Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke concurrenten heeft dit forum? - Forum Wereldfietser

Welke concurrenten heeft dit forum?

Wat zijn de concurenten van dit forum?

Ik kan het natuurlijk zelf gaan zoeken, maar er zijn hier vast deelnemers die niet alleen van dit forum gebruik maken als ze eens fietsgerelateerde informatie zoeken of willen delen. Welke fora zijn dat? Wat voor informatie haal je er vandaan of geef je er aan anderen?

Ik bedoel dus fora (in welke vorm dan ook) die een min of meer overeenkomstig doelgebied hebben als dit forum. Geen wielrenfora, MTB-fora e.d.
Grootste concurrent zijn we zelf, namelijk wereldfietser op facebook . Daar wordt veel info uitgewisseld waarvan ik dan denk: daar hebben we het forum toch voor!
Reddit heeft ook nog wel een bikepacking deel en een fietsreis gedeelte:

https://www.reddit.com/r/bikepacking

https://www.reddit.com/r/bicycletouring

En dan natuurlijk:

https://www.bikepacking.com

Verder zou je bijvoorbeeld bij de Britten nog naar Cycling UK kunnen:

https://forum.cyclinguk.org

En het Duitse forum, ook bekend van onder andere de Forumslader:

https://www.rad-forum.de

En natuurlijk het Belgische forum:

viewtopic.php?f=20&t=37139
Jurr schreef:En natuurlijk het Belgische forum
Ik zoek ook een inschatting of de gevonden fora ook daadwerkelijke concurrenten zijn. Van het Belgische forum denk ik dat niet, al heeft de taalkeuze daar wel een voordeel voor Nederlanders.
Kijk eens op de Wereldfietser-groep op Facebook en je hebt je antwoord, of je het nou leuk vindt of niet.
Ik heb helaas geen Facebook
peter de rijk schreef:
zo 20 mar, 2022 13:59
Kijk eens op de Wereldfietser-groep op Facebook en je hebt je antwoord, of je het nou leuk vindt of niet.
Ik heb daar gekeken. Het is er redelijk druk ja. En kennelijk hebben ze de laatste tijd de hoeveelheden reclame kunnen weren. Zelf vind ik het wel onoverzichtelijk, o.a. omdat alles in één rij staat die je niet korter kunt maken en misschien vooral omdat de grote facebookgod bepaalt wat je wanneer te zien krijgt.
Het vervelendste is dat ik, net als veel van mijn vrienden, besloten heb om nauwelijks andere onderwerpen dan tuinplantjes en huisdieren meer op facebook te plaatsen en dan nog voor een beperkt publiek. Wat op facebook overblijft zijn dus niet de mensen met een enigszins kritische instelling naar facebook. In mijn privévriendenkring zitten de meesten trouwens helemaal niet meer op social media.
(Met excuses aan onze poezen S., K. en B. dat ik soms foto's van hen op facebook zet)
Martin E. van Doornik schreef:
zo 20 mar, 2022 14:02
Ik heb helaas geen Facebook
Ik heb, zonder helaas, ook geen Facebook.

Leon schreef:
zo 20 mar, 2022 14:25

Met excuses aan onze poezen S., K. en B. dat ik soms foto's van hen op facebook zet
...en ook zonder helaas, geen kat(-ten).

