Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ugly Houses - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Ugly Houses

155 berichten
Je bedoelt dit huis? Het zou in een boek 'And even more ugly houses' niet misstaan.
Screenshot_20221030-180148.png
Zelf zag ik laatst ook nog dit huis:
PXL_20221024_134629081.jpg
willem.m schreef:
zo 30 okt, 2022 18:03
Je bedoelt dit huis? Het zou in een boek 'And even more ugly houses' niet misstaan.
Dat huis idd :) Heb de link aangepast (vreemd want het stond goed toen ik de link kopieerde). Nu gaat het wel goed.

Dat andere huis is ook wel een klassieker qua lelijkheid.
willem.m schreef:
zo 30 okt, 2022 18:03
Zelf zag ik laatst ook nog dit huis:
Niet moeilijk te zien waar de architect de inspiratie vandaan had. Ik had vroeger ook zo’n pennenbak op mijn bureau.

Groetjes,

Carl
Het zou interessant zijn om het begeleidende verhaal bij de tekeningen te zien.
Iets in de trant van terug grijpen op het verleden, modern jasje, inpassen in de omgeving, naar buiten gericht, toekomstbestendig, tijdloos en toch modern et cetera.
Precies die termen ja. Ik denk dat ik het daarmee wel voldoende uitgelegd vind, anders wordt me het te emetogeen en/of laxatief.
Gezien in Geraardsbergen, zo'n kale, totaal stijlloze blokkendoos zonder hanenkammen of rollagen.
Door zijn lelijkheid zal de waarde van de omliggende huizen wel kelderen....
DSC03108.jpg
Over smaak valt te twisten.
Een bijdrage van mijn kant. Gisteren in België. Waar anders?
Afbeelding
Inkedtrafo.jpg
Deze is id foeilelijk, zo komt dat huis op de hoek helemaal niet tot zijn recht.
Ik ben het met je eens dat het 'trafostation' op de hoek mooier had gestaan in een andere omgeving maar dan hadden ze het daar ook moeten neerzetten want de andere huizen stonden er echt heel wat eerder.
Leon schreef:
vr 11 nov, 2022 11:56
Ik ben het met je eens dat het 'trafostation' op de hoek mooier had gestaan in een andere omgeving maar dan hadden ze het daar ook moeten neerzetten want de andere huizen stonden er echt heel wat eerder.
Afbeelding

Bedoelt u nu te zeggen dat er een transformatorstation in de weg staat?
{Sinterklaastijd} Inderdaad, elk trafohuisje heeft zijn kruisje. Maar er is er maar een, strak in de lak, met zijn eigen prullenbak. :D
DSC03693.jpg
Twee jaar geleden heeft de Zweedse gemeente Hagfors ons per post ter kennisgeving doen toekomen over de voorgenomen bouwplannen van een nieuw huis vlakbij ons Zweedse huis. Zeg maar tussen onze twee buren in. Die hebben mooie traditionele Zweedse huizen met witte randen. Helaas werd er niet beschreven hoe het nieuwe huis eruit zou zien, alleen wel een kadastrale aanduiding op en kaartje. Zowel de buren als wij hebben bezwaar ingediend. Toch is het besluit door de gemeenteraad gekomen, zo liet Hagfors ons per mail weten. Onze buren natuurlijk teleurgesteld.
Afgelopen mei zagen wij nog een fundering liggen, maar in oktober stond dat ding er al. Heel on-Zweeds is een lessenaarsdak. Die plek biedt een riant uitzicht op een groot meer met daarachter groene heuvels. En toch zitten daar alleen piepkleine ramen. Net een houten oorlogsbunker. Werkelijk ugly! Helaas hing er een dichte mist toen ik deze foto nam (4 oktober) en het vroor ook -2 graden.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 11 nov, 2022 13:15
DSC03693.jpg
Twee jaar geleden heeft de Zweedse gemeente Hagfors ons per post ter kennisgeving doen toekomen over de voorgenomen bouwplannen van een nieuw huis vlakbij ons Zweedse huis. Zeg maar tussen onze twee buren in. Die hebben mooie traditionele Zweedse huizen met witte randen. Helaas werd er niet beschreven hoe het nieuwe huis eruit zou zien, alleen wel een kadastrale aanduiding op en kaartje. Zowel de buren als wij hebben bezwaar ingediend. Toch is het besluit door de gemeenteraad gekomen, zo liet Hagfors ons per mail weten. Onze buren natuurlijk teleurgesteld.
Afgelopen mei zagen wij nog een fundering liggen, maar in oktober stond dat ding er al. Heel on-Zweeds is een lessenaarsdak. Die plek biedt een riant uitzicht op een groot meer met daarachter groene heuvels. En toch zitten daar alleen piepkleine ramen. Net een houten oorlogsbunker. Werkelijk ugly! Helaas hing er een dichte mist toen ik deze foto nam (4 oktober) en het vroor ook -2 graden.
Ik vind deze woning prachtig!
Ook in Zweden is vernieuwing qua bouwwijze, bouwstijl. Persoonlijk ( zo zie je hoe persoonlijk smaak is) vind ik traditionele woningen prachtig maar bij nieuwbouw kitch.
Misschien dat er goede, niet-esthetische redenen zijn om zo'n woning te bouwen. Maar ik vind het gebouw saai en fantasieloos overkomen, wat op de foto wordt versterkt door het trieste weer.
Ik vind daarbij dat een huis in een straat bij hoort te dragen aan de sociale veiligheid op straat. Dat is met een huis zonder ramen of deuren aan de straatzijde niet sterk het geval.
De kleur van het 'trafohuis' matcht wel prima met het kapelletje dat ernaast staat. Daar is blijkbaar goed over nagedacht. Alleen jammer dat het kapelletje niet ook een antracietkleurige band aan de onderkant heeft ;-).

