Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Roaming werkt niet, iemand tips? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Roaming werkt niet, iemand tips?

Dit moet het zijn:
De instellingen voor internet van KPN op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt:

Naam: KPN
APN: internet
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-Type: internet / default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Op welke pagina dat voor jouw toestel ingevuld moet worden, weet ik niet.
Op mijn telefoon staat naast Youfone, idd ook nog KPN.
Naam: KPN Internet
APN: internet

Kijk maar even of dit werkt.
Nu in Duitsland, roaming via Simyo werkt gewoon. Dit moest overigens wel eerst in de app of online aangezet worden.
Let ook op je databundel in het buitenland trouwens. Zelfs met een onbeperkte databundel wil dat afhankelijk van de provider in buitenland wel eens een stuk minder worden...

Even een dagje touretappe kijken op je rustdag en elke avond wat actualiteiten op de Nederlandse televisie kunnen je dan al snel richting limiet helpen...
wim49 schreef:
do 28 jul, 2022 17:09
Op mijn telefoon staat naast Youfone, idd ook nog KPN.
Naam: KPN Internet
APN: internet

Kijk maar even of dit werkt.
Je telefoon is net een mens. Als je hem meerdere instructies geeft, raakt ie op den duur in de war. De APN instellingen vertellen je toestel waar 'houston control' is en hoe hij daar mee moet communiceren.
De 1e kerntaak van een telecombedrijf is verbruik factureren. Als verbruik niet geregistreerd kan worden, dan kan het niet gefactureerd worden. Dan stopt de boel.
Op internet (de KPN-site is helaas niet verhelderend) de volgende instructie gevonden:

Android telefoon
1. Kies Instellingen.
2. Kies Meer netwerken.
3. Kies Mobiele netwerken.

Als Mobiele gegevens uitgeschalekd is, schakel Mobiele gegevens in.
Als Mobiele gegevens ingeschakeld is, ga verder met de volgende stap.
4. Kies Namen toegangspunten.
5. Druk op de menu-toets.
6. Kies Nieuw toegangspunt.

Bij Naam voer je KPN Mobiel Internet in.
Bij APN voer je portalmmm.nl in.
Bij Proxy voer je niets in.
Bij Poort voer je niets in.
Bij Gebruikersnaam voer je niets in.
Bij Wachtwoord voer je niets in.
7. Scroll naar beneden.

Bij MCC voer je 204 in.
Bij MNC voer je 08 in.
8. Scroll naar beneden.

Vink bij Verificatietype Geen aan.
9. Kies Type toegangspunt.

Als dit scherm verschijnt, voer default in (let op: in kleine letters) en kies OK.
Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan.
10. Druk op de menu-toets.
11. Kies Opslaan.
12. Vink KPN Mobiel Internet aan.
13. Keer terug naar het Startscherm.

Je Android-toestel is nu ingesteld voor het gebruik van mobiel internet. Keer terug naar het startscherm en schakel je toestel uit. Start vervolgens opnieuw op om de instellingen te activeren.
De laatste keer dat ik in Duitsland was had ik alleen in de buurt van plaatsen 4G bereik, daarbuiten alleen 2G. Daarover werkt internet niet of amper. Ik denk dat mijn nieuwe telefoon geeneens meer 2G ondersteunt.

Ik zou oppassen met zomaar random instellingen proberen zonder dat duidelijk is wat het probleem is. Zorg dat je terug kan naar precies de oude instellingen, anders heb je kans dat het helemaal niet meer gaat werken.
Herhalingalarm...
bast1aan schreef:
vr 29 jul, 2022 14:01
De laatste keer dat ik in Duitsland was had ik alleen in de buurt van plaatsen 4G bereik...
willem.m schreef:
wo 27 jul, 2022 11:51
Misschien niet het antwoord, maar het platteland van Duitsland is -bij mij althans- berucht om het notoir slechte 4g-bereik.
Alleen dat ie dan terugvalt op 2G mist in jouw reactie. Dat kan net relevant zijn om te begrijpen waarom je wel spraak maar geen data hebt. Bovendien is dat ook te zien in de telefoon, helaas heeft TS die informatie niet gegeven.
TS heeft al even geen bereik meer. 😊🤭
Ik heb het geprobeerd hoor. Het gehele stappenplan. Maar het lukt niet. Misschien dat ik online iets moet wijzigen... Maar goed, morgen fietsen we Nederland weer in.

Iedereen bedankt voor de hulp!!!
Ik zit nu ook in Duitsland en heb ook problemen met roaming. Vodafone is mijn service provider maar vodafone.de netwerk werkt hier niet. Handmatig telekom.de gekozen en daarmee heb ik na verloop van tijd wel internet. Krijg eerst wel een aantal keer een melding dat ik geen service heb maar na een minuut of twee gewoon verbinding.
Klinkt als een protocol issue. Telefoon even helemaal uitzetten en weer aanzetten. Dan gaat je toestel op zoek naar Houston Control en vertelt waar het zelf is.
Doe dit op een plek waar je een goeie 4G verbinding hebt.

Stukje lezen: https://www.differencebetween.com/diffe ... nd-vs-vlr/
'Telefoon opnieuw opstarten' was op 27 juli de eerst gegeven tip 🧐

Stukje lezen:
viewtopic.php?f=23&t=37719&start=20#p425048
Dat heb ik niet gelezen of niet onthouden. Wat nu?
HenkS schreef:
vr 05 aug, 2022 17:32
Wat nu?
APN-instellingen goed zetten, voor de rest niks.