Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 50 of 55mm banden als je met aanhanger fietst - Forum Wereldfietser

50 of 55mm banden als je met aanhanger fietst

halllo

Ik ga volgend jaar veel met mijn idworx allrohler fiets oppad met een aanhanger met hond erin (hond 20kg)
Standaard zit er 50mm banden op de fiets.
Is het verstandig om 55 mm banden erop te leggen?
Meest waar is dan benieuwd naar ben of het dan zwaarder fietst en meer weerstand? of juist prettiger fietst?
Dat zou ik niet van de aanhanger af laten hangen, de bredere banden geven wat meer comfort en kunnen op wat lagere druk gereden worden - dat is althans het idee - als je dan een extra belasting meeneemt in de vorm van een aanhanger kun je ze weer harder op pompen. Meeste aanhangers voor honden lopen ook gewoon op 40-50mm banden lijkt me?
carmenopdefiets schreef:Standaard zit er 50mm banden op.
Fiets
aanhanger
of
hond?
1) de kar doet er voor je vraag nauwelijks toe

2) als je een 50mm band vervangt voor eenzelfde band 55mm ga je het verschil niet merken*

3) ga lekker fietsen en geniet ervan.

*ik heb met kar gereden met 25mm, 28mm, 35mm, 40mm en 50mm achterband. Wielmaat 406, 559 en 622. Het is gewoon fietsen, maar dan met een kar erachter, ingewikkelder moet je het niet willen maken.

Edit o my bad, achterwielen van de kar. Dan ga je al helemáál geen verschil voelen.
dunlop schreef:
wo 08 dec, 2021 17:50
carmenopdefiets schreef:Standaard zit er 50mm banden op.
Fiets
aanhanger
of
hond?
50mm op de fiets
Het verschil in een 50mm band op 2.8 bar en een 55mm band op 2.2 bar merk je wel in comfort, ben benieuwd of je hond in de kar dan ook minder schokken krijgt via de dissel
Als het is voor het comfort van je hond dan kan je volgens mij beter een kussen of matje in je kar leggen voor je hond. Dat levert wellicht een grotere comfortwinst op voor je hond dan banden die 5mm breder zijn. Weegt bovendien amper iets en je gaat er zeker niet zwaarder door moeten trappen. Keep it simple...