Afbeelding
Marjan schreef:
vr 11 nov, 2022 14:17
Martin E. van Doornik schreef:
vr 11 nov, 2022 13:15
DSC03693.jpg
Twee jaar geleden heeft de Zweedse gemeente Hagfors ons per post ter kennisgeving doen toekomen over de voorgenomen bouwplannen van een nieuw huis vlakbij ons Zweedse huis. Zeg maar tussen onze twee buren in. Die hebben mooie traditionele Zweedse huizen met witte randen. Helaas werd er niet beschreven hoe het nieuwe huis eruit zou zien, alleen wel een kadastrale aanduiding op en kaartje. Zowel de buren als wij hebben bezwaar ingediend. Toch is het besluit door de gemeenteraad gekomen, zo liet Hagfors ons per mail weten. Onze buren natuurlijk teleurgesteld.
Afgelopen mei zagen wij nog een fundering liggen, maar in oktober stond dat ding er al. Heel on-Zweeds is een lessenaarsdak. Die plek biedt een riant uitzicht op een groot meer met daarachter groene heuvels. En toch zitten daar alleen piepkleine ramen. Net een houten oorlogsbunker. Werkelijk ugly! Helaas hing er een dichte mist toen ik deze foto nam (4 oktober) en het vroor ook -2 graden.
Ik vind deze woning prachtig!
Ook in Zweden is vernieuwing qua bouwwijze, bouwstijl. Persoonlijk (zo zie je hoe persoonlijk smaak is) vind ik traditionele woningen prachtig maar bij nieuwbouw kitsch.
Het gaat erom, zo'n pracht uitzicht vraagt toch om royale ramen en schuifpuien en daar kan men amper naar buiten kijken....
DSC03792.jpg
Op de foto (dubbelklik om te vergroten) staat het nieuwe huis met het lessenaarsdak achter het huis met de witte balkonpartij rechts. Daarachter een grijs dak van onze buren. Rondom prachtig uitzicht, toch? Ons Zweedse huis bevindt zich achter de bomen recht boven het kleine donkere schuurtje net boven de spar op de voorgrond. De afstand van ons huis tot de oever is ruim 400 meter. Het meer Grässjön vooraan is smal, maar 30 km lang.
Foto 6 oktober j.l. vanaf de weg nr. 240 gezien.
Maar hoe ziet de andere kant eruit?
Misschien wel geheel van glas?

Natuurlijk, ik begrijp je dat je het schitterende landschap vanuit je woning wilt zien maar wie weet kunnen de bewoners dan wel. Liggend vanuit hun bed en de andere kant prachtig zicht op eigen tuin en verder.

btw, we waren afgelopen september in de buurt :D
Marjan schreef:
vr 11 nov, 2022 19:37
Maar hoe ziet de andere kant eruit?
Misschien wel geheel van glas?

Natuurlijk, ik begrijp je dat je het schitterende landschap vanuit je woning wilt zien maar wie weet kunnen de bewoners dan wel. Liggend vanuit hun bed en de andere kant prachtig zicht op eigen tuin en verder.

btw, we waren afgelopen september in de buurt :D
Aan de achterkant hetzelfde als voorkant, aan de linker zijkant komt een garage. Achter het huis is een dicht bosrand