Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kurk in je oog - weg fietsdroom - Forum Wereldfietser

Kurk in je oog - weg fietsdroom

Misschien heb je het gezien of gelezen: gisteren liep Giro d'Italia-deelnemer Biniam Girmay een oogblessure op toen hij een kurk in zijn oog kreeg tijdens het vieren van zijn etappezege.

girmay kurk ap.jpg
In dit artikel op de NOS site staan meer voorbeelden van zulke lullige incidenten met soms flinke gevolgen voor sporters: https://nos.nl/artikel/2429311-van-boar ... n-sporters.

Hebben jullie ook wel eens zoiets meegemaakt? Ik bedoel: een uitglijder, botsing of andere knullig incident waardoor je niet (verder) op die fietsvakantie kon waar je zo lang naar had uitgekeken?
Een in de medische wereld bekend letsel, met name in Frankrijk.
Derhalve een te ontkurken spuitfles behandelen op de manier van een geladen vuurwapen; niet op iemand richten.
Ik mis in het stukje van de NOS toch wel de onfortuinlijke shorttracker Sjinkie Knegt, die zich vreselijk aan de houtkachel brandde. Maar dat is uiteraard geen kleinigheid.
Sport en alcohol gaan sowieso niet goed samen.
Leon schreef:
wo 18 mei, 2022 18:00
Ik mis in het stukje van de NOS toch wel de onfortuinlijke shorttracker Sjinkie Knegt, die zich vreselijk aan de houtkachel brandde.
Zomaar nóg een reden om die troep te verbieden. Als land i.v.m. het milieu het gas af willen schaffen maar houtkacheltjes toe blijven staan, dán heb je ‘t wel begrepen, dacht ik zo :wink: .
Ja, laten we nog eens wat meer verbieden...
Pas op met op de camping open trekken van een flesje schuimige.
willem.m schreef:
wo 18 mei, 2022 14:26
Hebben jullie ook wel eens zoiets meegemaakt? Ik bedoel: een uitglijder, botsing of andere knullig incident waardoor je niet (verder) op die fietsvakantie kon waar je zo lang naar had uitgekeken?
Leuke vraag. Probeer me te bedenken of zoiets al voorgenomen is maar dan blijkt het geheugen niet feilloos.

Mijn vrouw is wel eens zomaar zwanger geraakt. Is dag een voldoende knullig incident? Daardoor hebben we een geplande fietsvakantie op de lange baan moeten schuiven.

Op zich was zij in bezwangerde toestand een erg sterke fietser. Maar het slapen in de kleine tent was reden om voor een andere vakantie te kiezen.
Joris Flemming schreef:
do 19 mei, 2022 08:51
Ja, laten we nog eens wat meer verbieden...
Ga maar een tijdje wonen in een huis voorzien van mechanische ventilatie naast iemand die dagelijks hout stookt omdat anders het huis verwarmen boven zijn budget uitkomt, dan wil ik je nog wel eens horen. Maar goed, het ging hier over kurken in ogen :wink: .
Speeder300 schreef:
do 19 mei, 2022 07:57
Leon schreef:
wo 18 mei, 2022 18:00
Ik mis in het stukje van de NOS toch wel de onfortuinlijke shorttracker Sjinkie Knegt, die zich vreselijk aan de houtkachel brandde.
Zomaar nóg een reden om die troep te verbieden. Als land i.v.m. het milieu het gas af willen schaffen maar houtkacheltjes toe blijven staan, dán heb je ‘t wel begrepen, dacht ik zo :wink: .
Foto 147.jpg
En wij alsmaar zeuren in het volle Nederland over hout stoken, terwijl dit beeld heel normaal in Zweden is.
Om nog een beetje relevant te blijven: let op met hout kloven! Doe beschermende kleding aan en zet een veiligheidsbril op. Met een splinter in je oog is het lastig fietsen.

