Additionally, paste this code immediately after the opening tag: voordeel of nadeel lowriders - Forum Wereldfietser

voordeel of nadeel lowriders

ik ga lowriders niet gebruiken.Voor de mooi zou ik ze erop laten zitten maar
heb je voordelen of nadelen van lowriders als je ze niet gaat gebruiken?
Dus gewicht? stuurgedrag?...................
Gewicht uiteraard. De bekende Tubus Tara weegt 500 gram. Het lijkt niet veel, maar we geven als fietser wel vaker grif geld uit om gewicht te bespraren. In dit geval kun je dus 500 gram besparen in tien minuten werk en voor nul euro. Er af dat ding dus.
Tubus lowriders doen het tweedehands best goed, dus je kunt er zelfs nog wat aan terugverdienen. Het beste verkopen ze in het voorjaar; nu is het nog wat vroeg.
Naast het gewichtsverschil kunnen lowriders bij cross-country-gebruik ook haken achter takken e.d. (vooral de Tubus Duo).
Leon schreef:
ma 27 dec, 2021 11:39
... Het beste verkopen ze in het voorjaar; nu is het nog wat vroeg.
Toch heb ik de indruk dat veel mensen al vanaf 2e Kerstdag plannen gaan smeden voor het komende jaar, zelfs al duurt het nog maanden voordat ze met een nieuwe fiets en/of andere aankopen op vakantie kunnen.

/edit:
Ik lees zojuist dat de 1e lentedag van 2022 op Nieuwjaarsdag valt. Dus we kunnen er al eerder met de fiets en tent op uit. ☀️ 🚴 ⛺
Kort samengevat: alleen nadelen, dus eraf die dingen.
bedankt voor info......
ze gaan eraf.............
binnenkort de fiets ophalen....
nu wachten op het mooie weer.... :lol:
carmenopdefiets schreef:
ma 27 dec, 2021 20:05
bedankt voor info......
ze gaan eraf.............
binnenkort de fiets ophalen....
nu wachten op het mooie weer.... :lol:
o bijvoorbeeld vandaag was het prachtig fietsweer hoor :)

Laat je niet tegenhouden.
Ik heb juist net mijn Tubus Ergo opnieuw gespoten en weer gemonteerd. Voegt 548 gram aan de fiets toe, maar is wel ideaal als ik een tas mee wil nemen en een kinderzitje achterop heb en is ook nog eens een aardige bescherming voor de lak van de vork. :)
En ik vind ze er ook nog hysterisch lelijk uit zien... :D
Ik schroef ze er alleen op als ik met mijn zoontje meerdere dagen ga fietsen. Bij solo tochtjes volstaan achtertassen!
willem.m schreef:
ma 27 dec, 2021 17:46
Leon schreef:
ma 27 dec, 2021 11:39
... Het beste verkopen ze in het voorjaar; nu is het nog wat vroeg.
Toch heb ik de indruk dat veel mensen al vanaf 2e Kerstdag plannen gaan smeden voor het komende jaar, zelfs al duurt het nog maanden voordat ze met een nieuwe fiets en/of andere aankopen op vakantie kunnen.

/edit:
Ik lees zojuist dat de 1e lentedag van 2022 op Nieuwjaarsdag valt. Dus we kunnen er al eerder met de fiets en tent op uit. ☀️ 🚴 ⛺
ohh was het maar waar :P :P
Aziraphale schreef:
ma 27 dec, 2021 21:28
Ik heb juist net mijn Tubus Ergo opnieuw gespoten en weer gemonteerd. Voegt 548 gram aan de fiets toe, maar is wel ideaal als ik een tas mee wil nemen en een kinderzitje achterop heb en is ook nog eens een aardige bescherming voor de lak van de vork. :)
geen kinderzitje....maar een hondenfietskar met doggy voor mij