Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ugly Houses - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ugly Houses

155 berichten
Leon schreef:
ma 27 dec, 2021 13:57
JanH schreef:
ma 27 dec, 2021 13:36
Men wilde een fermette*,

*: In het Nederlands min of meer te vertalen als boerderijtje.
Oftewel boerderette.
belshuis.jpg
mooi.
renel schreef:
ma 27 dec, 2021 14:59
belshuis.jpg
Het is inderdaad vreselijk dat ze die blokkendozen daar neer mogen zetten, tegenover een zo charmante kasteelette.
renel schreef:
ma 27 dec, 2021 14:59
belshuis.jpg
Prachtig! Een huis met een torentje!
Een schattig exemplaar is ook dit https://www.google.com/maps/@50.9374379 ... 312!8i6656

We hebben een heel kinderlijk spelletje wanneer we fietsen. Wie het eerste het huis met een torentje ziet, krijgt een punt. Idem voor de hacienda, die unieke bouwstijl die met name rond Aarschot veel voorkomt (maar niet alleen daar, zie ook https://www.google.com/maps/@50.8664464 ... 384!8i8192). Let op de afgeronde vensters, de typische kleuren en de dakconstructie.

Wie het meeste punten heeft aan het einde van de rit, wint.
Wat is de definitie van Ugly Houses? De eigenaren van de geplaatste huizen vinden het waarschijnlijk prachtig.
Bert van Sprang schreef:
ma 27 dec, 2021 15:37
Wat is de definitie van Ugly Houses? De eigenaren van de geplaatste huizen vinden het waarschijnlijk prachtig.
Er bestaat geen definitie van 'ugly'; of je iets lelijk vindt hangt af van de eigen voorkeuren. Net als bij muziek. Neem nou de band Kensington: wat mij betreft ugly music, maar mijn landgenoten hebben er toch tien nummers van in de Top 2000 gestemd. Terug on-topic: wil je gevoel krijgen voor wat ik als TS bedoel met 'ugly houses', bekijk dan de foto's op de desbetreffende URL in de OP.
Wat op de foto van Renel goed te zien lijkt, is het typische bouwen langs landelijke wegen in België. Allemaal een kavel en een privé-paleisje.
Zo gaat er wel steeds meer vrij landelijke gebied verloren. Men bouwt daar blijkbaar niet in gevulde vlakken zoals in Nederland. (waarbij trouwens evengoed steeds meer land gevolgen gaat, neem een kijkje op de fraaie website [url]www.topotijdreis.nl/ [url]

De uitdijende verstedelijking goed in beeld. Wat dat betreft ben ik wel eens jaloers op de begin 20e eeuwer of eerder, toen er nog sprake was van vrij kleine stedelijke kernen omringd door landelijk gebied. Moet een walhalla zijn geweest voor de fietser.
Bert van Sprang schreef:
ma 27 dec, 2021 15:37
Wat is de definitie van Ugly Houses? De eigenaren van de geplaatste huizen vinden het waarschijnlijk prachtig.
Is dat niet nog het meest verontrustende? :wink:

(BTW: helemaal mee eens dat de lelijkheid van de huizen nog het minste probleem is. Daardoor kunnen we er een luchtig draadje over maken)
Een paar jaar terug fietsen we bij toeval langs deze doorzonwoning voor koeien in Vredepeel. Een beetje googelen levert op dat dit met 2250 koeien het grootste melkveebedrijf in Nederland is. Vergeleken met wat je verder in De Peel tegenkomt, vind ik de 'etalage' die op deze foto te zien is, niet zozeer 'ugly', maar wel megalomaan voor de plek waar die staat: een bouwwerk met de afmetingen van de Jaarbeurs aan een smalle landweg in the middel of nowhere.

Afbeelding

Achter de ramen bevindt zich een soort 'diacarrousel' waarin 80 koeien tegelijk gemolken kunnen worden.

Afbeelding

De stallen eromheen zijn overigens ugly as usual. Dit is geen boerenerf meer, maar een bedrijvenpark.

Volgens deze video van de trotse beheerders, is dit wel de manier om de melkveehouderij uitstootvrij te maken...

Die houten spanten vind ik gewoon mooi.
Ugly building: misschien.
Ugly house: nee.
willem.m schreef:
ma 27 dec, 2021 19:57
Ugly building: misschien.
Ugly house: nee.
Hee, koeien moeten ook ergens wonen. ;)

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
ma 27 dec, 2021 21:05
willem.m schreef:
ma 27 dec, 2021 19:57
Ugly building: misschien.
Ugly house: nee.
Hee, koeien moeten ook ergens wonen. ;)

Groetjes,

Carl
9DB36CDD-A168-4F62-A8BB-E520DBDBE67A.jpeg
9DB36CDD-A168-4F62-A8BB-E520DBDBE67A.jpeg (15.29 KiB) 812 keer bekeken
100 dagen per jaar, minimaal 6 uur per dag lees ik op het pak zuivel.
Echte weidemelk van koeien die ruim 200 dagen per jaar op stal staan denk ik dan.
Koeien in de wei is iets van vroeger, het is veel efficiënter ze binnen te zetten en bovendien beter voor ons milieu. Van mij mogen die megalomaan grote stallen dan wel naar een industrieterrein, direct naast een datacentrum of zo. (Nog beter is natuurlijk onze vleesproductie en -consumptie zover te beperken dat koeien weer in de wei kunnen zonder dat het slecht is voor ons milieu.)
hmmm, ik heb het idee dat dit onderwerp nu wordt gekaapt :roll:
:D
😢

Ik vind het onderwerp veeteelt superbelangrijk, echt waar, maar mag de discussie daarover alsjeblieft in een ander draadje? Bijvoorbeeld in viewtopic.php?f=8&t=36955&start=20#p410515.
Ok, terug naar het Mekka van de ugly houses. Deze heeft al eens in raadplaatje gestaan. Wat je van dit huis ook mag vinden, het past perfect bij de omgeving.

Afbeelding