Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wij van Poppink adviseren Poppink - Forum Wereldfietser

Wij van Poppink adviseren Poppink

Is hij inmiddels al boven water? (Zie dit draadje.)
keesswart schreef:
di 07 dec, 2021 18:21
Is hij inmiddels al boven water? (Zie dit draadje.)
Werkt hij bij een fietsenmaker in of rond Deventer?
Facebook misschien?
Geen idee.
Jammer hoor, ik was destijds echt blij dat er een Nederlands merk bij kwam!
keesswart schreef:
di 07 dec, 2021 18:21
Is hij inmiddels al boven water? (Zie dit draadje.)
Het is een oud filmpje. Uit 2015. De website staat nog het adres in Deventer op vermeld. Daar heeft hij zijn laatste spullen een jaar geleden opgehaald vertelde de huidige huurder.
A722078D-028B-4961-83FC-08A9F18B2F6E.png
Shadow schreef:
di 07 dec, 2021 19:47
Jammer hoor, ik was destijds echt blij dat er een Nederlands merk bij kwam!
Maar uiteindelijk is er niet zozeer iets verdwenen toch?

Het is een ongetwijfeld kundige man die frames bij Intec inkocht en ongetwijfeld kundig afmonteerde met reeds door anderen al jarenlang beproefde onderdelen. Die Intec frames waren dan wel voorzien van zijn eigen naam, maar dit is iets wat iedereen kan laten doen. De optie staat al in een dropdown menu bij het selecteren van het Intec frame.

Dat is nu iets wat meerdere fietsenwinkels nog steeds wel voor je willen doen. Maar is een consument dan nog steeds bereid om al die uren die erin gestopt worden ook allemaal te betalen samen met de onderdelen die los ook al een serieus bedrag kosten?

Poppink schreef:
ma 13 dec, 2021 11:00

Neem nou Poppink.
Mooier was er niet, maar het is voorbij.
Ik snap dat je goed bent geholpen door iemand die vast prima beproefde onderdelen uit kan kiezen, wielen kan bouwen, en met zorg een fiets in elkaar kan zetten.... en jou die uiteindelijk ook nog kon verkopen.

Maar 'mooier was er niet'?

Poppink schreef:
ma 13 dec, 2021 11:00

De fietsen te goedkoop aan de man gebracht, de productie te individueel.
Uiteindelijk moet iemand wel de vaste lasten kunnen blijven betalen van de zaak en er zelf ook nog iets aan overhouden. Want ook thuis wil je je vaste lasten kunnen betalen en af en toe eens op fietsvakantie ;)

Poppink schreef:
zo 14 nov, 2021 20:15
Ik moet kleur bekennen dat ik niet voor kleur maar voor korting ben gegaan.
Dus is mijn Poppink zwart.
Uiteindelijk ging jij ook voor de korting, waardoor de verkoper bij jouw fiets vast ook niet veel marge heeft kunnen maken. De nostalgische verhalen die er nu van komen, met een nickname gelijk aan wat op je fiets staat, helpen de man in kwestie nu ook niet meer. Misschien wel als je er jaren eerder mee was begonnen?
Jurr schreef:
ma 13 dec, 2021 11:57
Poppink schreef:
zo 14 nov, 2021 20:15
Ik moet kleur bekennen dat ik niet voor kleur maar voor korting ben gegaan.
Dus is mijn Poppink zwart.
Uiteindelijk ging jij ook voor de korting, waardoor de verkoper bij jouw fiets vast ook niet veel marge heeft kunnen maken. De nostalgische verhalen die er nu van komen met een nickname gelijk aan wat op je fiets staan helpen de man in kwestie dan ook niet meer. Misschien wel als je er jaren eerder mee was begonnen?
Ik krijg er een kleur van. :oops: