Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ugly Houses - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Ugly Houses

155 berichten
Ondanks het lelijke huis ✅ en de intense triestheid van dit uitzicht vind ik het een mooie foto. Misschien komt dat wel door die mensen die uit het billboard proberen te ontsnappen.
Wel met het (naar mijn mening) mooiste huisje op wielen ooit: De Constructam caravan!
Er zijn duidelijk twee extremen in de lelijkehuizenbranche: de huizen die door omstandigheden lelijk zijn geworden en de huizen die ondanks voldoende, of soms juist door overvloedige, financiële middelen lelijk zijn geworden.
Joris Flemming schreef:
ma 27 dec, 2021 13:11
Bovendien ruik je altijd de benzinegeur door het huis. Lekker buiten laten dus, of je moet een aparte losse garage hebben of carport.
Wat vaak tot resultaat heeft dat de auto op het openbaar domein belandt. En vreemd genoeg vinden veel autobezitters (in België nog meer dan in Nederland denk ik) dat ze het recht hebben op gratis 15 m² openbare ruimte om hun auto te stallen. Meer zelf, men beschouwt het als een kerntaak van de overheid om er voor te zorgen dat ze die ruimte gratis ter beschikking krijgen.

Renaat
willem.m schreef:
ma 27 dec, 2021 15:47
Bert van Sprang schreef:
ma 27 dec, 2021 15:37
Wat is de definitie van Ugly Houses? De eigenaren van de geplaatste huizen vinden het waarschijnlijk prachtig.
Er bestaat geen definitie van 'ugly'; of je iets lelijk vindt hangt af van de eigen voorkeuren. Net als bij muziek. Neem nou de band Kensington: wat mij betreft ugly music, maar mijn landgenoten hebben er toch tien nummers van in de Top 2000 gestemd.
Maar niettegenstaande smaken in muziek heel erg kan verschillen, is er wel muziek waarvan men rationeel kan vaststellen dat er b.v. sprake is van vals gezang.
gratis 15 m² openbare
Het wordt pas echt irritant als ze die ruimte ook nog recht voor hun huis claimen. (sorry, we dwalen weer af, ook ik maak geen foto's van Ugly Houses.)
Mocht ik ooit nog aan een 'Fietsen langs Ugly Houses'-route beginnen, dan gaat die zeker langs de Costa del Vlaanderen. Soms ontleend een huis zijn schoonheid aan de lelijkheid van wat er naast staat, zoals dit fraaie staaltje van neovakwerk met een brutalistische omlijsting in Middelkerke.

Afbeelding
Tijdens mijn tripje door Luxemburg in 2019:

Knipsel.PNG
https://www.google.com/maps/@49.6665821 ... 312!8i6656
Revanho schreef:
di 28 dec, 2021 15:27
Joris Flemming schreef:
ma 27 dec, 2021 13:11
Bovendien ruik je altijd de benzinegeur door het huis. Lekker buiten laten dus, of je moet een aparte losse garage hebben of carport.
Wat vaak tot resultaat heeft dat de auto op het openbaar domein belandt. En vreemd genoeg vinden veel autobezitters (in België nog meer dan in Nederland denk ik) dat ze het recht hebben op gratis 15 m² openbare ruimte om hun auto te stallen. Meer zelf, men beschouwt het als een kerntaak van de overheid om er voor te zorgen dat ze die ruimte gratis ter beschikking krijgen.

Renaat
Het voorbeeld ging over garages die bij of aan/in een woonhuis gebouwd zijn. Dit zijn situaties waarbij de auto('s) over het algemeen buiten op eigen grond geparkeerd kunnen worden. (inclusief de mijne)

