Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietserspad populairste van Europa - Forum Wereldfietser

Fietserspad populairste van Europa

Kreeg net bericht van oppad over de 25 populairste fietsreizen van Europa.

Op 1 staat, het fietserspad.
Op 2 staat de Maasfietsroute
Op 3 staat De Vennbahn Radweg

Verder valt op dat veel routes uit Duitland komen als mooiste.



Tekst van oppad:

Van de pakweg 1 miljoen mensen die jaarlijks oppad.nl bezoeken, is een groot deel op zoek naar informatie over een meerdaagse fietsroute. En daarbij waren gedurende het jaar 2021 onderstaande 25 fietsroutes het vaakst bekeken. Die zijn dus erg populair. Mooie fietsroutes, die je geheel of gedeeltelijk kunt doen tijdens een fietsvakantie.

Mario

Bijlagen

supermario schreef:
za 23 apr, 2022 13:36
Op 1 staat, het fietserspad. (=Pieterpad voor fietsers)
Verder valt op dat veel routes uit Duitland komen als mooiste.
Er staat niet 'de mooiste', maar 'de populairste' en dat zijn twee totaal verschillende uitgangspunten.
Ik heb zelf de Vennbahnradweg niet als mooi ervaren. Weinig uitzicht en steeds tussen de bosjes door.
Wel populair.
Ik heb me ooit ook een stukje over de Donauradweg bewogen en was maar wat blij dat ik daarna een andere weg koos.
Mij veel te polpulair.

Overigens is Op Pad wel een van de aanraders om inspiratie op te doen.
Weet je ook hoe die top 25 tot stand is gekomen? Met andere woorden: Wie hebben deze top 25 bepaald en hoe definieert men eigenlijk "fietsroute" of zoals jij schrijft "fietsreis"?

Mijn mooiste fietsreizen staan vast niet in die top 25.

/Edit:
Ik heb zojuist toch maar even op de website gekeken. Poppink heeft gelijk: je verwijzing is niet correct. Het gaat om bestaande, al bedachte fietsroutes (dus niet: fietsreizen) waar bezoekers van Op Pad het meeste naar hebben gezocht (dus niet: de mooiste). Dat is een heel specifieke groep Nederlandstalige websitebezoekers.

Anders dan de lokale horeca heb ik persoonlijk weinig met zulke routes. Maar als ik er dan toch nog een keer een ga doen, zal dat een semi-educatieve zijn, zoals de Frontlijnroute van Kees Swart.
Sorry heb het veranderd.
"Van Europa" moet zijn "Binnen Europa bij bezoekers van Oppad.nl".
Het is me toch wat.
Wil je je andere bezoekers van het forum op de hoogte brengen van interessant nieuws en dan krijg je gelijk de drie grootste azijnpissers over je bericht heen.
Er zijn daarom ook mensen niet meer op het forum.

:D
Steeds meer krijg ik afkeer van alle tot op de meter beschreven routes.
Zelf je route goed voorbereiden met goede kaarten en eigentijdse middelen en je komt overal. Gooi al die fietsroute- en knooppuntenboeken overboord. Onderweg kom je genoeg moois en informatie tegen. Laat je onderweg verrassen en geniet zonder dat alles al is voorgekauwd. Maar durft de Wereldfiets het avontuur nog wel aan te gaan. Is niet de commercie de navigator van ons plezier geworden. Neem het stuur van jouw route in eigen hand en dompel je onder in een nieuwe wereld.
Ha Mario, leuk om te weten hoor, die lijst van populaire routes. Betekent ook dat veel mensen fietsen; hele route, halve route, stukje, van de ene route naar de andere route springen ...
Ik smul van routeboekjes. Heerlijk al die informatie erbij en thuis terug in de kast meteen een fotoboekje en herinnering.
Daarnaast houd ik ook van Michelinkaarten wanneer ik zelf wat moet bedenken. Uren turen ...
Nogmaals dank hoor Mario!
janenliseth schreef:
zo 24 apr, 2022 07:46
Steeds meer krijg ik afkeer van alle tot op de meter beschreven routes.
Zelf je route goed voorbereiden met goede kaarten en eigentijdse middelen en je komt overal. Gooi al die fietsroute- en knooppuntenboeken overboord. Onderweg kom je genoeg moois en informatie tegen. Laat je onderweg verrassen en geniet zonder dat alles al is voorgekauwd. Maar durft de Wereldfiets het avontuur nog wel aan te gaan. Is niet de commercie de navigator van ons plezier geworden. Neem het stuur van jouw route in eigen hand en dompel je onder in een nieuwe wereld.
Bedankt voor het delen van je mening...........