Mocht je het wel 'helaas' vinden, dan kun je je toch gewoon op Facebook aanmelden en/of op de fiets naar het lokale asiel om een (recent weer gedumpte corona-)kat op te halen?
Martin E. van Doornik schreef:
zo 20 mar, 2022 14:02
Ik heb helaas geen Facebook
Helaas dat kan toch niet waar zijn. Ze willen je o zo graag als klant.
Ik kwam https://www.gravelbike.be/blog tegen. Lijkt me best aardig voor je. Aan de andere kant zou het mij verbazen dat je deze nog niet hebt gevonden.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 20 mar, 2022 14:02
Ik heb helaas geen Facebook
Hier moet sprake zijn van een verschrijving.
WimB schreef:
zo 20 mar, 2022 14:36
Ik kwam https://www.gravelbike.be/blog tegen. Lijkt me best aardig voor je.
??? Dat is een website van een bedrijf en het heeft bovendien geen forum- of commentaarfunctie. ???
Leon schreef:
zo 20 mar, 2022 14:25
peter de rijk schreef:
zo 20 mar, 2022 13:59
Kijk eens op de Wereldfietser-groep op Facebook en je hebt je antwoord, of je het nou leuk vindt of niet.
Ik heb daar gekeken. Het is er redelijk druk ja. En kennelijk hebben ze de laatste tijd de hoeveelheden reclame kunnen weren. Zelf vind ik het wel onoverzichtelijk, o.a. omdat alles in één rij staat die je niet korter kunt maken en misschien vooral omdat de grote facebookgod bepaalt wat je wanneer te zien krijgt.
Het vervelendste is dat ik, net als veel van mijn vrienden, besloten heb om nauwelijks andere onderwerpen dan tuinplantjes en huisdieren meer op facebook te plaatsen en dan nog voor een beperkt publiek. Wat op facebook overblijft zijn dus niet de mensen met een enigszins kritische instelling naar facebook. In mijn privévriendenkring zitten de meesten trouwens helemaal niet meer op social media.
(Met excuses aan onze poezen S., K. en B. dat ik soms foto's van hen op facebook zet)
Wat je te zien krijgt, bepaal je zelf (recente berichten aanklikken geeft alle recente berichten in een groep). De laatste jaren is de focus in facebook nogal verschoven van de persoonlijke pagina's naar de interessegroepen, die deels in de plaats zijn gekomen van veel internetforums. Sommige groepen zijn openbaar, andere zijn afgeschermd. Zelf haal ik best veel info uit een aantal fiets-, camping- en wandelgroepen. Die functioneren in het algemeen goed, met vriendelijke uitwisseling van info en tips. Verschil met bijvoorbeeld dit forum is dat het anonimiteitsgehalte veel lager is, wat mij betreft een goede zaak voor de sfeer in zo'n groep. De meeste zijn mede doordat bijna iedereen onder eigen naam post, redelijk zelfcorrigerend.
peter de rijk schreef:
zo 20 mar, 2022 16:17
Wat je te zien krijgt, bepaal je zelf (recente berichten aanklikken geeft alle recente berichten in een groep). De laatste jaren is
Bedankt voor de info, maar die dingen wist ik al. Ik zit al "een tijdje" op facebook.
Leon schreef:
zo 20 mar, 2022 16:28
peter de rijk schreef:
zo 20 mar, 2022 16:17
Wat je te zien krijgt, bepaal je zelf (recente berichten aanklikken geeft alle recente berichten in een groep). De laatste jaren is
Bedankt voor de info, maar die dingen wist ik al. Ik zit al "een tijdje" op facebook.
Oké, des te raadselachtiger is dan je bewering dat de "grote facebookgod" zou bepalen wat je al dan niet te zien krijgt, want voor facebookgroepen gaat dat niet op, mits je je instelling in zo'n groep op "recente berichten" zet.
Oké, point taken. Toch is facebook niet mijn ding. Ik hoef hier toch niet uit te leggen dat er vervelende kanten aan zitten? Wat ik op facebook merk is dat er vooral mooi weer gespeeld wordt, geschreeuwd wordt of gezwegen. Dat laatste vind ik misschien nog wel heftiger dan het tweede.
Lijkt mij een interessant onderwerp voor de Algemene Ledenvergadering van de Wereldfietser, Wat willen wij met het forum van onze vereniging en wat willen wij met onze facebook-pagina? We kunnen er natuurlijk ook op "bestuur en beleid" van dit forum over discussiëren.. Dat is de juist plek.
Wereldfietser gaat in discussie met Marc Zuckerberg. :oops:
Het forum van fiets.nl: www.fiets.nl/forum
WimB schreef:
zo 20 mar, 2022 14:31
Martin E. van Doornik schreef:
zo 20 mar, 2022 14:02
Ik heb helaas geen Facebook
Helaas dat kan toch niet waar zijn. Ze willen je o zo graag als klant.
nee, ze wilen jouw info als klant om door te verkopen, dat is het verdien model.

ze zijn totaal niet geïnteresseerd in je.