De discussie over de ruimte die auto's innemen in het algemeen lijkt me buiten de grenzen van dit topic gaan.
Ik wil er desondanks het volgende over zeggen; ook ik denk bij het zien van bijvoorbeeld prachtige foto's van lege stadsstraten uit de 19e eeuw en de vroege 20e eeuw van "wat zag dat er prachtig uit", je zag toen alleen een handkar van de bakker, en wat voetgangers met de plu in de hand in fraaie mantels en lange jassen.
Terug in de realiteit van de laatste 100 jaar moeten we vaststellen dat inmiddels vrijwel iedere burger of in ieder geval huishouden een auto bezit. Dit levert de Nederlandse staat overigens zeer veel geld op.
Hoe je het verder went of keert, het is een werkelijkheid waarvan op geen enkele manier te verwachten is dat daar verandering (in de zin van afname) in gaat komen, in tegendeel zelfs, het aantal inwoners stijgt helaas in schrikbarend tempo, en die willen allemaal ook één of meerdere auto's.
De tijd dat men op het fietsje met de broodtrommel achterop naar het werk ging ligt helaas ook ver achter ons. Het is niet anders.
Joris Flemming schreef:
di 28 dec, 2021 21:42
Terug in de realiteit van de laatste 100 jaar moeten we vaststellen dat inmiddels vrijwel iedere burger of in ieder geval huishouden een auto bezit.
Laat ik nu net gisteren deze bewering ontkracht hebben met CBS-gegevens? (En merk op dat het daar om motorvoertuigen incl. brommers gaat)
Link: viewtopic.php?f=26&t=36680&p=410463&hilit=cbs#p410463

Dat men niet meer met de fiets naar het werk gaat is denk ik zeker zo ver bezijden de waarheid, maar dat mag je zelf opzoeken.

Niet dat ik je zorgen niet deel overigens.
Ik startte een topic over ugly houses. Dat blijkt aanleiding voor off-topic reacties. Dat vind ik jammer.

Daarom nogmaals een vriendelijk verzoek: heb je een foto van een ugly house, of wil je op een foto van een ander reageren: graag! Voor zijspoordiscussies en -uitwijdingen zou ik je willen vragen om in een apart topic verder te gaan.

Dank alvast!
Willem
Moest gelijk hier aan denken, bij Ugly house,
https://thirdeyetraveller.com/the-ugly- ... ws-y-coed/

(toen wij daar reden was het erg druk, helaas geen eigen foto)
Kunst of kitsch? 'Ugly' kan best leuk zijn. Op weg van Praag naar Nederland werd ik in Thüringen verrast door het bonte schilderwerk op Gasthaus Grüner Baum.

Afbeelding

Hier is de trotse eigenaar druk bezig met het afwerken van de details in Pieter Bruegels Boerenbruiloft.

Afbeelding
Net zo nep.

Bijlagen

dunlop schreef:
wo 29 dec, 2021 18:12
Net zo nep.
Ik vind deze juist heel leuk, vooral met die trompe-l’oeuil van die steiger met schilderende mannetjes erbij! ;)

Carl
Nabij Hindeloopen was een Friese boerderij ondersteboven in aanbouw. De foto maakte ik op 12 mei 2018, zal inmiddels wel klaar zijn. Hij staat naast het stationnetje.

DSCF2224.jpg
Dank voor het delen, Martin. Persoonlijk vind ik het niet zozeer een ugly house (bijv. zo'n moderne kitscherige villa zonder aandacht voor verhoudingen), maar meer een bijzonder object. Maar goed, smaken verschillen.

Ik heb zojuist een fietstocht gemaakt maar heb geen ugly houses gezien. Wel af en toe een protserige villa, maar nog geen hors categorie. Misschien zijn de meest treffende voorbeelden dan toch vooral in het zuiden van Brabant, Limburg en uiteraard Vlaanderen te zien.
willem.m schreef:
za 01 jan, 2022 13:26
Misschien zijn de meest treffende voorbeelden dan toch vooral in het zuiden van Brabant, Limburg en uiteraard Vlaanderen te zien.
België is het epicentrum, zonder geleidelijke overgang rond de grens.
Deze woningen aan de verpauperde Prinsenstraat in Groningen (achter hotel Weeva) durf ik echt crimineel spuuglelijk te noemen. Alleen grafitti zou de boel nog wel kunnen opfleuren.... Volgens Funda zijn het stadsvilla’s, te koop voor € 466.000,‒ (Prijspeil mei 2009!), wat veel te hoog is voor deze gedrochten) Toen heb ik deze foto gemaakt voor de map “Zeer lelijke huizen”. Ugly dus.

Crimineel spuuglelijk.jpg
Mee eens, Martin. Van deze trieste bouwstijl kan ik geen chocola maken.