Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oplaadbare Li-ion batterijen formaat AA - Forum Wereldfietser

Oplaadbare Li-ion batterijen formaat AA

Voor de echte grammenjagers is dit wel iets, een oplaadbare 1,5 V Li-ion batterij in het formaat AA. Elke batterij levert 2600 mWh. Ze gaan bij mij in de draadloze muis, maar ik heb er nog geen ervaring mee.
De batterij weegt 18 gram, een vergelijkbare NiMH-cel weegt 30 gram. Er zit een usb-c aansluiting op iedere batterij en er wordt een kabeltje bijgeleverd van 4x usb-c naar usb-a. Opladen duurt volgens verpakking 1,5 uur. Er zit een controle-ledje in de batterij.
Eén ervaring die ik al wel heb met andere oplaadbare Li-ion batterijen is dat ze opeens leeg zijn, niet geleidelijk. De weegschaal met oplaadbare Li-ion knoopcellen gaat in 1 seconde van battery low naar uit.
Op het internet zijn ook andere Li-ion types te vinden, bijvoorbeeld met micro-usb aansluiting of een hoger voltage.
4E01B37C-BF2F-4FDF-A08E-1AC455AD4D47.jpeg
F663338C-028D-4954-B9B3-781D4F28D72F.jpeg
4E557299-8DE1-474A-8F98-71909E9098B6.jpeg
Weet je ook hoeveel keer ze opgeladen kunnen worden? En of ze dat in de praktijk ook halen?
En over welk merk/type hebben we het dan?
CarlW schreef:
wo 16 mar, 2022 18:32
Weet je ook hoeveel keer ze opgeladen kunnen worden? En of ze dat in de praktijk ook halen?
Volgens de verpakking 1200 keer. Ik heb ze net binnen, besteld omdat m’n huidige NiMH cellen op zijn.

Bewust geen merk/type genoemd. Was ook niet het doel van de post. Ik wist niet dat ze bestonden, dat feit wilde ik delen.
Ik zie het wel zitten. Mijn oplader vond ik te groot. En waar laat je (niet laad je) lege niet-oplaadbare batterijen.
Besteld bij Bol.com...en maar zien.