Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Roaming werkt niet, iemand tips? - Forum Wereldfietser

Roaming werkt niet, iemand tips?

Hoi,

Weet iemand waarom ons internet het in Duitsland niet doet?

Roaming staat aan, toestemming gegeven en dan zouden we binnen de EU gewoon ons eigen abonnement kunnen gebruiken toch?

Onze beide telefoons zeggen dat er mogelijk een firewall of antivirus de verbinding tegen houdt... Volge snij zit dat niet een app onze telefoons.

Meldingen van marktplaats krijgen we wel binnen.

Iemand tips?

Tot ziens wanneer we weer bij de Lidl zijn haha
Begin met het opnieuw opstarten van je telefoon.
Naast roaming moet je ook mobiele data aan hebben staan.
Aan de andere kant: meldingen van marktplaats wel?

Test: bellen naar Nederland, gebeld worden uit Nederland.
Misschien niet het antwoord, maar het platteland van Duitsland is -bij mij althans- berucht om het notoir slechte 4g-bereik.
Is mij ook hetzelfde overkomen, afgelopen februari fietste ik in Ostfriesland en nou had m'n mobiel geen bereik. M'n vrouw thuis natuurlijk ongerust Gelukkig was het maar een dagtochtje.
Herkenbaar, had hetzelfde recent in Tsjechië / Duitsland. In Nederland werkte alles prima maar over de grens geen data meer.

Bleek op mijn abonnement roaming ineens uit te staan. Vond ik natuurlijk pas toen ik mijn account inlogde op de site van de provider (Youfone). Daarnaast heb ik toen ook de APN - instellingen al een keer vernieuwd, dus wellicht dat dat ook geholpen heeft.

Daar zou ik het dus zoeken.
Heb je bereik? Zoja welk. 2G, 3G of 4G. Het antwoord op die vraag staat meestal boven in je scherm.
Staat data aan en wifi uit?
Toestel helemaal uitzetten en opnieuw opstarten helpt vaak. Dan maakt ie opnieuw contact met 'Houston Control' en worden alle instellingen vernieuwd.
Kloppen je APN details of zijn die verouderd en gaat er daarom iets mis? Controleer dit op een rustige plek waar je een goede Wifi hebt en bel zonodig de service desk van je provider.
Ik heb hetzelfde gehad in Zweden. Op vakantie werkte het niet (“u bent niet online”) na de eerste stap op Nederlandse bodem alles weer prima. Bij de KPN-winkel zei het dametje achter de balie “probeert u eens een nieuwe simkaart, vaak helpt dat”. Dat maar niet gedaan, volgende vakantie precies hetzelfde, daarom zelf maar uit gaan zoeken, bleek gewoon aan de APN instelingen te liggen.
Probeer via een andere provider (automatisch zoeken uitzetten)
Als de telefoon op je stuur zit zou het ook zo kunnen zijn dat je simkaart net niet helemaal lekker meer zit door de trillingen van het stuur.
Je hebt bij je provider ook aanstaan dat je data in het buitenland mag verbruiken?
Speeder300 schreef:
wo 27 jul, 2022 13:39
Ik heb hetzelfde gehad in Zweden. Op vakantie werkte het niet (“u bent niet online”) na de eerste stap op Nederlandse bodem alles weer prima. Bij de KPN-winkel zei het dametje achter de balie “probeert u eens een nieuwe simkaart, vaak helpt dat”. Dat maar niet gedaan, volgende vakantie precies hetzelfde, daarom zelf maar uit gaan zoeken, bleek gewoon aan de APN instelingen te liggen.
Vreemd, ik heb een tweede huis in Zweden en m'n smartphone werkt altijd prima. Weliswaar nieuw gekocht bij Euronics in Ekshärad, een Galaxy A13. Met de oude KPN-simkaart uit m'n zojuist kort tevoren overleden Nokia-2.
Ja mobiele data en roaming staat aan.

Ik heb de apn instellingen opgezocht en daar iets in aangepast wat ik op google vond. Ik snap er zelf niets van, het werkt overigens niet. Ik denk dat het aan KPN ligt. Ik zal er later nog een keer naar kijken. Probleem is dat ik niet weet wat.

Beide hebben KPN.. maar dat hebben we al jaren, nooit een probleem mee gehad.

Nog twee weken en dan stappen we over naar youphone
Kun je de APN gegevens hieronder neerzetten middels een screenprint.
Wie weet vinden we in het thuiskantoor wat er aan scheelt.
luchtfietser schreef:stappen we over naar youphone
Youfone gebruikt het netwerk van KPN.
Verwacht daar dus niet de oplossing.
Ik heb, vooral in duitsland, ook vaak problemen met mijn internet op mobiel. oplossing: handmatig een netwerk kiezen ipv je telefoon dit automatisch laten doen...

Geen idee waarom dit juist in duitsland issues oplevert; in andere europese landen nooit problemen :roll:
dunlop schreef:
do 28 jul, 2022 09:09
luchtfietser schreef:stappen we over naar youphone
Youfone gebruikt het netwerk van KPN.
Verwacht daar dus niet de oplossing.
Dan kun je meteen ook bij SIMYO wegblijven want ook die gebruikt het KPN-netwerk (in Duitsland natuurlijk niet maar de gekozen provider berekend de kosten wel aan jouw provider door.)
Mijn vrouw en ik hadden hetzelfde probleem in zowel Duitsland als Oostenrijk. We zitten beide bij Youfone. De oplossing bleek te zijn bij Mobiele Netwerken, Namen Toegangspunten (Samsung, Android smartphone) een extra naam toe te voegen en daar de APN code in te vullen van Youfone. Zie link Youfone en dan Veelgestelde vragen, Instellingen buitenland
wim49 schreef:
do 28 jul, 2022 13:05
Mijn vrouw en ik hadden hetzelfde probleem in zowel Duitsland als Oostenrijk. We zitten beide bij Youfone. De oplossing bleek te zijn bij Mobiele Netwerken, Namen Toegangspunten (Samsung, Android smartphone) een extra naam toe te voegen en daar de APN code in te vullen van Youfone. Zie link Youfone en dan Veelgestelde vragen, Instellingen buitenland
Hier sluit ik mij bij aan.
Ik heb Hollandsnieuwe (Vodafone)
Ook in Duitsland.
De oplossing was handmatig de APN in te vullen die ik in de gebruiksaanwijzing op de website aantrof.
Uiteraard pas nadat ik bij de Aldi een kaartje had gekocht om überhaupt op het internet te kunnen.
dunlop schreef:
do 28 jul, 2022 09:09
luchtfietser schreef:stappen we over naar youphone
Youfone gebruikt het netwerk van KPN.
Verwacht daar dus niet de oplossing.
Zeker niet als je thans in Duitsland bent en aan een Duitse provider gekoppeld bent.
Ben je toevallig recent verplicht van xs4all naar KPN gemigreerd?
Ik heb geprobeerd op KPN te zoeken naar de instelling maar ik kan mijn telefoon niet selecteren. Hij staat er wel bij maar naar een eerste selectie kan ik niet het vakje aanvinken. Vervolgens kan ik niet verder.

Kan iemand het voor mij opzoeken en het hier posten? Dat zou fijn zijn.

Mijn toestel is Xiaomi Redmi Note 10 5G Dual-SIM (Model M2103K19G