Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Does lief - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Does lief

javb2812 schreef:
ma 17 jan, 2022 10:26
Ik signaleer wel dat wereldwijd mensen zich zorgen maken (in mijn ogen terecht) over bijwerkingen van sociale media, zeker daar waar op een onbeheerste wijze door de onderbuik gestuurde emoties worden gestimuleerd.
Dat komt m.i. o.a. doordat daar de aanwezigen wel hun onverbloemde mening uiten maar het op een of andere manier uit de gratie is geraakt om daar argumenten bij aan te voeren of er een inhoudelijke discussue over te voeren. Dat is not done. Dus blijft het vaak bij ieder zijn eigen idee en verder niks.
...Of niet zozeer bij het eigen idee, maar eerder bij het idee van hele bubbels* die kennelijk aantrekkingskracht uitoefenen en aan een groepsgevoel appeleren, waarin het aanduiden van zondebokken soms de belangrijkste prioriteit lijkt te zijn, en waarin je zou kunnen zeggen dat men het over het algemeen juist wel véél met elkaar eens is.

Heus, ook binnen bepaalde zelfverklaard kritische bubbels zijn beschaafd en intelligent opgezette conversaties wel te vinden (getuige linkjes die ik soms van vrienden krijg), maar als daarin vervolgens knoerten van onjuiste conclusies worden getrokken lijkt het vooral niet de bedoeling dat die in vraag worden gesteld. Opportunisme wint het dan al snel van waarheidsvinding, waarbij de waarheid als gevolg van dat opportunisme dan vaak ook nog nadrukkelijk geclaimd wordt. En dat alles natuurlijk ook nog eens in een goede sfeer. (kortom, wat zeur je dan? :roll: )

In alle ironie: waarom zou je dan nog moeilijk doen op een fietsforum waar je inhoudelijk op alles afgeschoten kan worden? :idea:

Hans

* voor het gemak gebruik ik het eigenlijk generaliserende woord bubbels, ter illustratie van een ontwikkeling die ik wel degelijk de laatste tien jaar sterk zie groeien in de maatschappij. Ik claim niet in ieder losstaand geval te kunnen beoordelen in hoeverre het woord toepasbaar is, en beweer evenmin dat ik zelf geheel immuun ben voor het verschijnsel.
Uit een ander draadje:
willem.m schreef:
di 11 jan, 2022 10:38
Ook is er op het forum al een tijdje een trol actief (advies: negeren).
Ook ik heb hem gespot. Er lopen er meer rond op dit forum, die bij tijd en wijle van zich laten horen. Niet te verwarren met forumleden die wel eens een wat mindere dag hebben, maar ook vaak met interessante bijdragen komen en waarvan de identiteit te achterhalen is.

Hier (ik wist niet dat er ook een depressieforum bestond ;-)) vond ik een interessant verhaal over verschillende soorten trollen en flamers.

Ook de volgende video geeft een paar mooie voorbeelden.

Dank voor het delen, Kees!

Zojuist heb ik de video bekeken: hilarisch (vooral de 'de-aarde-is-plat-trol') en herkenbaar. Ook de website met verdere duiding vind ik treffend.

Als kind maakte ik via De intrigant van Asterix & Obelix al kennis met het fenomeen van strategisch polariserend trollen.

alb15nl.png
Er wordt gewoonweg te weinig gefietst....
IMG_20220125_182332.jpg
Pfff,
Dacht dat dit draadje juist is begonnen met de oproep...."Does lief" !!
-
Voor wie dit draadje even niet heeft gevolgd: de directe aanleiding van de laatste twee bijdragen hierboven is al weer weggemodereerd :roll: .
Nee. Dat dacht ik net ook, maar de uit dit draadje verwijderde bijdragen zijn afgesplitst. Er staan op dit moment twee topics met dezelfde titel open in actieve onderwerpen.

edit: dit klopt niet meer. Die afgesplitste bijdragen zijn nu wel weg.

Hans
Aha, tweesporenbeleid. Interessant experiment :wink: .