Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Exped mat - Forum Wereldfietser

Exped mat

Ik zag een advertentie op marktplaats:

Te koop exped synmat 9 LW.
Gekocht op 17-06-2017, in 17 en 18 2x 2 weken gebruikt 4 weken dus. Gekocht voor €150.

Mijn vraag is wat zou deze mat waard zijn?

Ik vroeg mij af hoe je dit bepaald?

Ik heb zelf een exped vandaar. Hoop er dit jaar weer gebruik van de maken.

Mario
Ik vraag me dan af waarom je een tweedehands mat zou willen kopen.
Hoe is de mat opgeslagen in de tussenliggende jaren.

Mat nieuw 150 euro, wat spaar je uit met een tweedehands en wat levert het aan ellende op als de mat het tijdens je fietsvakantie begeeft.
Een tweedehands fiets kan je goed prepareren en repareren, bij een tweedehands mat heb ik mijn twijfels.
Met die delaminerende Exped matten is vooral de eventueel aanwezige resterende garantie wel een fijne.

Zelf best nog een hoop lol van 2 gebruikte Exped matten gehad, maar als ze na delamineren ermee ophouden is het wel jammer. Want ze slapen best fijn ;)

Ondertussen is het hier Thermarest (-:
Popoink

Gewoon nieuwsgierigheid.

Krijg ook wel eens vragen van mensen, vandaar.
Ik kan je geen advies geven voor het bepalen van de vraagprijs van zo'n luchtbedje, wel algemene tips voor prijsbepaling op MP:

Zelf kijk ik eerst naar soortgelijke advertenties op MP: wat is de leeftijd, staat en vraagprijs van het product, en hoeveel interesse is er? Dan kijk ik wat het product nu kost bij de goedkoopste online shop. (Wat ik er zelf destijds voor heb betaald is niet relevant.) Uiteraard kijk ik ook naar de staat van mijn eigen product: variërend van 'zo goed als nieuw' tot 'zichtbaar veel gebruikt'. De volgende stap is het bepalen van de minimale verkoopprijs, die van de eerder genoemde factoren afhankelijk is. Daarna zet ik het product op MP met een vraagprijs pakweg 20% hoger dan mijn minimum vraagprijs. Die vraagprijs is vaak wat aan de hoge kant vergeleken met het andere aanbod, maar de advertentie is wel voorzien van een nette beschrijving en duidelijke foto's. Deze advertentie fungeert soms als test om te zien hoe men reageert; als niemand reageert of alleen idioot laag biedt, dan kan ik de advertentie er desnoods weer afhalen en na een tijdje een nieuwe plaatsen met een aangepaste vraagprijs. Dit is allemaal een spel. (Soms ben ik vrijgevig, zoals bij de verkoop van een zadel aan een forumgenoot: dan ben ik al lang blij voor deze persoon.) Producten die waarschijnlijk weinig opbrengen bied ik voor niets aan, geef ik aan de Kringloop of gooi ik weg.

Lees ook eens deze adviezen:
https://www.startpagina.nl/v/financien/ ... -pak-best/

En wat meer off-topic maar soms wel grappig:
MP-dialogen op Kakhiel:
https://www.kakhiel.nl/tag/marktplaats

default_mp2.jpg
default_mp13.jpg