Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar fiets jij in 2022? - Forum Wereldfietser

Waar fiets jij in 2022?

Ik hoop in 2022 weer een paar weekenden in de buurt te kunnen kamperen, van Gorinchem (fort Vuren) tot Groesbeek. Hopelijk willen zoon (15) en dochter (12) weer een keer mee. Het voorjaar mag van mij morgen beginnen.

In 2021 heb ik een trip van 5 dagen in Frankrijk langs de Atlantische kust gedaan en erg genoten van het fietsen, het kamperen en de zee. Dit jaar wil ik daar een stukje Pyreneeën aan vast plakken. Afhankelijk van het weer kan het ook een retourtje Schiermonnikoog worden, nog nooit geweest. Dit jaar met een vriend de Moseltalradweg gefietst, misschien gaan we in '22 de Ruhr volgen.

Het zijn geen wereldreizen, ik geef het toe. Maar ze zijn wel erg leuk. De voorbereiding is net zo leuk als de reis, voor mij dan. En ik lees ook graag de plannen van anderen. Waar ga jij heen, hoe en waarom?
IMG_20210826_140603.jpg
Frankrijk, 2021 (edit 23/12: andere foto)
fietsen doe altijd in eigen land
er valt hier ook veel te zien, als je het wil zien
Waarschijnlijk de meerdaagse tochten alleen vanuit huis. Het zal dus voornamelijk Eifel en Ardennen worden. Misschien ook nog de richting van de Kempen en Haspengouw in.

België en Duitsland dus, en Nederland natuurlijk ook nog ;)
Mijn moeder zei altijd "alsgodblieft" maar voorlopig is het plan een tocht van Cahors naar Oloron (onder Pau door), daar de trein naar Bayonne, dan via de Atlantische kust naar Arcachon en van Bordeaux weer naar Cahors.
Niet bepaald een wereldfietstocht, maar we zullen al blij zijn als het mag. Een plan B voor als het niet mag, is er niet.
Boot naar Noorwegen is geboekt voor de zomer, dus hopelijk gaat dat ook inderdaad lukken. Voor het voorjaar vage plannen: Frankrijk of Tsjechie, maar die zullen wel vaag blijven tot het moment daar is en de weers- en coronaomstandigheden duidelijk zijn.
Ik ben nog steeds van plan rond de Oostzee te fietsen vanuit huis. Daar heb ik ruim een jaar geleden al een draadje over opgestart in het kader voorpret. Via Sint Petersburg als dat kan maar voorlopig is het reisadvies nog negatief. In dat geval blijf ik in Europa. Toen ik het plan bedacht ging ik er vanuit dat Corona helemaal achter ons zou liggen. Niet dus.
Ik kan niet wachten...medio April vertrekken. Eind juli terug.
Van Bergen in Noorwegen naar Oslo en van daaruit verder zuidwaarts naar Zweden/Denemarken. Fingers crossed.
Ik hoop in Zweden.
Plannen zijn nog in potlood, maar als het mee zit: juni Frankrijk, september Italië. Liefst gecombineerd met een of meer leuke evenementen. In dat geval gaan er vaak vier fietsen mee: twee toerfietsen en twee racefietsen.

Daarnaast hopelijk nog wat weekendjes in België, Duitsland en Limburg.

Allemaal op zwabberspul met ferrodrive van minimaal een jaar of veertig jaar oud. :)
Ik hoop eind april 2022 een fietstocht in het Pajottenland te ondernemen en dan door naar Lille in Noord Frankrijk.
Dat is grappig. Ik zit ook in de richting van Lille te denken voor een vakantie.

We maken een trip met (kleine) campings op 30km-50km dagafstand met liefst veel natuur en variatie. leuke stadjes, speeltuinen, water en pontjes zijn bonus. zeer beperkt klimmen. Nooit meer dan 1 dag reistijd van huis. Van huis met een royale omweg naar Lille ziet er goed uit kwa alles. Dan vanuit daar met trein terug, of ik fiets zelf in één dag terug en haal de auto op. dan kunnen we samen op de terugweg nog ergens langs.
Waar we het afgelopen jaar voornamelijk vanuit huis gefietst hebben richting Maasduinen of Veluwe, en een driedaagse naar Münster, willen we dit jaar eens proberen met de auto en fietsen wat verder weg te reizen en dan van daaruit weekend escapes te doen. Sauerland, Eifel en de Taunus lijkt goed te doen, vooral als onze zoon in Augustus in Koblenz begint met zijn studie.
Grotere plannen hebben we nog niet gemaakt, laat me graag inspireren hier!
Fietsen naar Biarritz via de route Langs oude wegen. Vandaar met de trein terug. Goed te doen met één overstap in Parijs naar Rotterdam. Fiets gaat dan mee met Camino Fietstransport. Of vanaf Lissabon met de Ruta Iberica van Paul Benjaminse en als er genoeg tijd is doorfietsen naar Nederland via Langs oude wegen.
harriewbd schreef:
zo 26 dec, 2021 18:20
Fietsen naar Biarritz via de route Langs oude wegen.
Langs Oude Wegen is prachtig.
Maar hoe doe je dat stuk naar Biarritz? Heb je dat al bij elkaar gepuzzeld?
derdekeer schreef:
zo 26 dec, 2021 18:40
harriewbd schreef:
zo 26 dec, 2021 18:20
Fietsen naar Biarritz via de route Langs oude wegen.
Langs Oude Wegen is prachtig.
Maar hoe doe je dat stuk naar Biarritz? Heb je dat al bij elkaar gepuzzeld?
Bij Oloron Ste. Marie verlaat je de route Langs oude wegen en ga je verder op de Katharen-Baskenroute naar Biarritz.
harriewbd schreef:
zo 26 dec, 2021 18:20
Fietsen naar Biarritz via de route Langs oude wegen. Vandaar met de trein terug. Goed te doen met één overstap in Parijs naar Rotterdam. Fiets gaat dan mee met Camino Fietstransport. Of vanaf Lissabon met de Ruta Iberica van Paul Benjaminse en als er genoeg tijd is doorfietsen naar Nederland via Langs oude wegen.
Beide prachtige fietsroutes!
Veel voorpret en tzt ook veel fietsplezier.

Jan
Hilver schreef:
zo 26 dec, 2021 22:04
harriewbd schreef:
zo 26 dec, 2021 18:20
Fietsen naar Biarritz via de route Langs oude wegen. Vandaar met de trein terug. Goed te doen met één overstap in Parijs naar Rotterdam. Fiets gaat dan mee met Camino Fietstransport. Of vanaf Lissabon met de Ruta Iberica van Paul Benjaminse en als er genoeg tijd is doorfietsen naar Nederland via Langs oude wegen.
Beide prachtige fietsroutes!
Veel voorpret en tzt ook veel fietsplezier.

Jan
Dank je. Binnenkort komt een nieuwe druk uit van deel 1 van de Ruta Iberica die een route-mogelijkheid biedt om vanaf Lissabon via Hendaye naar Biarritz te fietsen. Route is al ingetekend op cyclingeurope.nl.

Harrie.
Transdnistrie- Abchazie.
Met een ruime boog om de Donjets-republiek en de zelfde boog om de Krim.
Groeten van Pier.