Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vandaag in De Volkskrant: Alleen op fietsvakantie...? - Forum Wereldfietser

Vandaag in De Volkskrant: Alleen op fietsvakantie...?

IMG-20220423-WA0000.jpg
Absoluut. Niet hiken, scubadiven, paragliden... maar alleen fietsen. Niet met vliegtuig, sportwagen of SUV maar alleen met de fiets.
Het is nooit te laat om van elkaar te scheiden.
"In het verleden mocht ik eens in de drie jaar gaan".
Pardon? Als een man dat tegen zijn vrouw zou zeggen zou men er al vanalles bij gaan denken. Ik denk dat een goed gesprek met mevrouw hier wel nodig is.*
Zonder gekheid: veel mensen gaan juist op latere leeftijd alleen (of met anderen) op vakantie.
De relatie met fietsen zie ik hier niet.

*: ik neem aan dat hier geen andere redenen in het spel zijn, anders werden die wel vermeld.
Niet op reageren. Ik vind het ook nogal apart, maar je weet veel meer niet dan wel. Je hoort hier iemand zeggen dat iets niet mag van zijn partner. Misschien gaat hij ook al 5 dagen per week de hele avond naar de kroeg, en doe hij veel meer dingen alleen, al of niet zonder overleg dan kan dit de druppel zijn die de emmer doet overlopen. Kan, ik zeg niet dat het zo is.

Je kan er van alles van vinden, maar zolang je niet meer weet dan dit moet je je er vooral oppassen om een oordeel klaar te hebben.
Hee, wat doet mijn verhaal hier op het forum?
Flix (78)



🤣🤣🤣
Senior2 schreef:
za 23 apr, 2022 09:50
Niet op reageren. Ik vind het ook nogal apart, maar je weet veel meer niet dan wel.
Wegkijken is inderdaad de gemakkelijkste weg.
Het is een hypothetisch geval hier, dus je mag er denk ik voor de leuke discussie van uitgaan dat er niet meer speelt dan dat hij niet 'mocht', zij 'moelijk doet' en 'van niks wil weten'.
Leon schreef:
za 23 apr, 2022 10:41
Senior2 schreef:
za 23 apr, 2022 09:50
Niet op reageren. Ik vind het ook nogal apart, maar je weet veel meer niet dan wel.
Wegkijken is inderdaad de gemakkelijkste weg.
Het is een hypothetisch geval hier, dus je mag er denk ik voor de leuke discussie van uitgaan dat er niet meer speelt dan dat hij niet 'mocht', zij 'moelijk doet' en 'van niks wil weten'.
Wegkijken is iets anders dan niet te snel een oordeel klaar hebben over iets of iemand, maar zoals je aangeeft, inderdaad stof voor een discussie. Ik ben benieuwd of zijn vrouw ook de krant leest
Vorige week in de Viva:

Afbeelding
non-fixie schreef:
za 23 apr, 2022 12:45
Vorige week in de Viva:
Briljant!!

Van dit soort berichten ga ik filosoferen.
Waarom doe je fiets of waarom doe je niets.

In diezelfde Volkskrant die @Jurr aanhaalt, staat de bijdrage van Eva Hoeke die een nachtje weg is.
Het moet gezegd, prachtig stadje, fijne sfeer, het restaurant dat ik had uitgezocht om daar soeverein te gaan zitten eten royaal in zijn porties.
Lekker bier ook.
Dus waarom voelde ik me dan ineens zo, nou ja, leeg?
Ik keek om me heen, tussen mij en de andere gasten zaten vier tafeltjes.
Niemand om mijn ervaringen van die middag mee te delen.
Ik probeerde het bij de serveerster, maar die moest op een zeker moment weer door.
Ik nam een slok, keek naar buiten. Het regende.
Nee, ik ging natuurlijk niet meteen naar huis bellen, ik was niet gek.
Nou ja, één keer kon wel.


Tja, die man wil graag weg. Het kan ook zijn dat zijn vrouw niet kan reizen, al jaren niet.

Of het is gewoon zo dat de zin in veranderen is verdwenen.
Mijn filosofie is dat zolang ik wil veranderen er leven is.
Stilstand is achteruitgang.

