Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets store betrouwbaar of niet - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fiets store betrouwbaar of niet

Als je met een creditcard hebt betaald kun je proberen dmv de creditcard maatschappij je geld terug te krijgen dmv een betwiste betaling. Ik ben ook wel eens op vergelijkbare manier opgelicht, niet met iets fietsgerelateerd maar met een paar slippers, ook via een nep webshop. De politie doet hier waarschijnlijk weinig aan maar de cc maatschappij gaat hier wel achteraan, of vergoedt de schade in ieder geval. Moet je wel aan kunnen tonen dat je alles in je macht hebt gedaan om het issue op te lossen. Dus alle correspondentie bewaren. Politie aangifte was bij mij niet nodig.
supermario schreef:
za 10 sep, 2022 16:39
Ik ben dus opgelicht. €68 kwijt.
Betalingen met een creditcard kun je annuleren.
Ehm... Dat schreef Farenji in het vorige bericht ook al 🧐
joukon schreef:
zo 11 sep, 2022 11:51

Ondernemingsnummer zoeken (geen resultaat gevonden).
https://www.unizo.be/tools/ondernemingsnummer-opzoeken
Het ondernemingsnummer staat op de website, BE 0846.539.687.
Als ik het ingeef in de public search van de kruispuntbank van ondernemingen, krijg ik de boodschap dat het nummer ongeldig is.
Flink geval van fraude.
Het minste wat je kunt doen is inderdaad een klacht indienen op https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/
De betaalmethodes bij www.fietsstore.net zijn ideal en bankoverschrijving. Geen creditcard.

Wat een rampzalige website trouwens. Wijlen m'n Nigeriaanse verre oom maakte mooiere.
willem.m schreef:
za 10 sep, 2022 20:00

Het gebouw is inderdaad wel enorm, pfff...
Zelfs het adres op de website is fout.
De officiële correcte postcode is 1050 en niet 1000.
In dat gebouw zijn 345 organisaties met een ondernemingsnummer gevestigd, waarbij ook de Internationale Federatie van Sledehonden Sporten.
Fietsstore etc. is er niet bij.
Ik las dit draadje nog eens terug. Ter leringhe ende vermaeck.
Toch mis ik wat. Een eerder bericht van mij.
dunlop schreef:
Leon schreef: # Hoera, geen verzendkosten. (Nee inderdaad, ze verzenden niks...)
dunlop schreef: En als er geen verzendkosten worden betaald, en de verkoper betaald ze niet.
Wie dan wel?
Oftewel:
Wie wordt belazerd, en wie wordt opgelicht?
Grandonneur schreef: Dat is een hele ouderwetse benadering van verdienmodel.
Ach ja. Je hebt verschillende visies van een verdienmodel
Het eerste citaat (van Leon) is terug te vinden. De overige niet.
Of ligt dat aan mij?
dunlop schreef:
di 13 sep, 2022 18:06

Het eerste citaat (van Leon) is terug te vinden. De overige niet.
Of ligt dat aan mij?
Welk "overige" mis je?
derdekeer schreef:
di 13 sep, 2022 10:43
Het minste wat je kunt doen is inderdaad een klacht indienen op https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/
België? Omdat volgens de site ze daar zitten?

De Algemene voorwaarden schrijven:
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
Geen slecht idee om contact op te nemen net deze geschillencommissie denk ik.

Je kan ook de registratiegegevens van "Domain Name: FIETSSTORE.NET" opvragen, een selectie daaruit:

Registrar: Turkticaret.net
Registrant Organization: Privatewhois biz
Registrant Street: Nisantasi Sisli Note Visit privatewhois.biz
Registrant City: Istanbul
Registrant State/Province:
Registrant Postal Code: 34330
Registrant Country: TR
Registrant Phone: +90.2242248640
Registrant Email: contact@privatewhois.biz
dunlop schreef:
di 13 sep, 2022 18:06
Ik las dit draadje nog eens terug. Ter leringhe ende vermaeck.
Toch mis ik wat. Een eerder bericht van mij.
dunlop schreef:
Leon schreef: # Hoera, geen verzendkosten. (Nee inderdaad, ze verzenden niks...)
dunlop schreef: En als er geen verzendkosten worden betaald, en de verkoper betaald ze niet.
Wie dan wel?
Oftewel:
Wie wordt belazerd, en wie wordt opgelicht?
Grandonneur schreef: Dat is een hele ouderwetse benadering van verdienmodel.
Ach ja. Je hebt verschillende visies van een verdienmodel
Het eerste citaat (van Leon) is terug te vinden. De overige niet.
Of ligt dat aan mij?
Dat eerder bericht staat hier:
viewtopic.php?f=8&t=37838&p=427813&hili ... en#p427813
daulagari schreef:
di 13 sep, 2022 18:35

België? Omdat volgens de site ze daar zitten?
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Ze claimen een in België gevestigde onderneming te zijn met een Belgisch ondernemingsnummer. Ze zijn dat niet, voor zover ik dat kan nagaan in de Belgische kruispuntbank van ondernemingen. Lijkt me iets wat je in België moet melden (als je daarvoor zin en energie hebt).

Ik weet ook niet of je zomaar kunt claimen dat "uitsluitend" het recht van een ander land van toepassing is. Het gaat hier om een onderneming met een Belgisch adres, die beweert een Belgisch ondernemingsnummer te hebben. Het lijkt me sterk dat je dan met een eenvoudige clausule in de algemene voorwaarden kunt ontsnappen aan het Belgische recht. Maar ik ben geen expert ter zake.
Nog een webshop met aantrekkelijke prijzen, wie durft;-P
bumm.de geinformeert over deze 'database'

https://www.buschmuller.com

Free shipping from Manhattan KS US
Schermafbeelding 2022-09-19 om 13.55.40.png
Dit zou ik wel durven, reken wel op extra invoerkosten.
Bert van Sprang schreef:
ma 19 sep, 2022 15:06
Dit zou ik wel durven, reken wel op extra invoerkosten.
Geen goed idee volgend de echte Busch + Müller
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dear Mister de Groote,

thanks for your message.
It is indeed a fake store. Please don't order there.

Take care.

kind regards

i.A. D. Schmidt

Tel.: +49 2354 915-7112
Fax: +49 2354 915-7000
E-Mail: service@bumm.de

www.bumm.de

BUSCH & MÜLLER KG
Auf dem Bamberg 1
58540 Meinerzhagen
Germany
Tel.: +49 2354 915-6000
Fax: +49 2354 915-7000

Amtsgericht Iserlohn, HRA 2601
USt-IdNr. DE 125790090
Bert van Sprang schreef:Dit zou ik wel durven
Al besteld?
Nee, want invoerkosten veel te hoog en niets nodig.
J de Groote schreef:
ma 19 sep, 2022 18:00
Bert van Sprang schreef:
ma 19 sep, 2022 15:06
Dit zou ik wel durven, reken wel op extra invoerkosten.
Geen goed idee volgend de echte Busch + Müller
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dear Mister de Groote,

thanks for your message.
It is indeed a fake store. Please don't order there.
Daar zou je zo intuinen
keesswart schreef:
za 10 sep, 2022 16:10
Bij Trustpilot is te lezen: Dit domein kan niet meer worden beoordeeld, omdat het niet voldoet aan de ethische normen van Trustpilot. Alle reviews uit het verleden zijn niet meer zichtbaar op Trustpilot.
Er staan nu nieuwe reviews. De domeinnaam overigens is 25 mei 2021 geregistreerd bij Turkticaret.net (Turkije) en de server wordt gehost in Florida. Merkwaardige combinatie.