Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het wordt al aardig druk met al die draadjes. - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Het wordt al aardig druk met al die draadjes.

En niet elk gebied in Nederland heeft eenzelfde windsterkte. Het is uiteraard efficiënter om ze daar te plaatsen waar het tegen de laagste kosten kan en voldoende windkracht aanwezig is.
de overheid had enkele jaren terug bedacht dat ze ongeveer per provincie (naar rato van grootte) evenveel aan windmolens moesten doen. onzinnig, maar meneer Kamp ging de provincies langs om ze dit nog even op het hart te drukken.
vorige week was dezelfde meneer Kamp 'vergeetachtig' voor een parlementaire enquete-commissie over het drama van de gaswinning (en enorme schades daarvan en enorme geldelijke gewin voor de BV Nederland) en zijn rol hierin.
dat belooft wat :(

overigens: met een meer regionale en lokale economie kunnen een deel van de stroom-draadjes in de grond. en we kunnen bijvoorbeeld aan de thuisbatterij, maar niet morgen en niet allemaal tegelijk. grote kwestie :? bij de windmolens en ander maatregelen is er ook nog de NIMBY...
Screenshot_752.png
Molen
Daar bij die molen, die mooie molen, daar staan er nog zoveel meer.
Tijdsgeest 21e eeuw tegenover die van oude glorie?
Tijdsgeest 21e eeuw tegenover die van oude glorie?
Ik vind het wel wat hebben, al die molens in het gelid. Over 50 jaar noemen we het industrieel erfgoed.
joukon schreef:
wo 05 okt, 2022 22:01
Screenshot_752.png

Daar bij die molen, die mooie molen, daar staan er nog zoveel meer.
Tijdsgeest 21e eeuw tegenover die van oude glorie?
Ach, de Goliath van m'n collega molenaar Ida Wierenga-Spijk.
Vlakbij de terminal van Holland Norway Lines
https://www.molendatabase.nl/nederland/ ... nummer=371.
Draad, drader, draadst...
PXL_20221009_123136441-01.jpeg
Wij gebruikers consumeren elektriciteit.
Dat gaat uiteraard gepaard met verandering van landschap.

Draadjes. Overal draadjes.
draadjes.jpg
draadjes
Hier ook: https://nos.nl/l/2452720
Mooie foto.

Deed me een beetje hieraan denken (niet zelf genomen, sta er wel op):
draadjes.JPG
joukon schreef:
do 17 nov, 2022 12:56
Wij gebruikers consumeren elektriciteit.
Dat gaat uiteraard gepaard met verandering van landschap.

Draadjes. Overal draadjes.

draadjes.jpg
Zelf gefotografeerd? (Anders telt het niet 😉)
willem.m schreef:
do 17 nov, 2022 14:01

Zelf gefotografeerd? (Anders telt het niet 😉)
Ja Willem. Ergens langs de Waal, 2018 genomen.
Wie al fietsend door het Hollands landschap "loopt" te somberen, er zijn er die dankbaar gebruik weten te maken van het aanbod. De schaarste aan bomen en bos wordt zo enigszins gecompenseerd?
DSC_0054.JPG
Woningbestand
Ah, Rossum :)
Draadjes. Als het maar geen losse eindjes zijn.
stopcontact.jpg
stopcontact
Ah daar komt de groene stroom vandaan.
Groene stroom? Greenwashing.
Stroom stroomt niet. Essentie is dat energie via de 50Hz bibber wordt overgedragen zegt een vriend van mij, die in verleden energiebaas was. Het stroomt niet. Punt.

Zie ook: https://www.hoogspanningsnet.com/hoogsp ... rom-50-hz/
Ach, het is een kwestie van tijdsbesef. 0,01 seconde stroomt het de ene kant op en 0,01 seconde de andere. Een leuke middelbareschoolsom is het ook om uit te rekenen hoe ver de electronen, dan wel gaten, in die tijd door een hoogspanningskabel komen, en weer teruggaan. Spoiler: niet ver. De uitkomst weet ik niet meer ... te lang geleden.
Zei iemand draadjes?
20221208_124156.jpg
20221208_124237.jpg
Hoogspanning draadje.jpg
Draadje
Gelukkig, ze zijn er nog. Hoewel dat ene draadje hangt wel gevaarlijk naar beneden.
Bemmel kan fluiten naar ondergrondse 150-kV-hoogspanningslijn omdat de kosten te hoog zijn.
De draadjes blijven nog wel eventjes in zicht met de stijgende energiebehoefte van burgers en bedrijven.
Vandaag in AD, editie Lingewaard.
draad.jpg
Zuidkant Bemmel
Ben altijd wel benieuwd naar de invloed op de mens van het veld dat om zo’n hoogspanningskabel hangt, en of er nog verschil is als de kabel op dezelfde afstand, maar in de grond ligt.
Trouwens, ik zie op de foto dat niet alleen in Groningen de huizen verzakt zijn :wink: .
joukon schreef:
zo 08 jan, 2023 14:06
Hoogspanning draadje.jpg

Gelukkig, ze zijn er nog. Hoewel dat ene draadje hangt wel gevaarlijk naar beneden.
Is niet gevaarlijk, want dergelijke draden aan de uiteinden van de draagarmen zijn randaarde-draden. Kan je zo aanraken.
Martin E. van Doornik schreef:
do 02 feb, 2023 11:02
Is niet gevaarlijk, want dergelijke draden aan de uiteinden van de draagarmen zijn randaarde-draden. Kan je zo aanraken.
Ik vertrouw jou volledig, maar je kunt me in zo’n geval best vijf euro beloven, dan pak ik zo’n van een hoogspanningsmast afhangende draad toch mooi niet vast.

P.S. Bij biedingen vanaf een tientje begin ik te twijfelen :wink: .