In m'n eentje er op uitgaan is elke dag opnieuw aanpassen aan verandering, is leven.
Mijn vrouw laat me (be)gaan en gaat gelukkig ook vaak met me mee.
non-fixie schreef:
za 23 apr, 2022 12:45
Vorige week in de Viva:

[...]
:lol: LOL :lol:
Senior2 schreef:
za 23 apr, 2022 09:50
Je kan er van alles van vinden, maar zolang je niet meer weet dan dit moet je je er vooral oppassen om een oordeel klaar te hebben.
Je hebt gelijk hoor maar hij stuurt een brief naar de krant en vraagt om advies maar daar mag je dan geen oordeel over hebben?
@ Berger, natuurlijk mag je een oordeel hebben. Maar als je dat hebt na slechts één kant van het verhaal gehoord te hebben, een verhaal dat bovendien nog al gekleurd overkomt, is de kans niet gering dat je je oordeel bij moet stellen. Je kan daar voor kiezen.
Als er wederzijds respect en liefde is gun je elkaar toch een eigen leven met eigen interesses? Ik fiets zelf graag alleen en moet er niet aan denken om in een relatie te zitten zoals de meneer uit de Volkskrant. Brrrrr…. Ik zou wel eens willen weten of die vrouw bezorgt is of angstig, of haar man gewoon geen ruimte gunt.
Die mijnheer is helemaal fout bezig.
Toen wij ons op onze eerste tandem orienteerden, sprak mevrouw Vittorio de wijze woorden Met Girl Power kom je verder
Zij had 1000% gelijk.
Van extra aannames doen die in het korte stukje staan wordt het verhaal niet beter. De uitdaging is er - voor mij - in gelegen binnen het gegeven kader te blijven.

Echtelieden behoren elkaar m.i. los te laten en elk deels hun eigen leven te leiden.
Meneer moet aan het werk gezet worden: waarom heb je toestemming nodig? Je leeft samen en doet de dingen in overleg, maar de 'toestemming vooraf' doet vermoeden dat je met je moeder getrouwd bent ipv met je vrouw. Moeders geven kinderen toestemming na aanvraag van. Met je echtgenote overleg je over voors en tegens en daarna maak je een eigen keuze.

Daarna zou meneer eens moeten doorvragen op haar weerstand. Ze doet steeds moeilijker. Waarom dan. En dan niet met het eerste antwoord genoegen nemen. Wat zit daar dan achter? En daarachter? Is ze bezorgd? Om jou, of om zichzelf etc...
Ik ben in mijn loopbaan vaak langere perioden van huis geweest (maanden tot zelfs een klein jaar). Dat was niet steeds leuk, maar er stond wat tegenover. Ook mijn vrouw is wel maanden weg geweest voor het werk. Kortom, we zijn het wel gewend, en dat helpt natuurlijk.
Fietsvakanties doen we vaak samen, maar niet altijd. Ik ga ook wel eens een paar weken alleen op pad. Voor twee of drie weken vind ik dat leuk, maar meestal daarna niet meer. Mijn vrouw vind het ook wel fijn om een tijdje het huis voor zich alleen te hebben.
Over die stukjes in de krant en de Viva kan ik niets verstandigs zeggen. Zijn ze echt, en zoals anderen al schreven: hebben we alle informatie?
Moeders geven kinderen toestemming na aanvraag van. Met je echtgenote overleg je over voors en tegens en daarna maak je een eigen keuze
:D
Dat was ooit zo.. tegenwoordig wordt er ook met kinderen overlegd..(soms helaas)

Wij mogen hier ook niet altijd weg van elkaar. Mede omdat de thuisblijver veel alleen moet doen (sport van de kinderen etc). En dit in combinatie met wisseldiensten (zorg) en dat dat weleens spaak loopt. Toen de kinderen klein waren was dat nog veel lastiger nu is het wat makkelijker. Maar hier in huis wordt ook om toestemming )gevraagd. Ook voor dingen als trainen voor een marathon/triatlon/3xp.w. vechtsport) Ik vind dit bij een 'modern' gezin horen, waar de taken zijn verdeeld.

Wel een andere situatie dan de figuur de VK... ik neem aan dat daar geen kinderen meer n huis zijn..
Wel een krasse knar die uit de Viva.. zwembad alleen gegraven!
Ik heb wel zowat iedere week woorden met m'n vrouw over m'n "fietsdromen". Ik ben nu 37 jaar getrouwd en ben nog altijd smoor op haar. M'n langste fietstochten waren 11 dagen in Oost-Duitsland en 10 dagen in Italië. Verder gaat het ook geld kosten, want wij delen samen hetzelfde bankrekeningnummer. Ik wil heel graag nog één fietstocht ondernemen met vier overnachtingen. Nog het goede moment afwachten wanneer zij in een goede stemming is.
Daarnaast verblijven we gemiddeld twee maanden per jaar in ons Zweedse huis.
Wat klussen betreft, daar gebruik ik de rest van het jaar voor, toch? Een nieuw keukenraam gemaakt, een deur schilderen, dakgoten schoonmaken, enz. M'n vrouw zegt dat ik gouden handen heb.