Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nederlanders kunnen meer doen tegen fietsdiefstal - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nederlanders kunnen meer doen tegen fietsdiefstal

Leon schreef:
ma 11 apr, 2022 20:05
Gaan ze met dat ding (en nog een schijf erin ook) dan je slot openslijpen voor de deur van de buurtsuper of het restaurant(terras) waar je zit te eten?....
Je staat versteld hoe hulpvaardig mensen zijn, als je een slot staat door te slijpen.

Ik heb twee keer een slot moeten doorslijpen omdat iemand (een goede vriend) zijn sleutel kwijt was.
Ik had geen accutol, en moest ergens stroom lenen.
Voorbijgangers staan belangstellend te kijken.

De klus is overigens, ook bij het duurste slot, in minder dan een minuut geklaard.
Je moet even weten waar je moet slijpen.
Alle kettingsloten hebben precies dezelfde zwakke plek.

Ik heb het "vak" van hem geleerd:
https://www.oisterwijknieuws.nl/2022/03 ... -het-moet/
Toen ik 40 jaar geleden ging studeren, zei mijn vader: twee sloten om je fiets en altijd aan een lantaarnpaal of brugleuning vastmaken.
Toen mijn beide kinderen 10 jaar geleden elk in een andere stad gingen studeren zei ik mijn vader na. Twee sloten om je fiets en altijd aan een lantaarnpaal of brugleuning vastmaken.

Echt het werkt. Als het boevengilde kan kiezen tussen een moeilijke en een makkelijke, dan kiezen ze voor de makkelijke buit. Tegen een slijptol begin je niets, maar daar loopt niet iedereen mee rond. Als ze jouw fiets willen hebben, dan krijgen ze hem heus wel. Maar de meeste boeven willen een fiets en niet in het bijzonder jouw fiets.
willen een fiets
Gelukkig willen ze op dit moment vooral een elektrische fiets.
Bert van Sprang schreef:
wo 13 apr, 2022 17:01
willen een fiets
Gelukkig willen ze op dit moment vooral een elektrische fiets.
Niet leuk voor de eigenaren daarvan maar de (helers-)markt bepaalt de vraag naar gestolen fietsen, en de markt is blijkbaar niet meer echt geneigd zelf te trappen.

Logisch ook want als die dieven en kopers niet zo lui waren, hadden ze wel normaal gewerkt om legaal geld te verdienen ;)