Jan
Zo vele mensen zo veel verschillende meningen.

Een favoriete bestemming blijft afhankelijk van de fietser zelf.

Ben net terug uit Leusden. Heel mooi het NTKC terrein.

https://photos.app.goo.gl/HBErwqS21h5mMZes6

https://photos.app.goo.gl/PMdKiMaT3s3sT1QB7

Bijlagen

supermario schreef:
zo 24 apr, 2022 11:53
Zo vele mensen zo veel verschillende meningen.

Een favoriete bestemming blijft afhankelijk van de fietser zelf.

Ben net terug uit Leusden. Heel mooi het NTKC terrein.

https://photos.app.goo.gl/HBErwqS21h5mMZes6
Zo is 't maar net.

Jan
janenliseth schreef:
zo 24 apr, 2022 07:46
Steeds meer krijg ik afkeer van alle tot op de meter beschreven routes.
Zelf je route goed voorbereiden met goede kaarten en eigentijdse middelen en je komt overal.
De discussie loopt weer heel anders dan dat @supermario deze begonnen is; heerlijk.
Bovendien blijkt @super ook avontuurlijker dan zijn eerste melding in dit draadje zou doen vermoeden.

Mijn afkeer van routes heb ik al laten blijken. Ik probeer steeds weer een ander thema te vinden voor mezelf.
3 jaar geleden een meewindvakantie gehouden die me in Zweden bracht, 2 jaar geleden een nostalgie trip door Zwitserland naar de plekken waar ik vroeger met mijn ouders geweest ben en vorig jaar naar de bronnen van de Moezel, de Saône en de Maas en vervolgens grofweg over de waterscheiding van de stroomgebieden van Rijn en Maas weer naar huis.

Ik wil nog een tip meegeven voor alle routerijders.
Vele jaren geleden gaf mijn vriend Fons me de tip om op het noordelijk halfrond bij voorkeur van zuid naar noord te rijden.
Je hebt dan vooral de zon in de rug en je ziet veel meer van het landschap.
Anders gezegd; je loopt niet de hele dag tegen de zon in te koekeloeren.

Dus voor alle Santiago, Rome, Basel, Avignon en Pieterpad volgers.
Probeer het eens andersom.
Je krijgt een helderder kijk op de wereld
Ik ben slecht in plannen en routes maken. Ben ook heel slecht in geografie. Ik verdwaal snel ergens, dus moet altijd iets bij de handhebben, zoals gpx.
Lang leve de bordjes en de routeboekjes!
Uit een groot onderzoek van de Duitse fietsersbond ADFC komt naar voren dat meer dan 65% van alle ondervraagden bordjes gebuikt als belangrijkste navigatie, zelfs als ze GPS hebben of navigatie op hun telefoon.
Op Pad is van de SNP. Ik neem dat deze reisorganisatie het nodige onderzoek doet naar de populariteit van fietsroutes, voordat zij hun routes in hun programma opnemen.
Poppink schreef:
zo 24 apr, 2022 12:33

Ik wil nog een tip meegeven voor alle routerijders.
Vele jaren geleden gaf mijn vriend Fons me de tip om op het noordelijk halfrond bij voorkeur van zuid naar noord te rijden.
Je hebt dan vooral de zon in de rug en je ziet veel meer van het landschap.
Anders gezegd; je loopt niet de hele dag tegen de zon in te koekeloeren.
1) Daar zit wat in, volgens mijn eigen ervaring;
2) maar het risico is wat groter dat je van goed naar minder goed weer fietst. Het gebeurt vaker dat het zonnig is in Avignon en regenachtig in Brussel, dan omgekeerd.
derdekeer schreef:
zo 24 apr, 2022 19:49
Poppink schreef:
zo 24 apr, 2022 12:33
Vele jaren geleden gaf mijn vriend Fons me de tip om op het noordelijk halfrond bij voorkeur van zuid naar noord te rijden.
1) Daar zit wat in, volgens mijn eigen ervaring;
2) maar het risico is wat groter dat je van goed naar minder goed weer fietst. Het gebeurt vaker dat het zonnig is in Avignon en regenachtig in Brussel, dan omgekeerd.
3) Bovendien kom je niet meer thuis als je niet aan de Noordpool woont.

Carl
Heerlijk die routes die anderen voor je gemaakt hebben. Nooit meer zoeken naar mooie paden, niet meer over drukke paden te hoeven fietsen, geen wegen die niet te fietsen zijn omdat ze veelte steil zijn.
Top.
+1 voor de makers van die mooie routes.