@Grandonneur: Dus het was een ongelukje? 🤭
Martin E. van Doornik schreef:
do 19 mei, 2022 10:22
Foto 147.jpg
En wij alsmaar zeuren in het volle Nederland over hout stoken, terwijl dit beeld heel normaal in Zweden is.
Als je niet weet wat de problemen zijn met houtstook in Nederland (fijnstof, CO en transport van het hout) dan krijg je inderdaad dit soort rare opmerkingen.
willem.m schreef:
do 19 mei, 2022 10:49
@Grandonneur: Dus het was een ongelukje? 🤭

Het was voor het eerst dat deze tot dat moment slechts theoretische bijwerking van zich deed gelden. Ja de geplande fietsvakantie moest worden geannuleerd, maar dáár hebben we op zich geen nacht van wakker gelegen.
willem.m schreef:
do 19 mei, 2022 10:49
Om nog een beetje relevant te blijven: let op met hout kloven! Doe beschermende kleding aan en zet een veiligheidsbril op. Met een splinter in je oog is het lastig fietsen.
De foto heb ik ergens langs de weg gemaakt. Men draagt inderdaad hier beschermende kleding en zo.
Onze eigen voorraad brandhout heb ik van de buren gekregen (zie foto, is maar een deel ervan). Hun huis staat honderd meter hiervandaan, hoe vaak heb ik met de kruiwagen heen en weer gelopen.... Goed voor jaren.
DSCF7743-klein.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
do 19 mei, 2022 10:22
En wij alsmaar zeuren in het volle Nederland over hout stoken, terwijl dit beeld heel normaal in Zweden is.
Ik ben nu een keer of tien in Zweden geweest, en heb daarbij het idee gekregen dat er nogal wat verschil zit tussen daar en hier, oppervlakte, inwonertal, dat soort dingen.
Vrienden van mij wonen in Stockholm, in hun vorige huis en het huidige zit een warmtepomp, de mensen in die hele wijk peinzen er niet over om de buren in hun houtdamp te zetten.
Met alle respect, maar kaap dit draadje niet voor een discussie over houtstook, warmtepompen, milieu en moeder aarde. Tip: start desgewenst een separaat topic.
Daar heb je gelijk in. Het is zo verleidelijk, soms kom je er toevallig in terecht. Het rare is dat als je dan over het afgeleide onderwerp een eigen topic maakt het vaak na twee reacties uitdooft. Dus eigenlijk moet je heel ergens anders over beginnen en dan stiekem een afleidingsmanoeuvre inzetten :D .

Maar, dan maar een kleintje on-topic: ik fiets 900 meter van huis naar de veerpont voor een rit van 50 km, stap aan de andere kant van de boot, fiets een paar meter en hoor tik tik tik. Blijkt er een spijker rechtop in de achterband te zitten die met z’n punt door het velglint op de binnenkant van de velg morseseinen staat te geven. Dus lopend terug en weer de pont op. Was dan wel geen bedorven fietsvakantie, maar toch wel jammer van de rit.
Vroeger fietste ik op een dag door Alkmaar en toen kreeg ik iets scherps in mijn oog en dat deed zeer pijn. Met hulp van een omstander ben ik toen naar een oogarts geweest, het was een flinke zandkorrel.
Geen kurk in het oog, maar wel een insect in mijn keel:
Ik wilde in 2019 van Den Bosch (DB) een ritje naar Petten (NH) maken om daar iemand te bezoeken. Maar na een kilometer of dertig vloog er een insect in mijn mond dat mij hard stak. Ik fietste eerst laconiek door, maar toen de zwelling groter werd kreeg ik een horrorvisioen van een stikkende wielrenner. Daarna ben ik toch maar terug gefietst naar de eerste hulp in Gorinchem om een prik tegen de allergische reactie te halen, en vervolgens ben ik terug naar huis gefietst ("Meneer, zou u dat nou wel doen? Kan niemand u komen ophalen?"). Lullig om zo een fietsdag af te sluiten, al gingen mijn gedachten ook uit naar het insect dat die dag het loodje legde.
Grandonneur schreef:
do 19 mei, 2022 09:26
Mijn vrouw is wel eens zomaar zwanger geraakt.
Daar schijn je normaal gezien toch 2 personen voor nodig te hebben dus je bent op zijn minst medeschuldig.

Althans dat hoop ik voor je :P