiden tot belangrijke wetmatigheden. In mijn geval de wet: 'Slaap nooit bij kersenboomgaarden".
2016. Ik was ik juni aan het fietsen in Polen. De nachten zijn daar dan erg kort. Ik sliep op een camping bij een dorp met heel veel kersenboomgaarden. S'avonds had ik het nog niet zo in de gaten, maar elke boomgaard had zijn eigen harde geluid (om vogels te verschrikken). Daar door 'knallen', elders door 'muziek', weer ergens anders door intermitterernd 'gesis'. Toen het donker werd stopte het even om, om een uur of 4.00u (althans voor mijn gevoel) weer op te starten. Slaap nooit bij kersenboomgaarden!