Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mooi fietsen in Zweden. - Forum Wereldfietser

Mooi fietsen in Zweden.

Voor wie het nog niet weet, je kunt geweldig mooi fietsen in Zweden. Echt een aanrader om je er eens in te verdiepen.
72CFA095-8DD5-4DAA-A11D-0486C69D131C.jpeg
Heb je tips?
Routes?
Waar heen te gaan en waar niet?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, over twee weken een ronde Zuid Zweden gepland. Met auto weliswaar maar fietsen mee.
Je kan daar inderdaad mooi fietsen, en stil is daar ook echt stil (iets wat we hier nog nauwelijks kennen), jammer genoeg zijn de gravelwegen daar soms voorzien van een wasbord en dan is fietsen opeens een stuk minder leuk. Het jammere is dat je daar niks aan kan doen, het jaar ervoor of erna kan het er weer prima bij liggen. Het zorgt er tevens voor dat je een stuk langzamer gaat rijden dus dat is ook iets om in de planning rekening mee te houden.
De wegen zijn misschien wat minder strak dan het zoef asfalt of beton in Nederland maar er is prima op te rijden. Tot nu toe altijd een mooi spoor kunnen vinden om rustig te rijden. De rust en ruimte geven rust en onthaasten ook enorm. Ook op de toeristische stukken kom je bijna niemand tegen. Het toerisme is niet ingesteld op honderden bezoekers, wat een verademing is dat.
https://visitsweden.nl/te-doen/natuur-b ... -fietsers/ geeft inspiratie en https://visitasnen.se/en/outdoor/cycling/asnen-runt/ hebben wij voor een groot deel gefietst. Eerder al een tocht langs kanalen. Verwacht geen groot ingericht vvv kantoor, vaak is er info in de locale ica super te vinden of bij een restaurant. Er is wel veel te vinden over leuke mooie tochten in de omgeving. Er staat ook veel aangegeven, zo ook de routes zijn met bordjes aangegeven. Als je straks in Zweden bent, valt het je vanzelf op. Veel plezier!
Oja, pomp je banden niet op naar de maximale spanning. Dat maakt het fietsen een stuk comfortabeler.
FB1CB042-FC4B-4B4A-885C-09111BB1D75F.jpeg
7BF0030C-998C-4C5E-A9C7-C26C1069F0CB.jpeg
Na onze toch in Denemarken van dit jaar, kijk ik uit naar Zweden volgend jaar.
Zweden maakte deel uit van mijn recente rondje Oostzee.
Wat een geweldig land om te zijn, te fietsen en (wild) te kamperen. Op geweldige verlaten plekken aanbeland met een shelter, vuurplaats, zwemwater en plaats voor mijn tent.
0869EEB9-84B2-49F3-8876-5A7D1C1AB015.jpeg
947D38EF-9509-4B47-B29C-EDFFA4822C7A.jpeg