Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kentekenplaat voor fietsers in Amsterdam? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Kentekenplaat voor fietsers in Amsterdam?

mikefiets schreef:
zo 04 sep, 2022 13:18
Opvallend, zonder er verder een waardeoordeel aan te willen hangen :|
(een oordeel wat ik natuurlijk wél heb):

twee volle pagina's aan reacties,
maar de koker waar dit 'plan' vandaan komt - D66 -
blijft volledig onbenoemd!

Net als de coalitie, waarbinnen dit soort proefballonnen opgelaten worden....
Ik voel een complottheorie aankomen...
mikefiets schreef:
zo 04 sep, 2022 13:18
Opvallend, zonder er verder een waardeoordeel aan te willen hangen :|
(een oordeel wat ik natuurlijk wél heb):

twee volle pagina's aan reacties,
maar de koker waar dit 'plan' vandaan komt - D66 -
Wat zou daar mis mee zijn? Een wethouder mag natuurlijk proefballonnen oplaten.
Op 1 augustus 1924 werd in Nederland het fietsplaatje ingevoerd.
D66 bestond toen nog niet :D
Het kabinet bestond in 1922 tot 1925 uit ministers van de Katholieken, ARP en CHU, alsmede drie partijlozen.
Iedere fietser, op wat uitzonderingen na, moest belasting betalen voor zijn tweewieler door een metalen plaatje te kopen dat op de fiets bevestigd moest worden.

Bron: http://www.fietsbelasting.nl

Wat toen kon moet ook nu kunnen. Zij het dat de doelstelling nu verkeersveiligheid is.
Krijgen kinderfietsen ook het kenteken?
peter de rijk schreef:
zo 04 sep, 2022 00:05
Deze wethouder lijkt Amsterdam tot een China 2.0 aan de Amstel te willen omvormen. ...
Deze wethouder is niet de eerste die zich ergert aan het gedrag van fietsers.

In Berlijn is het idee ook al eens geopperd. Omdat fietsers de meeste fietsongevallen aan zich zelf te wijten zouden hebben.

Ook in het Australische NewSouthWales is het idee geopperd omdat fietsers zich slecht zouden gedragen, maar niet konden worden gepakt. Iemand heeft toen een fietshelm ontworpen met nummerplaat en richtingaanwijzers.

Een kentekenplaat op een helm deed me realiseren dat een kenteken op een fiets nooit gaat werken.
Want met een kenteken op de fiets wordt de eigenaar gepakt en niet de gebruiker van de fiets.
Terwijl het juist de bedoeling is om de berijder te pakken.
Met de huidige omvang van de fietsdiefstal wordt het moeilijk om eigenasr en berijder aan elkaar te koppelen.
willem.m schreef:
zo 04 sep, 2022 13:41
Ik voel een complottheorie aankomen...

Geen idee hoe of wat jij er hier een complottheorie bij kan bedenken.
Maar misschien zit je heel diep in deze materie, en zie ik zaken over het hoofd?
(39 reacties, waarin nul keer gerelateerd of gerefereerd wordt aan enige politieke achtergrond: dat acht ik opvallend.... jij kennelijk niet)

bert sitters schreef:
zo 04 sep, 2022 14:19
Wat zou daar mis mee zijn? Een wethouder mag natuurlijk proefballonnen oplaten.
???
Beweer of suggereer ik anders?
39 reacties, waarin nul keer gerelateerd of gerefereerd wordt aan enige politieke achtergrond.
Dat vindt ik opvallend.... en dat heeft werkelijk niets met proefballonnen van doen!
Grappig.
Iemand gooit een stuk rood vlees, en iedereen reageert.
Zelfs de meest wilde opmerkingen. En complottheorieën.
Het mag dan wel in Kletspraat staan, maar enige nuance kan toch wel.
joukon schreef:
zo 04 sep, 2022 16:04
Op 1 augustus 1924 werd in Nederland het fietsplaatje ingevoerd.
D66 bestond toen nog niet :D
Het kabinet bestond in 1922 tot 1925 uit ministers van de Katholieken, ARP en CHU, alsmede drie partijlozen.
Iedere fietser, op wat uitzonderingen na, moest belasting betalen voor zijn tweewieler door een metalen plaatje te kopen dat op de fiets bevestigd moest worden.

Bron: http://www.fietsbelasting.nl

Wat toen kon moet ook nu kunnen. Zij het dat de doelstelling nu verkeersveiligheid is.
Krijgen kinderfietsen ook het kenteken?
Het fietsplaatje was geen kenteken, maar een belastingplaatje. Als je in de bijstand zat, dan betaalde je niets, maar dan kreeg je wel een gaatje in je plaatje, zodat iedereen kon zien dat je leefde van de bijstand.
In België is het fietsplaatje pas aan het einde van de vorige eeuw afgeschaft, omdat de kosten hoger waren dan de inkomsten.
In 2021 zijn veel gemeenten actief begonnen met introduceren van 30 km per uur als nieuwe leidende maximumsnelheid in de bebouwde kom. Dit als gevolg van een aangenomen motie in de Tweede Kamer in 2020, waarmee de declaratie van Stockholm voor Nederland bekrachtigd werd.
140 landen beloofden in deze declaratie over te stappen van 50 km per uur naar 30 km per uur in bebouwde gebieden.
Bron: https://www.verkeerskunde.nl/30indekom

Dan is de stap naar 25 km per uur op fietspad slechts een kleine stapje verder.
Verkeer in de stad heeft voor mij verrassende overeenkomsten met een folder van de Lidl: wat je in de praktijk (winkel, stad) aantreft heeft slechts vage overeenkomsten met wat wordt beweerd.
Gevolg is dat ik niet verwacht dat toekomstige beweringen effecten hebben voor mij, tenzij het filiaal sluit of de straat gebarricadeerd wordt.