Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koekjes tijdens het fietsen en zo.. - Forum Wereldfietser

Koekjes tijdens het fietsen en zo..

Wat nemen jullie altijd mee in de tas op een (coronaveilige) fietstocht? Ik neem altijd koekjes mee. En een appel en een banaan. En vaak winegums als noodoplossing.

P.s. Heeft iemand een leuk recept voor speculaas? Ik zag dat ergens, toch?
Haverkoekjes, soms ook met krenten/rozijnen. Vaak ook een of meerdere bananen.
Op fietsvakantie studentenhaver of andere notige zaken, gedroogde abrikozen of vijgen etc.
Leon schreef:
vr 24 dec, 2021 20:23
P.s. Heeft iemand een leuk recept voor speculaas? Ik zag dat ergens, toch?
Denk dat dat verwijderd is https://forum.wereldfietser.nl/viewtop ... as#p410354 ;)
In de veronderstelling dat de fietstocht gereden wordt tussen de normale maaltijden, neem ik niets mee. Ik rij normaal zonder hongertjes tot 80 - 100 kilometer. Als de tocht de lunch omvat, neem ik een boterham mee of koop ik iets bij een bakker.
Op de racefiets heb ik doorgaans één of twee gelletjes in de achterzak. Maar als het enigszins kan, laat ik die daar zitten. Ze werken maar zijn niet lekker. Dan bij voorkeur een stop bij een bakker of een buurtsuper, indien nodig.
Dagfietstochten; volkoren boterhammen met kaas, een appel, en de rest op een terrasje. Een kokosmakron is ook goed, het liefst vers van een bakker. Krentenbollen.

Vakantiefietsen in Frankrijk: ik ben een vaste afnemer van "pain au raisins" en een stok met ham/kaas/sla. Zit de bakker naast de slager dan gaat er een plak Paté de campagne op.

Audax (200km+): wederom de volkoren boterhammen met kaas, appels, havermoutrepen, winegums.

Het beste is en blijft toch brood, qua langdurig effect.
Mini-stroopwafels in 1 van de snack packs. Kan ik al fietsende eten tijdens meerdaagse tochten.

Bij dagtochten meestal een banaan, daarnaast altijd wat bars als noodrantsoen.
Fedor schreef:
vr 24 dec, 2021 23:23
Mini-stroopwafels in 1 van de snack packs. Kan ik al fietsende eten tijdens meerdaagse tochten.

Bij dagtochten meestal een banaan, daarnaast altijd wat bars als noodrantsoen.
Wortels eten tijdens het fietsen! :?
Probeer maar eens.
Leon schreef:
vr 24 dec, 2021 20:23
Wat nemen jullie altijd mee in de tas op een (coronaveilige) fietstocht?
Ook tijdens de lockdowns moet fietsen wel een beetje leuk blijven, vind ik. Dus hang ik zelf de slingers maar op:

Afbeelding
stokbrood met banaan en (reep) chocola...en door!
.
Voor een ommetje op eerste kerstdag volstaan een appel of een mandarijn.
Voor een dag op de fiets zijn het volkorenboterhammen met kaas en onder normale omstandigheden vooral terrassen met koffie en appelgebak.
Voor vakantiefietsen bij voorkeur pompoenpitbroodjes van de Lidl (of vergelijkbaar) met beleg, yoghurtjes, fruit (kersen, pruimen, perziken, bananen), een pak jus d'orange en een bidon water.
Plús uiteraard waar mogelijk koffie met appelgebak.

Het leuke van fietsen is dat het lichaam zo ongeveer iedere anderhalf uur aangeeft dat het tijd wordt om iets te eten.
Leon schreef: P.s. Heeft iemand een leuk recept voor speculaas? Ik zag dat ergens, toch?
Zo draadje
weer even opgeschoond. Graag on topic blijven, het gaat hier over hardsolderen en niet over speculaas bakken.
Ik durf geen recept meer te geven van gevulde speculaas.
Immers, dit draadje gaat over koekjes.
En g.s is geen koekje, maar ene traktatie.
Overigens weet ik meer van opblaasbare banden.
Maar dat terzijde van de gevulde speculaas.
Wat een gezonde reacties !
Allemaal volgens het boekje.
Ik herinner me dat ik ooit een versie van de Omloop Het Volk heb gereden die, naar later bleek, langs te veel brouwerijen in Oost Vlaanderen voerde.
Bij elke brouwerij was er een gastvrij onthaal.
Heerlijk.
Tot een bepaald moment.
Ik herinner me deze tocht vele malen beter dan alle tochten wasrbij ik verantwoord heb gesnackt.
Wat gaat er mee en in?
Snickers
Hamburgers
Flesje bier
Liters koffie
Stroopwafels met chocolade
Chips
Nog meer koffie
Speciaal biertje
Koffie
Afsluiten met pure chocolade
😬
Een paar Sultana's voor alles onder de 150km. Als de tocht niet langer dan 100km blijven de Sultana's meest van tijd onaangeroerd.
Boven 150km begint het zwaardere werk. Dan worden het boterhammen met kaas en mag je onderweg stoppen voor een patatje mét. Vooraf dan thuis een extra boterham eten.
Een draadje over koekjes...nog even wachten en dan gaat het over hoe goed het is om te fietsen op de nuchtere maag. Ik wacht even af. :wink:
Als ik alleen fiets: bruin brood met kaas, (warme) chocomelk en Snickers.

Als ik met mijn eega en vrienden op pad ben: lekkere koeken, hete chocomelk, beerenburg en slagroom ( als het koud is) of ( in de zomer) een flesje rosé of sauvignon blanc en stokbroodje/kaas
LHTJoost schreef:
di 28 dec, 2021 20:36
Een draadje over koekjes...nog even wachten en dan gaat het over hoe goed het is om te fietsen op de nuchtere maag. Ik wacht even af. :wink:
Ach, als het te gek wordt kunnen we altijd een alternatieve topic starten. Zoiets als "Wat fietst beter, Gillardeau's of Tsarskaya's?" :D
HenkS schreef:
di 28 dec, 2021 20:09
Een paar Sultana's voor alles onder de 150km. Als de tocht niet langer dan 100km blijven de Sultana's meest van tijd onaangeroerd.
Boven 150km begint het zwaardere werk. Dan worden het boterhammen met kaas en mag je onderweg stoppen voor een patatje mét. Vooraf dan thuis een extra boterham eten.
Als je een fietsreis maakt, meerdaags, bepakking, geldt dat dan ook?